מומחה למשברים: “בר לב מייצר נזק אדיר לאנג’ל, כמעט בטוח שיפוטר”

גל בייסברג, אסטרטג ומומחה למשברים, מתייחס בראיון לערוץ 7 לראיון של עמר בר לב ב'ידיעות אחרונות' - ו"כמעט בטוח שהוא יפטר" • "אני חושב שאנג'ל יצטרכו לחשב מסלול. הוא ממשיך את הקו הפוליטי בתוך מותג עסקי. הוא בבלבול מוחלט ומייצר נזק אדיר לחברה"
חרדים 10
י"ט סיון התשפ"ג / 08.06.2023 14:02

יו”ר דירקטריון מאפיית אנג’ל עומר בר לב אמר היום (חמישי) בראיון שהעניק לעיתון ‘ידיעות אחרונות’, כי המכתב שהגיש לבניו של מרן הגרי”ג אדלשטיין זצ”ל ב’שבעה’,  לא היה בכלל מכתב התנצלות.

היועץ האסטרטגי גל בייסברג, מומחה למשברים, מתייחס בראיון לשמעון כהן בערוץ 7 להתמודדות של אנג’ל עם הפרשה.

לדבריו, הראיון של בר לב ב’ידיעות אחרונות’ טורף את הקלפים ולמעשה מחייב סקירה מחודשת של כל הפרשה, לאחר שנדמה היה שהיא נחתמה במסירת מכתב ההתנצלות.

בייסברג: “אחרי הפרגון הגדול לירון אנג’ל, שהוא אחד מאנשי העסקים המבריקים בארץ, על הנאמנות לבר לב, אני כמעט בטוח שהוא יפטר את עומר בר לב לאלתר, ואני קורא לו לעשות את זה. לא יכול להיות שאין הבחנה בין העולמות העסקיים לעולמות הפוליטיים.

“בכל יום אנחנו מדריכים את אנשי העסקים, הלקוחות שלנו, להימנע מהשיח הפוליטי. אם כך היה תמיד, בוודאי שכך זה בשנה שנתיים האחרונות. אי אפשר לערבב מותג עסקי עם שיח פוליטי שמטבעו הוא קהילתי, שיח של או שאתה איתי או שאתה נגדי. איזו סיבה יש למנכ”ל חברה או מותג להיכנס לנושא הפוליטי הזה, ועומר בר לב זיהם את השיח, הוא זיהם את המותג שבראשו הוא עומד, ואני בטוח שבמבחנים הבאים של המותג הזה יהיה ברור שעומר בר לב זיהם את המותג ‘אנג’ל'”.

היועץ האסטרטגי הוסיף: “ירון אנג’ל כאיש חכם זיהה הזדמנות לסיים את הפרשה, כתבו מכתב שאם הוא היה נמסר מיידית זו הייתה התנצלות, אבל כאן זה היה עשר צעדים מעבר להתנצלות. אבל ברגע שעומר בר לב מצריך את ירון אנג’ל לאשרר את ההתנצלות שוב – ושוב לעסוק בפרשה הזו, אהיה מופתע אם הוא לא יפטר אותו. אם ירון אנג’ל באמת התכוון להתנצל הוא עשה את זה פעמיים וכדי למסמר את האירוע מול הציבור החרדי הוא יצטרך לנקוט צעד ולומר אמירה”.

להערכת בייסברג, ירון אנג’ל היה כותב מכתב מעין זה גם אם הרב אדלשטיין היה בחיים. “שמעתי את רמי לוי מספר על ירידה של עשרה אחוז בצריכת המותג אנג’ל, באזורים החרדים המותג הזה נמחק כליל. ההתנצלות לא הגיע סתם. הדו”חות יתפרסמו ואז נוכל להבחין באמת. בעקבות פוזיציות של סיקור אנחנו לא באמת יודעים מה קורה כי מדווחים כאן על אותו אירוע בדרכים שונות. אני מניח שאם התמיכה החילונית במותג הייתה שקולה לחרם החרדי אולי לא היו מפרסמים התנצלות.

“אבל זה רחב יותר. המותג אנג’ל הולך יד ביד עם מדינת ישראל שבנויה מכל המגזרים וכחברה עסקית לא ניתן להתעלם ולצאת נגד אף סקטור. כך לא מתנהל מותג על שרוצה להציג תפיסה לאומית”.

בייסברג מציין, כי הוא לא מבין מדוע חלף פרק זמן ארוך כל כך עד שההתנצלות נאמרה ונכתבה. “לא מבין למה לא עשו את זה מיד. לא פעם ולא פעמיים לקוחותיי נקלעו לסערה כזו. מה הבעיה להתנצל ולהגיד מחילה זו לא דרכי? למה צריך לעבור את כל התקשורת הרעה והחרמות והורדת השלטים?”

לפי היועץ האסטרטגי, על בעלי אנג’ל לחשב מסלול מחדש:  “יצטרכו באנג’ל בדק בית. אני לא יודע עד כמה הוא עושה חישובים באמירות שלו. הוא הלך להתראיין בידיעות אחרונות. מה הוא רוצה לעשות בזה? לדבר אל הבייס? איזה בייס? בייס עסקי? מה הוא מנסה לומר? לכן אני חושב שאנג’ל יצטרכו לחשב מסלול. הוא הלך לראיון כפוליטיקאי מהמניין. הוא ממשיך את הקו הפוליטי בתוך מותג עסקי. הוא בבלבול מוחלט ומייצר נזק אדיר לחברה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות