נתניהו: “אם לא תימצא פשרה? שומר את הקלפים קרוב לחזה”

בריאיון שהעניק לרשת סקיי-ניוז, אמר על ההשלכות הכלכליות של הרפורמה: "השקל ירד מעט מאוד, זה לא שינוי כזה גדול" • רמז להסכם מתקרב עם סעודיה: "ישנה את ההיסטוריה" • ועל הממשל: "ביידן ידיד גדול של ישראל, ההזמנה לבית הלבן תגיע"
חרדים 10
כ' סיון התשפ"ג / 09.06.2023 11:18

בריאיון שהעניק לרשת סקיי-ניוז האמריקנית, פורסם היום (שישי) בארצות הברית, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי “נעשה כל מה שנצטרך כדי להגן על עצמנו מול איראן, הדיפלומטיה כשלעצמה לא תעבוד”.

הוא הסביר כי “איראן מחויבת בגלוי לחזור על השואה ולהשמיד את היהודים בישראל – איננו מתכוונים לתת להם לעשות זאת”.

הוא רמז להסכם מתקרב עם סעודיה: “ברור שסעודיה תהיה קפיצה קדימה, כי היא המדינה הערבית המשפיעה ביותר בעולם הערבי ואף המוסלמי.  אני חושב שזה גם יעזור לנו לפתור את הסכסוך הישראלי-פלסטיני”.

נתניהו התייחס גם לרפורמה המשפטית: “נראה לי שיש רוב די רחב שאומר שצריך לעשות רפורמה, אבל החלטתי לנסות ולהשיג קונצנזוס”, הסביר.

כשנשאל איך יפעל במקרה שהשיחות בבית הנשיא ייכשלו ולא תימצא פשרה – הוא סירב להשיב ואמר: “תן לי זמן. הרשה לי לשמור את הקלפים קרוב לחזה. אני צריך גם לדבר על כך עם שותפיי”.

נתניהו נשאל גם על ההשלכות הכלכליות של הרפורמה, ועל העובדה שבין היתר השקל ירד בכ-5.5% והאזהרות לגבי דירוג האשראי של ישראל. “אני לא חושב שהכלכלה היא הבעיה, השקל ירד מעט מאוד, זה לא שינוי כזה גדול”, טען. “כלכלת ישראל חזקה מאוד והיא תישאר כזו”.

נתניהו תקף את התקשורת: “סיקור הרפורמה מעוות את העשייה האמיתית שלנו. הטענה שאנחנו שוללים מבתי המשפט את עצמאותם היא לא נכונה, אני לא אתן לזה לקרות”.

על העובדה שלא הוזמן עדיין לפגישה עם נשיא ארה”ב אמר נתניהו: “ג’ו ביידן הוא ידיד גדול של ישראל, אני חושב שההזמנה לבית הלבן תגיע”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות