בן גביר בזירת הטבח: “עשרות שנים של הזנחה מתפוצצות לנו בפנים”

השר לביטחון לאומי הגיע לזירת הרצח ביפיע, שם נורו למוות חמישה בני אדם - ואמר כי "בטווח המיידי חייבים להכניס את שב"כ" - על מנת למגר את האלימות בחברה הערבית: "יש כאן מערב פרוע במגזר הערבי בכל הגזרות"
חיים טוויל
י"ט סיון התשפ"ג / 08.06.2023 19:28

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיע הערב (חמישי) לזירת הרצח בכפר יפיע הסמוך לנצרת, שם נורו למוות חמישה בני אדם –  ככל הנראה במסגרת סכסוך הקוב מדם של ארגוני הפשע של חרירי ובכרי.

השר אמר: “עשרות שנים של הזנחה וחוסר משילות מתפוצצות לנו בפנים. יש כאן חוסר משילות ומערב פרוע במגזר הערבי בכל הגזרות”.

“הבעיות מוכרות”, אמר בן גביר, “מעט שוטרים וגל התפטרויות, יחד עם חוסר בכוח אדם. אנחנו מנסים לעשות טיפול שורש בעניין. בתחילת הדרך במו”מ הקואליציוני דיברתי על שני פתרונות שלדעתי יכולים להביא למיגור הפשע ולירידה דרסטית.

“הפתרון הראשון הוא משמר לאומי – השגנו בתקציב האחרון תקציב, כדי להקים את הכוח החשוב של הזה של לוחמים, שלא יעזוב את המגזר הערבי ואת הערים המעורבות וייתן מענה. צו השעה זה הקמת המשמר הזה, ואני מניח שתוך כמה חודשים המשמר יקום ויתחיל לעבוד ולפעול, בקצב שאני מקווה שיפחית כאן את כל האלימות והמהומות.

“בנוסף, חייבים להכניס את השב”כ. זה הפתרון לטווח המיידי. אני מודה לראש הממשלה נתניהו שקיבל את עמדתי, אבל אני דורש ומבקש שבישיבת הממשלה הקרובה אנחנו נעביר הצעת מחליטים שהשב”כ נכנס לטפל בפשיעה. משמר לאומי והכנסת השב”כ, יחד עם הגדלת המשכורות לשוטרים, יכולים להביא למיגור ואנחנו נעשה את זה”.

קודם ההצהרה קיים ראש הממשלה בנימין נתניהו הערכת מצב טלפונית עם השר לביטחון לאומי בן גביר ומפכ”ל המשטרה קובי שבתאי. ראש הממשלה הנחה לפעול מיד כדי למצוא את המרצחים ולהוביל פעולה נחושה להדברת נגע האלימות והרצח בחברה הערבית.

חמישה בני אדם נרצחו באירוע ירי ביפיע שבגליל. שני בני אדם נפצעו באורח בינוני. הפצועים מהירי פונו לבית החולים האנגלי בנצרת, שם קבעו הרופאים את מותם של חמישה מהם.

הנרצחים הם נעים מרגייה, אבו נעים מרגייה, איליה מרגייה, לואי אבו ראגב ואבראהים שחאדה.

בעקבות האירועים, ועדת המעקב העליונה של הציבור הערבי בישראל הודיעה על שביתה בחברה הערבית מחר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות