איש תקשורת: מחלה קשה תקפה את הציבור החילוני, חַרֶדֶת שמה

איש התקשורת אברי גלעד ביקש בטורו השבועי ב'ישראל היום' מהחברה החילונית להרגיע עם תחזיות הזעם • "כרגע מתחוללת מהפכה ענקית בחרדיות. היא עדיין שקטה, אבל היא תביא לשינוי משמעותי בחברה הזאת בזמן הנראה לעין, שינוי שיבטל את כל תחזיות המומחים"
חרדים 10
כ"ב סיון התשפ"ג / 11.06.2023 14:44

איש התקשורת אברי גלעד ביקש ביום שישי האחרון, בטורו השבועי בעיתון ‘ישראל היום’, מהחברה החילונית להרגיע עם תחזיות הזעם על הציבור החרדי.

“מחלה קשה תקפה את החברה הישראלית, חַרֶדֶת שמה”, פתח גלכד את טורו. “החרדה מהחרדים. כל היום מספרים לנו איך בעוד כמה שנים החרדים ישתלטו על המדינה בכוח מספריהם הגואים, איך כל מערכת החינוך תהיה חרדית, איך נהיה עניים, נחשלים, קנאים, ואיך כל הכוחות הנאורים יעזבו וישאירו לנותרים עזובה ופיגור”.

גלעד הבהיר: “כל התחזיות האלה מבוססות על קו מחשבה אחד – אקסטרפולציה. ובעברית – הערכת נתונים לא ידועים על סמך נתונים ידועים.

“כלומר, אם למשפחה חרדית יש שישה ילדים בממוצע והאב עובד בעבודת דחק או לא עובד כלל, זה מצב שיביא אותנו לפשיטת רגל בתוך 20 שנה.

“אבל יש בעיה”, כותב גלעד, “החיים לא עובדים ככה, ובטח לא החיים של החרדים. כי מי שעושים את התחזיות השחורות הם אנשים שאינם יודעים מה מתרחש באמת מתחת לפני התחזית, בעומק החברה. אני לא מתיימר לדעת הכל, אבל אני יודע יותר, על סמך שיחות עומק עם נכבדים מתוך הקהילה החרדית, שלא מעוניינים להיחשף כרגע.

“והאמת היא” – הוא מגלה – “שכרגע מתחוללת מהפכה ענקית בחרדיות. היא עדיין שקטה, מושתקת אפילו, אבל היא תביא לשינוי משמעותי בחברה הזאת בזמן הנראה לעין, שינוי שיבטל את כל התחזיות של המומחים.

לדבריו, “עם הסתלקותו של הרב אדלשטיין זצ”ל, ההנהגה הולכת להשתנות. היא עברה לפוליטיקאים ולעסקנים. אין סמכות רוחנית שתשמור את החברה הזאת מאוחדת בעונייה. שנית, עד חצי מהגברים הרשומים בכוללים לא לומדים כל היום. הם מסתובבים, מקוששים פרנסה, מתבטלים, אבל על ספסלי הישיבה אינם יושבים. אלה נתוני אמת מבפנים.

“כך ש’חברת הלומדים’ אינה באמת מתקיימת בממדים שנדמה, ואנחנו במצב ביניים של מעבר ממצב שבו כולם לומדים למצב שבו רק חלק מובחר לומד, והשאר עובדים. שלישית, הנשים שיצאו לעבוד בראיית חשבון, ויש המונים כאלה, ייתקלו בקרוב במשבר תעסוקה קשה.

“מקצוע ראיית החשבון יצטמק באופן מבהיל בשנים הקרובות בגלל הבינה המלאכותית. הנשים המפרנסות ייאלצו ללמוד משהו אחר, הייטק למשל. ומה שאני שומע הוא שכאשר נשים חרדיות מגיעות להייטק, הן פוגשות את העולם שבחוץ, וזה משפיע בתוך המשפחות, גם ביחסים הזוגיים וגם על מספר הילדים”.

גלעד מהמר: “ואני אומר – יימצא איזון חדש, החרדים יזינו את החברה הכללית בכל טוב, הערכיות שלהם תחלחל אליה, הסגירות תיפתח. יהיה בסדר. אפשר להירגע, אפשר להפסיק לשנוא ולפחד. אסור ללחוץ. והכל לטובה. מילה של שוטה”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ממש מרגיע...
    11/06/2023 15:15
    שוש
  1. לא יקרה בע”ה

  2. ממש "מגן על כבוד החרדים והיהדות"
    12/06/2023 19:41
    יוני
  3. עדיף שלא ינסה להגן על כבודנו מאשר גיבובי השטויות הללו במיוחד השטות הזו:”עם הסתלקותו של הרב אדלשטיין זצ”ל, ההנהגה הולכת להשתנות. היא עברה לפוליטיקאים ולעסקנים. אין סמכות רוחנית שתשמור את החברה הזאת מאוחדת בעונייה” אין לתאר !!! כמה בלבולי מח במשפט אחד!! נורא!!

  4. ממש "מגן על כבוד החרדים והיהדות"
    12/06/2023 19:42
    יוני
  5. שטויות