קצין בכיר הורה להפריע – מנכ”ל איחוד הצלה איים: נבעיר המדינה

בכיר בתחנת 'לב הבירה' בירושלים הורה לשוטרים לא לאפשר לכונני 'איחוד הצלה' לטפל בפצועים - והנחה: "יש לאכוף נגדם דוחות תנועה"  • מנכ"ל ארגון ההצלה: "המשטרה נכנעה לטלפונים של גורמים אינטרסנטים והורתה להפריע" • לאחר הסערה, במשטרה נבהלו: "אין כל שינוי מבחינתנו"
חיים טוויל
כ"ב סיון התשפ"ג / 10.06.2023 23:58

בכיר במשטרה הנחה בימים האחרונים את שוטרי תחנת ‘לב הבירה’ בירושלים שלא לאפשר לכונני ארגון ‘איחוד הצלה’ לטפל בפצועים – אף שההוראה עלולה להוביל לסיכון חיים.

לפי דיווח של לירן תמרי באתר ynet,  הבכיר במשטרה גם הנחה כי אופנועים של ארגון ‘איחוד הצלה’ לא יוכלו לנסוע בנהלי חירום בדרך לקריאה.

בהודעה החריגה שנשלחה לשוטרים על ידי בכיר בתחנת המשטרה הקשור למחלקת המבצעים, נכתב: “איחוד הצלה לא מאושרים להפעלה על ידי משרד הבריאות. חל איסור מוחלט ליצור איתם קשר ולהפעיל אותם בכל אירוע. אין לאפשר להם לנסוע בהפעלה בשום מצב. אם הם נוסעים בהפעלה, יש לאכוף נגדם דוחות תנועה. אין אישור לשוטרים להתנדב באיחוד הצלה. נא להעביר עד אחרון השוטרים והמתנדבים”.

בארגון איחוד הצלה הופתעו לגלות את ההנחיה החריגה שהגיעה מתחנת המשטרה.

מנכ”ל הארגון אלי פולק כתב לאלפי מתנדביו: “מתנדבים ומתנדבות יקרים ואהובים. לצערנו הרב כולנו עדים למסע שיימינג שמתנהל לאחרונה נגד איחוד הצלה ומתנדביו היקרים והמקצועיים שמסורים בכל ליבם להצלת חיים.

“כחלק ממסע שיימינג זה הוציאו לכאורה שאין לאיחוד הצלה אישור הפעלה ועל כן אינם יכולים להציל חיים. אז הנה הבהרה חד משמעית! איחוד הצלה אינו צריך אישור של אף אחד בכדי להציל חיים. 6500 המתנדבים המסורים של איחוד הצלה בכל הארץ שיוצאים ליותר מ-2000 אירועים בכל יום. ימשיכו בכל הכח לצאת במסירות ולהציל חיים. באמבולנסים, אפנועים, אופניים, רכבי חירום, רכבים פרטים, סירות ומסוקים ובכל מה שצריך בשביל להגיע במהירות ולהציל חיים. אף אחד לא יעצור אותנו”.

הוא הוסיף: “אישור ההפעלה הוא משהו טכני בלבד שנוגע לאמבולנסים ואופנועים ובשביל לצאת לאירועים יש להם אישור משרד התחבורה לנסיעה דחופה והם וכל המתנדבים בכל סוגי הכלים ממשיכים וימשיכו להציל חיים.

“לצערנו הרב, משטרת ישראל, בדגש על מחוז ירושלים, ללא שום מכתב רשמי מגורם כלשהו, נכנעה לטלפונים של גורמים אינטרסנטים והורתה להפריע לפעילות המתנדבים של איחוד הצלה להצלת חיים – וזאת למרות שאף משרד הבריאות הוציא הערב אישור הפעלה מחודש לאיחוד הצלה.

“אני מבקש בכל לשון של בקשה מכל המתנדבים והמתנדבות היקרים: אל תפסיקו לרגע לצאת ולהציל חיים. אנחנו עומדים מאחוריכם שלאף אחד לא יארע שום פגע. הפרעה להצלת חיים לא תעבור על סדר היום! לא ננוח ולא נשקוט בכדי שאתם תעשו את מה שאתם כל כך אוהבים. להציל חיים ו.. בהתנדבות מלאה”.

פולק שיגר איום לעבר המתנכלים לארגון: “במידה ותמשך ההפרעה להצלת חיים של המתנדבים, אנו נבעיר את המדינה ואת העולם. לא ניתן לפגוע בהצלת חיים. בעזרת ה’ אנחנו ננצח ונצא מחוזקים!

“ואסיים לכל מי שצריך לפעול בנושא… אם החרש תחרישי בעת הזאת רווח והצלה יעמוד ליהודים ממקום אחר ואת ובית אביך תאבדו”.

הוא חתם: “בכאב רב, אבל.. מעודד ומחוזק מהמסירות שלכם”.

לאחר פניית אתר ynet ואחרי שהודעה של אותו בכיר במשטרה הודלפה, הורה קצין במחוז לשוטריו למחוק את הקבוצות בוואטסאפ וההתכתבויות הפנימיות.

“כל התכתובות הפנימיות יעברו למיסרונט, באחריות המפקדים ביטול קבוצות הוואטסאפ והפסקת השימוש בהן החל מעכשיו. לטיפולכם”, כתב.

ממשטרת ישראל נמסר לאתר ynet: “בכל הנוגע לפעילות איחוד הצלה – באירועי הצלת חיים יום-יומיים אין כל שינוי מבחינת המשטרה בפעילות מתנדבי איחוד והצלה או כל ארגון חירום רשמי או התנדבותי. השוטרים ימשיכו לפעול לצדם ועמם במקרים של צורך בפינוי או טיפול רפואי בכל זמן ובכל מקום.

“לצד זאת, לנוכח העובדה שנודע למשטרה על ידי משרד הבריאות כי רישיון הפעלתם אינו בתוקף מאז סוף החודש שעבר, והוא נמצא בתהליכי הסדרה שטרם הושלמו – התבצעה בחינה לעניין הפעלת הארגון באירועים המוניים מתוכננים עד להסדרת האישור כנדרש.

“בכל הנוגע להודעה פנימית שהופצה בנושא – מבירור ראשוני שנערך, עלה כי הפצת ההודעה הייתה בניגוד לנהלים, לרבות שגיאה מהותית בתוכנה. לכן הנהלים חודדו והנושא טופל בהתאם למניעת הישנות מקרים דומים בעתיד”.

גורם בכיר ב’איחוד הצלה’ אמר לחרדים 1: “משרד הבריאות הסדיר את אישור ההפעלה עד סוף החודש זמנית, מתוך תקווה שיוסדר בכלל. אנשי מקצוע  בתוך משרד הבריאות ‘רודפים’ את איחוד הצלה, לצערנו, אבל אנחנו נעבור את זה בעזרת ה'”.

לדבריו, “מבקשים מאיחוד הצלה כל מיני בקרות שלא חלמו בחיים לבקש ממד”א. נתמודד עם זה ונמשיך להציל חיים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות