נתניהו: “נחוש להכניס את השב”כ מיד למלחמה בפשיעה הערבית”

נתניהו בישיבת הממשלה: "הרציחות בחברה הערבית - מכת מדינה. נילחם בראש הנחש" • יערוך היום דיון מיוחד על הפשיעה בחברה הערבית - ושילוב השב"כ בהתמודדות • גורמים בארגון נגד הכנסתו למאבק באלימות: "יחשוף את יכולותינו המסווגות"
אריה ריבקינד
כ"ב סיון התשפ"ג / 11.06.2023 12:02

ראש הממשלה בנימין נתניהו פתח את ישיבת הממשלה הבוקר (ראשון) בהתייחסות לאלימות במגזר הערבי והצהיר כי הוא נחוש לשלב את השב”כ במאבק בארגוני הפשיעה.

ממכרת: כל מה שאתם צריכים לדעת על הנזק של סיגריות אלקטרוניות

נתניהו אמר: “הרציחות בחברה הערבית הפכו למכת מדינה. חלק ניכר מהפשיעה, אלו ארגוני פשע שממררים את חיי האזרחים הערבים, משליטים טרור, פחד, גובים פרוטקשן שהופך למכת מדינה כללית, לא רק במגזר הערבי”.

הוא הוסיף: “הממשלה נחושה להילחם בראש הנחש ארגוני הפשע. היום אכנס ישיבה מיוחדת כדי לשלב את שב”כ במאמץ ממוקד נגד משפחות הפשע”.

נתניהו יקיים בהמשך היום, אחרי ישיבת הממשלה, דיון בסוגיית הפשיעה בחברה הערבית ושילוב שב”כ בהתמודדות עם התופעה.

ראש השב”כ רונן בר צפוי להשתתף בדיון.

ב’כאן חדשות’ פורסם כי גורמים בשב”כ מסתייגים משילוב יכולות הארגון באלימות של הפשיעה הערבית באופן קבוע, בטענה כי הדבר יחשוף את יכולות הארגון המסווגות, המיועדות למלחמה בטרור.

הממשלה שוקלת להשתמש ב”פרצה” בחוק השב”כ שתאפשר להכניס את הארגון לטיפול בפשיעה בחברה הערבית.

לפי החוק, הכנסת יכולה להעניק את היכולת לשב”כ דרך סעיף שאומר כי הדבר יתאפשר לצורך “פעילות בתחום אחר שקבעה הממשלה, באישור ועדת הכנסת לענייני השירות, שנועדה לשמור ולקדם אינטרסים ממלכתיים חיוניים לביטחון הלאומי של המדינה”.

בנוסף, בממשלה שוקלים לחוקק בכנסת הוראת שעה שתגדיר את מעורבות השב”כ בנושא.

מאז תחילת השנה נרצחו במזר הערבי 102 ערבים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות