בטקס ייחודי: בני השירות מהמגזר החרדי זכו להוקרה והערכה

בטקס שנערך בבנייני האומה נשא את המשא המרכזי הגאון רבי דוד יוסף, חבר מועצת חכמי התורה • תעודות הוקרה הוענקו למצטיינים מהמסלול הביטחוני והמסלול החברתי •ת ראש הממשלה בנימין נתניהו שלח ברכה מצולמת
אבי כץ
כ' סיון התשפ"ג / 09.06.2023 12:43

יום הצדעה והוקרה מרגש לבני השירות האזרחי נערך במרכז הקונגרסים בנייני האומה בירושלים, בהשתתפות מאות  בני שירות אזרחי, מכלל הזרמים והגוונים, המתנדבים במגוון מסלולים ביטחוניים וחברתיים – ותורמים תרומה משמעותית לחברה, יחד עם יצירת אופק תעסוקתי משמעותי עבורם.

יום ההצדעה נפתח ביריד לימודים ותעסוקה בו הציגו שורה ארוכה של גופי לימודים והכשרה מקצועית מסלולי לימודים. כל דוכן אוייש ביועץ לימודים אישי איתו התיייעצו בני השירות על המסלול המוצלח ביותר עבורם.

בפתח היריד המתינו עמדות אבחון תעסוקתי מקצועי שאפשרו למאות המתעניינים לבדוק מה הכי מתאים להם בשוק העבודה.

המשתתפים הודו לאביעד שוורץ, מנהל תחום תעסוקת חרדים בזרוע העבודה, על ההתגייסות לטובת בני השירות.

מנכ”ל הרשות לשירות לאומי אזרחי, ראובן פינסקי, סייר בין הדוכנים ופגש מקרוב את בני השירות, כשהוא מלווה ביועץ הרשות לתעסוקה זאבי סקלר, מנכ”ל חברת תלם ומנהל אגף חרדים בשירות האזרחי חיים פרוש, ושמע מקרוב את התחושות של בני השירות והכיוונים שלהם להמשך.

לאחר מכן החל המעמד המרכזי באודיטוריום כאשר מנכ”ל הרשות ראובן פינסקי נשא דברי פתיחה. בדבריו הדגיש את העשייה המרשימה לטובת בני השירות לאורך כל הדרך וציין את המאמצים הנעשים לטובת העלאת שכר המשרתים בפרט בתכניות התעסוקה.

“השירות האזרחי הוא משפחה, משפחה של נתינה ושל שותפות. תקופת השירות זה זמן לאסוף מצוות ולגמול חסד עם האחר. וזמן לרתום את הכישורים הרבים ולהתפתח קדימה. אתם מתנדבים יקרים, תציעו לכל אחד שמסלול השירות יכול להתאים לו – לבא ולהצטרף למשפחת השירות האזרחי שכולנו זוכים להיות חלק ממנה. לתרום לקהילה ולהיתרם בחזרה”, אמר.

המנחה ידידיה מאיר: “ביום יום, כל אחד כאן באולם, מתנדב במקום אחר, במסגרת אחרת – היום יש לנו הזדמנות להיפגש יחד, להרגיש חלק ממעצמה, להבין שאנחנו חלק ממשהו גדול מאוד, שמגיע למיליוני ישראלים ומשפר את החיים שלנו בכל כך הרבה תחומים”.

את המשא המרכזי נשא ראש בית המדרש ‘יחווה דעת’ הגאון רבי דוד יוסף, חבר מועצת חכמי התורה, שהרחיב במעלת מידת החסד שבני השירות אמונים עליה בכל דרכיהם. “אתם אנשי חסד, חסד של אמת, אתם מקדשים שם שמיים”.

דברי סיכום נשא מנכ”ל משרד העבודה ישראל אוזן, שהרחיב על הזכויות של בני השירות והזכיר את היותו בוגר שירות, כשהוא מציין את התרומה האדירה של בני השירות לחברה ולעם בישראל כשהם מוכיחים את היכולת להיות בן תורה גם בעולם העבודה. “מוטלת עלינו ההוכחה שהדרך הזו נכונה, אנו מקדשים שם שמיים בהליכותינו”.

בשלב זה הוקרנה ברכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו למאות בני השירות: “אתם עושים הרבה למען המדינה, מחזיקים לכם אצבעות, תמשיכו להצליח”.

.את הטקס הנעימו בקטעי זמר גדולי הזמר ארי היל וחיים ישראל, כאשר בשיאה של השירה עלה לבמה מנכ”ל הרשות ראובן פינסקי שהצטרף בקטע חזנות שסחף את הקהל כולו לשירה אדירה.

בטקס המצטיינים שנערך במהלך האירוע הוענקו תעודת הצטיינות לשלושה בני שירות: מאיר בכר מיחידת המשא ומתן במשטרת ישראל, מנחם אברמוביץ ממחלקת הגנת הסייבר בשירות בתי הסוהר ואדיר יעקב מ’צוהר לטוהר’ ברכסים. השלושה, שהוכתרו כמצטייני נשיא, הודו להנהלת הרשות, לארגון ‘חברים’ ולכלל העוזרים והמסייעים.

את הטקס סיימו בני השירות בסעודת שבת ערוכה כיד המלך באולם המרכזי לרקע תזמורת של שירי שבת. בני השירות הודו נרגשות למנכ”ל הרשות ראובן פינסקי, להנהלת הרשות ולארגון חברים על הפעילות המבורכת לאורך כל הדרך והאוזן הקשבת לכל צרכיהם ובמיוחד הטקס המרשים והמהנה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בושה
    13/06/2023 09:32
    משה
  1. חרדקי”ם