כמה חברת אנג’ל הפסידה בחודש מאי? הנתונים הקשים נחשפים

נתוני המכירות של חודש מאי חושפים את הנזק הגדול שהסב 'החרם החרדי' ל'מאפיית אנג'ל' • על פי נתוני 'סטורנקסט', נרשמה ירידה של כ-29.5% בקטגורית עוגות קונדיטוריה, לחם בפיקוח צנח ב-13.5%, והלחמניות רשמו ירידה של 14.5% • וזה לא כולל את הנתונים של 'חרם הישיבות'
יוני גרין
כ' סיון התשפ"ג / 09.06.2023 13:05

מה הייתה השפעת ‘החרם החרדי’ שפרץ לפני יותר מחודש ברשתות החברתיות החרדיות על מוצרי ‘מאפיית אנג’ל’ במהלך חודש מאי? עינב קרנר, כתבת הצרכנות של גלי צה”ל, דיווחה היום (שישי) על הנתונים – שחושפים את הנזק הגדול שהסב החרם לחברה.

בניגוד לטענת יחצ”ני החברה, כי הציבור החרדי שמחרים את מוצרי המאפייה צורך רק ‘לחם בפיקוח’, עליו אין רווח, מנתוני ‘סטורנקסט’ שפורסמו בגלי צה”ל עולה כי נרשמה ירידה של כ-29.5% בקטגורית עוגות קונדיטוריה, ‘לחם בפיקוח’ צנח ב-13.5% והלחמניות רשמו ירידה של 14.5%.

מנגד, הפיתות רשמו זינוק של 80%. ברשתות מסבירים את העלייה בפיתות בעקבות ל”ג בעומר, בו רבים עושים מדורות ואוכלים ‘על האש’.

בגלי צה”ל הודגש, כי נתוני ‘סטורנקסט’ מתייחסים לרשתות השיווק, ואינם כוללים מאפיות וקונדיטוריות פרטיות.

מאנגל נמסר: “טרם בחנו את נתוני סטורנקסט”.

יועץ התקשורת אבי גרינצייג מציין, כי מערכת ‘סטורנקסט’ – המחוברת ל-2000 חנויות ברחבי ארץ, כאשר כל מוצר שעובר ברקוד הם מקבלים נתון ולפיו מודדים קיימת בעיקר באזורים חילוניים –  אינה משקללת מוסדות, בעוד ישיבות רבות החרימו את מוצרי ‘אנג’ל’.

הנתונים הדרמטיים מתפרסמים על רקע הריאיון שהעניק יו”ר דירקטריון ‘מאפיית אנג’ל’ עומר בר לב בסוף השבוע ל’ידיעות אחרונות’, בו התנער מההתנצלות שהגיש בכתב ביום ראשון האחרון לבניו של מרן הגרי”ג אדלשטיין זצ”ל.

בריאיון הודה בר לב כי הופתע מעוצמת החרם והיקפו, אך הכחיש כי ההחלטה של הבעלים להתנצל הייתה מסיבות כלכליות. “כל הסיפור הוא ממש לא כלכלי”, אמר בר לב. “ברור שביטלו הזמנות, אבל מה שהדאיג אותנו זה שאנשים יתחילו להיות מפוטרים מכל מיני מקומות ומוקדים של המאפייה. אז אנשים שמפרנסים משפחות יפוטרו בגלל העניין הזה? רק זה היה חסר לי”.

היועץ האסטרטגי גל בייסברג, מומחה למשברים, התייחס אתמול, בראיון לשמעון כהן בערוץ 7, להתמודדות של אנג’ל עם הפרשה, והעריך כי ההתנצלות של  ירון אנג’ל, הבעלים של החברה, ושל יו”ר דירקטריון מאפיית אנג’ל עומר בר לב – לא הגיעה סתם.

“שמעתי את רמי לוי מספר על ירידה של עשרה אחוז בצריכת המותג אנג’ל, באזורים החרדים המותג הזה נמחק כליל”, אמר. “ההתנצלות לא הגיע סתם. הדו”חות יתפרסמו ואז נוכל להבחין באמת. בעקבות פוזיציות של סיקור אנחנו לא באמת יודעים מה קורה כי מדווחים כאן על אותו אירוע בדרכים שונות. אני מניח שאם התמיכה החילונית במותג הייתה שקולה לחרם החרדי אולי לא היו מפרסמים התנצלות”.

כזכור, כשבועיים  לאחר פרוץ ‘החרם החרדי’ פורסם בתקשורת החילונית, כי המכירות של ‘מאפיית אנג’ל’ דווקא צמחו וכי החרם נכשל.

חרדים 10 שוחח אז עם יועץ התקשורת אבי גרינצייג, שטען: “החרם הצליח – זה ברור. לכן ‘אנג׳ל’ שכרו יחצ”ן. הם בלחץ גדול מהסיפור הזה. איבדו פלח אדיר של לקוחות, אין דרך שירוויחו מזה – זה לא יכול להתבטא ברווח. נגיד שיש אלף חילונים שאמרו ‘נחזק את אנג׳ל’, כל אחד מהם הסכים להוציא 100 שקל מהכיס שלו, וקנה 10 כיכרות שאפילו זרק לפח רק בשביל האידאל. הגענו למאה אלף שקל, זה שטויות וחד פעמי.

״החילוני שהוא חסיד שלהם אחרי יומיים יגמור, עשה את האקט של ההזדהות הוא חוזר לחיי השגרה שלו. אצל החרדי שהפסיק לקנות אותם, הוא הפסיק, נגמר. לא קונים ‘אנג׳ל’ ברוב הריכוזים החרדים ומוסדות שעזבו אותם.

״מה שהם פרסומו, אחרי שבועיים שהם התעלמו מהעניין, זה שהם הבינו שזה מתחיל להיות משמעותי – שהמכירות שלהם נדפקות, הם שכרו יחצ”ן שיתחזק את העסק, כי אנג׳ל קיבלה מכה של החיים.

“ישיבה אחת שאני מכיר הזמינה בשלושים אלף שקל לחודש, שנתית זה יוצא שלוש מאות אלף לשנה, שלושים מוסדות כאלה – זה מיליונים שהיא הפסידה. אין מצב שהם לא הפסידו”.

כפי שדווח בחרדים 10, ביום ראשון האחרון הגיעו ירון אנגל, הבעלים של חברת “אנג’ל”  ועמר בר לב לניחום אבלים אצל בני משפחתו של מרן הגרי”ג אדלשטיין זצ”ל. השניים הגישו לבניו של מרן הגרי”ג זצ”ל התנצלות כתובה על התנהלותם בעת האחרונה מול הציבור החרדי.

בעקבות כך, קראו אישי ציבור ואנשי תקשורת לסיים את החרם.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הכול קיים והרשות נתונה
    09/06/2023 18:32
    רחל
  1. הקפדת על כבוד גדולי תורה בסוף הם יסגרו , סליחות לפני שהרב נפטר לא עכשו שזה דפק את הכיס. בהצלחה המגזר החרדי שולט במדינה הם אילו שעובדים ומפרנסים את החילונים. ה׳ תמיד עם עמו, ערב רב מלקט בקצה המחנה רחוק מאד.