כתב חדשות 13 עבר תקיפה ואושפז: בערוץ לא דיווחו על כך עד הבוקר

כתב חדשות 13 עלי מוגרבי והצלם גדעון לב ארי שסיקרו אירוע הותקפו בידי פורעים מהכפר ירכא - שהיכו את הכתב בכל גופו • הצלם: "צעקתי לשוטרים אבל הם הסתובבו והלכו" • כתב 'ידיעות' בצפון צייץ: "המום שחדשות 13 לא מצאו לנכון עד עכשיו לדווח או להגיב. המום"
אבי כץ
כ"ב סיון התשפ"ג / 11.06.2023 09:49

כתב חדשות 13 עלי מוגרבי, הותקף אמש (שבת) בידי אספסוף בתום הפגנה שהתקיימה בשבת אחר הצהרים בצומת ירכא-כישור במחאה על הירצחה של שרית אחמד שקור בת ה-18, שנורתה למוות ביום שישי שעבר  על רקע נטייתה.

ממכרת: כל מה שאתם צריכים לדעת על הנזק של סיגריות אלקטרוניות

האירוע של קהילת הלהט”ב  לזכרה התקיים במקום הרצח בו. כתב חדשות 13 לענייני החברה הערבית עלי מוגרבי סיקר את האירוע עם הצלם גדעון לב ארי.

לאחר שתם הטקס, הבאים התפזרו ולב ארי ומוגרבי נשארו לבד במקום כדי לשדר והחלו להתאסף סביבם הפורעים.

מהר מאוד החלו הפורעים להתעמת עם מוגרבי ולבארי, מנעו מהם לבצע את עבודתם, איימו עליהם, שברו את מכשירו הסלולרי של מוגרבי וניסו לשבור את המצלמה של לבארי. הצלם הצליח לחלץ את מוגרבי והציל את חייו.

בעקבות האירוע הקשה, מוגרבי אושפז בבית החולים ושוחרר. הוא סיפר: “הם אמרו לנו – ‘אתם מסקרים אותם ונותנים להם במה, אז במה אתם שונים מהם?’ ניסיתי להסביר להם שאנחנו לא קשורים ורק עושים את העבודה שלנו. אבל הם גנבו ממני את הטלפון, שברו אותו, והתחילו לתת לי מכות וחבטות בגב וביד עד שגדעון קרא לי לקפוץ לרכב. לא יודע איך ניצלנו וברחנו מהמקום”.

לב ארי סיפר: “היו במקום הרבה מאוד שוטרים וניידות, מפני שהטקס התקיים כשברקע איום של אדם דרוזי שעצר כל רכב שנסע לירכא ואמר לנהגים ‘יש כאן טקס של להט”בים, צריך לעשות משהו’. הוא ניסה לגייס פורעים, והשוטרים לא עשו כלום כדי לעצור אותו, למרות שראו אותו.

“בדיוק כשהתחלנו לשדר, 20-10 פורעים התנפלו על הדגלים, ושרפו את יד הזיכרון שהעמידו במקום פעילי הקהילה הגאה. הם תקפו אותנו והתחילו להתעסק במצלמה שלי והזהרתי אותם שלא ייגע בה. אחד אמר לי ‘כדאי שתלכו מכאן’. התחלתי לקפל את הציוד, והם התחילו להתעסק עם עלי”.

בשלב זה, לב ארי אסף את ציוד הצילום ורץ איתו לאוטו. בדרך הוא הבחין בניידות משטרה – שלתדהמתו, לא ניגשו לעזור להם. “אני מסמן להם שיבואו, והם הסתכלו עלינו, הסתובבו ונסעו. ממש ככה. ראיתי עוד שוטר במרחק של 150 מטר וצעקתי לו ‘תוקפים את הכתב'”.

בשלב זה, לב ארי פעל בנחישות, חילץ אותו עם הרכב. לאחר מכן הגיע טנדר של משמר הגבול, כשהשניים כבר היו במכוניתם. לב ארי סיפר: “התרחקנו מהאזור, תוך כדי שהפורעים דופקים על האוטו. המכונית של עלי הייתה במקום האירוע ולא יכולנו לחזור, אז שוטר ביקש את הקוד של המכונית ונסע להחזיר לעלי את הרכב”.

למרות האירועים החמורים, חדשות 13 לא פרסמו את דבר התקיפה.

כתב ידיעות אחרונות בצפון יאיר קראוס צייץ: “המום שחדשות 13 לא מצאו לנכון עד עכשיו לדווח או להגיב לאירוע החמור הזה. המום”.

הבוקר נמסר מחדשות 13: “צוות חדשות 13, עלי מוגרבי וגדעון לב ארי, הותקפו על ידי מתפרעים אמש במהלך דיווח מהפגנת להט”ב בצומת כישור לאחר רצח הנערה שרית אחמד. עלי חטף מכות יבשות ופונה למיון. כמו כן, שברו את הטלפון האישי שלו. חדשות 13 רואה בחומרה את התקיפה ומצפה מהמשטרה למצות את הדין עם האשמים”.

ממשטרת ישראל נמסר: “אתמול התקיימה מחאה של בהשתתפות עשרות אנשים מהקהילה הלהט”בית בצומת כישור. המחאה הסתיימה ללא חריגים כאשר המפגינים וכוחות המשטרה עזבו את המקום. לאחר עזיבת הכוחות הגיעו למקום מספר צעירים שהורידו את דגלי הגאווה שנתלו במקום ושברו את הטלפון הנייד של עיתונאי שנכח במקום וסיקר את המחאה. בעקבות האמור, המשטרה פתחה בחקירה במטרה לאתר את המעורבים. משטרת ישראל רואה בחומרה ארועי אלימות ותשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותה על מנת לאתר את החשודים ולהביאם לדין”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות