“נס, נס!” 4 ילדים נמצאו באמזונס 40 יום אחרי שהמטוס בו טסו התרסק

מטוס הססנה התרסק ב-1 במאי ביערות הגשם באמזונס בדרום קולומביה - ושלושה מבוגרים נספו, בהם האימצא של הילדים • 160 חיילים ו-70 ילידים סרקו במבצע חיפושים את הג'ונגל ומצאו את ארבעת הילדים בגילי שנה עד 13 ששרדו את התאונה והסכנות ביער
חרדים 10
כ"ב סיון התשפ"ג / 10.06.2023 23:24

הנס בקולומביה שמדהים את העולם: ארבעת הילדים שנעלמו לפני 40 יום ביערות הגשם באמזונס בדרום קולומביה, לאחר שהמטוס ססנה 206 בו טסו עם אימם התרסק, נמצאו בשבת בחיים.

הארבעה, שלוש בנות ובן בגילאי 13, 9, ארבע ושנה היו לבדם בג’ונגל בדרום קולומביה מאז ה-1 במאי. הם חולצו בידי הצבא כ-3.5 ק”מ ממקום ההתרסקות, וזאת לאחר שווילסון, הכלב שסייע בפעולות החילוץ, איתר את הילדים ונשאר עמם עד שנמצאו.

לפי העיתון “el tiempo”, כוחות הצבא מצאו את האחים כשהם סובלים מסימני התייבשות ועקיצות חרקים, ופינו אותם במסוק לבית החולים בבוגוטה.

ארבעת הילדים הם הניצולים היחידים מהתרסקות המטוס. אמם, מגדלנה מוקוטוי ולנסיה, נהרגה בהתרסקות יחד עם הטייס ומנהיג הילידים של יארופארי, הרמן מנדוזה הרננדס.

16 יום לאחר ההתרסקות, חיילים של צבא קולומביה מצאו את הריסות המטוס ואת גופותיהם של הטייס, אמם של הילדים ומנהיג הילידים.

היעלמותם של ארבעת הילדים בתוך הג’ונגל העמוק גררה מבצע חיפוש, שכלל למעלה מ-160 חיילים של כוחות מיוחדים קולומביאנים ויותר מ-70 צופים ילידים שמכירים את האזור וסרקו אותו – במבצע שריתק את התקשורת העולמית..

במשך שבועות החיפוש העלה רק רמזים:  כשבועיים וחצי לאחר ההתרסקות מצא צוות החילוץ סימנים לכך שהילדים שרדו. במקום נמצאו מאהל ארעי, בקבוק של תינוק, לצד פרי אכול. בהמשך נמצאו עקבות וחיתול מלוכלך.

קולונל בצבא הסביר, כי “התנאים בג’ונגל הקשו על הגישה לאזור כיוון שירד גשם בכל יום”.

האזור שבו נעלמו הילדים שורץ יגוארים, נחשים וחיות מסוכנות אחרות. בנוסף פועלות בו כנופיות חמושות של מבריחי סמים.

במהלך המבצע חיל האוויר הקולומביאני פיזר בג’ונגל 10,000 עלונים עם הנחיות בספרדית, ובשפת הקהילה הילידית של הילדים, וביקש מהם להישאר במקומם. בעלונים היו טיפים להישרדות.

בנוסף הצניחו מסוקי חיל האוויר בקבוקי מים וחבילות מזון שיאפשרו לילדים לשרוד תקופה ממושכת.

המחלצים שהיו בשטח השמיעו הקלטה של סבתם של הילדים בה קראה להם להישאר במקומם.

בקולומביה מציינים כי העובדה שארבעת הילדים היו מקהילה ילידית סייעה להם לשרוד, שכן ילדי ההואיטוטו לומדים כיצד לצוד, ללקט ולדוג, וסבם של הילדים סיפר כי נכדיו מכירים היטב את הג’ונגל.

“אני מאושר”, אמר סבם של הילדים רגע אחרי שהתבשר שהם נמצאו בחיים. “הם היו ביחד, הם חלשים מאוד. אני מודה לקהילה שלנו שתמכה בנו וגם לכוחות הצבא ששיתפו פעולה עד הרגע האחרון”.

נשיא קולומביה גוסטבו פטרו הכריז: “אושר למדינה כולה! ארבעת הילדים שנעלמו לפני 40 ימים בג’ונגל הקולומביאני נמצאו בחיים. מצאנו את הילדים! נס, נס, נס! הם חלשים, בואו ניתן לרופאים לעשות את הבדיקות שלהם”.

על ארבעת הילדים אמר הנשיא שהם “היו לבדם והסתדרו בכוחות עצמם”, והוסיף שסיפור ההישרדות שלהם “ייכנס להיסטוריה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות