תאושר גדר הפרדה שתוציא את ה’גוש’ מחוץ לקו הירוק?

נתניהו ויעלון יביאו לאישור השרים ביום ראשון הצעה לבניית גדר ההפרדה שתוציא את גוש עציון מחוץ ל'קו הירוק • עד כה הוקפאה בניית הגדר בגלל התנגדות המתיישבים • ראש המועצה האזורית גוש עציון אמר בגל"צ: "ראש הממשלה הבטיח שהנושא יוקפא ולא יקודם. נעשה כל מה שאפשר כדי שהגדר לא תבנה" • שרים צפויים להתנגד להצעה
נחמן וייס
כ"ג אלול התשע"ד / 18.09.2014 19:28

ממשלת שמאל? בישיבת הממשלה ביום ראשון יתבקשו שרי הממשלה לאשר את תוואי גדר ההפרדה באזור גוש עציון. כך דווח בגלי צה”ל.

תוואי הגדר אושר בשנת 2006, ולאחר עתירות לבג”ץ הוא שונה, כך שרוב הגדר בתוואי המתוכנן עובר בשטח ישראל, על הקו הירוק בצד הישראלי.

על פי הדיווח, בתוואי החדש גוש עציון נותר מחוץ לגדר. ההחלטה מקוממת את תושבי גוש עציון, שהתנגדו במשך שנים לבניית הגדר – והצליחו למנוע אותה.

לא ברור מדוע החליטו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון משה יעלון להעלות את הנושא להצבעה דווקא עכשיו, אחרי למעלה משמונה שנים מאז ההחלטה הקודמת של הממשלה.

לפי הדיווח בגל”צ, השרים עוד לומדים את החומר, אך ללא ספק שרים רבים יתנגדו להצעה. מספר שרים אמרו לגלי צה”ל שככל הנראה הכרזת 4,000 הדונמים בגבעות גוש עציון כאדמות מדינה היה איזשהו פיצוי על חשבון מהלך בניית המערכת.

דוידי פרל, ראש המועצה האזורית גוש עציון, אמר לגל”צ  שלא ידע כי ההצעה תעלה להצבעה בממשלה ביום ראשון. “ראש הממשלה הבטיח שהנושא יוקפא ולא יקודם”, אמר פרל, “נעשה כל מה שאפשר כדי שהגדר לא תבנה”.

ראש מועצת אפרת, עודד רביבי, מסר בתגובה: “מדובר בהחלטת ממשלה ישנה משנת 2006. שמונה שנים מאז והמציאות בשטח, גם בדרום וגם ביהודה ושומרון, מלמדת שהגדר אינה מביאה ביטחון. הדוגמא הטובה לכך היא העיר אפרת שאינה מוקפת בגדר. מה שמביא את הבטחון האמיתי לתושבים הוא מאזן האינטרסים וההרתעה הנוצרים במקום. ממשלת ישראל צריכה להודיעה לבג”צ כי לאור סדרי העדיפויות שהשתנו יש להפנות המשאבים לצרכי ביטחון אחרים”.

מנהל בית ספר שדה כפר עציון, ירון רוזנטל, מסר: “הנזק הסביבתי של גדר ההפרדה הוא הגדול ביותר בכל ההיסטוריה של ארץ ישראל. בניית הגדר באזור גן לאומי נחל רפאים תהרוס את נוף הטרסות הייחודי של הרי יהודה, תפגע בזיתים ובאלונים העתיקים ותייבש את מעיינות וואדי פוקין ונחל המעיינות. אנחנו קוראים לממשלה ללחוס על נחל רפאים ולא לשלוח ידה אל אחד משחיות החמדה של הארץ שלנו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות