סקר: רוב בליכוד מוכן לוותר על שלטון הימין כדי שהרפורמה תעבור

מסקר דיירקט פולס שפורסם בערוץ 14 עולה: הליכוד היא המפלגה הגדולה • וכמה מקבלות יתר המפלגות וכמה יש לגוש הימין • וכיצד צריכה הקואליציה לפעול אם לא תושג הסכמה בבית הנשיא? ואיך צריך לנהוג יריב לוין, אם הקואליציה תחליט שהיא מתפשרת? • תוצאות הסקר המלאות
חרדים 10
כ' סיון התשפ"ג / 08.06.2023 22:15

מסקר מכון ‘דיירקט פולס’ שפורסם ב’אולפן חמישי’ בערוץ 14 עולה כי לו הבחירות היו נערכות היום (חמישי), הליכוד היה מוביל עם 31 מנדטים, בעוד מפלגת המחנה הממלכתי הייתה מקבלת 26 מנדטים –  ירידה של מנדט אחד מהסקר הקודם).

עוד עולה מהנתונים של הסקר, כי יש עתיד הייתה מקבלת 15 מנדטים, ש”ס 10 מנדטים, יהדות התורה וישראל ביתנו 7 מנדטים כל אחת. הציונות הדתית, עוצמה יהודית, חד”ש-תע”ל ורע”מ עם 5 מנדטים כל אחת.

מרצ עוברת את אחוז החסימה עם 4 מנדטים, בעוד העבודה ובל”ד לא עוברות את אחוז החסימה.

בחלוקה לגושים, הקואליציה הנוכחית מקבלת 58 מנדטים, ומפלגות השמאל 52. באמצע נמצאות הסיעות הערביות עם 10 מנדטים.

באשר לשאלת ההתאמה לראשות הממשלה:  יו”ר המחנה הממלכתי בני גנץ גובר על נתניהו עם 47%, בעוד נתניהו עם 44%. לעומת זאת מול יו”ר האופוזיציה יאיר לפיד, קיבל נתניהו 46% לעומת 36% ללפיד.

לצפיה בגודל מלא – לחצו על התמונה:

כיצד צריכה הקואליציה לפעול?

ככל הנראה לא תושג הסכמה בשיחות ההידברות בבית הנשיא באשר לרפורמה המשפטית.

סקר נוסף שאל כיצד צריכה לפעול הקואליציה בתרחיש שכזה, וממנו עלה כי הציבור חלוק בדעותיו.

27% מכלל מדגם הסקר חושבים שבתרחיש כזה יש להקפיא לחלוטין כל חקיקה, ו-35% חושבים שצריך לחוקק את החלקים שבהסכמה רחבה. לצד זאת, 31% חושבים כי יש לחוקק את הרפורמה במלואה.

אותה השאלה נבחנה גם בקרב תומכי הליכוד בלבד – ובהתאם לכך התוצאה השתנתה: 70% סבורים כי יש לחוקק את הרפורמה במלואה.

שאלה נוספת שנשאלה בקרב תומכי הליכוד בלבד: אם יתברר בסבירות גבוהה כי חקיקה חד צדדית תוביל בבחירות הבאות לאיבוד ממשלת הימין, באיזו אפשרות תבחרו?

62% מוכנים לאבד את שלטון הימין בבחירות הבאות ובלבד שהרפורמה תעבור במלואה, נתון דומה גם בקרב כל הקואליציה. זאת, לעומת 5% בלבד שחושבים כי בתרחיש שכזה, יש להקפיא לחלוטין כל חקיקה.

נוסף על כך, נשאלו מצביעי הליכוד כיצד צריך לנהוג שר המשפטים, יריב לוין, אם הקואליציה תחליט שהיא מתפשרת על מרכיבי הרפורמה שהציג לציבור.

43% סבורים כי עליו לקבל את המשמעת הקואליציונית ולהישאר בתפקידו, כאשר 40% סבורים כי עליו להתנות את התפטרותו בקביעת מועד חדש לחקיקת הרפורמה. 13% בלבד חושבים שעליו להתפטר מידית מתפקידו.

הסקר נערך בקרב 592 נדגמים בוגרים (18+) המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הכללית. טעות הדגימה הסטטיסטית 4.6%+-בהסתברות של 95%.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חרטטה
    09/06/2023 13:51
    ןו
  1. חרטטה הסקר אמיתי בקלפיי