בגלל “הדרעקעס האלה”: תביעת המיליונים של נתן זהבי נגד 103FM

איש התקשורת הושעה משידור 'זהבי עצבני' אחרי שאיחל בשידור שהפוליטיקאים החרדים "יקשרו תפילין לגרון ויתלו את עצמם" • כעת הוא תובע את תחנת הרדיו על הפרת חוזה
אבי כץ
י"ח סיון התשפ"ג / 07.06.2023 19:25

איש התקשורת נתן זהבי תובע את תחנת הרדיו 103FM בסכום של 2.6 מיליון שקלים – משום שהשעתה אותו מהעבודה ולטענתו גם רמסה את שמו.

ממכרת: כל מה שאתם צריכים לדעת על הנזק של סיגריות אלקטרוניות

זהבי הושעה מלשדר בתחנה, אחרי שהשתלח בנציגי ציבור חרדים ואמר: “כל הדרעקעס האלה, מצטטים לי פסוקים מהתנ”ך, תתפללו, תניחו תפילין, תדליקו נרות שבת, תפרישו חלה, תלכו לבושים צנוע, לכו קיבינימט עם הצניעות ועם החלות, ועם ההדלקת נרות ועם התפילין”.

הוא  הוסיף: “הייתי שמח לו כמה מכם היו קושרים את התפילין לגרון שלהם ותולים את עצמם מרוב שהם לא עושים כלום אבל הם נציגי ציבור”.

רדיו 103 הגיב אז: “הדברים שאמר היום נתן זהבי בוטים ומבזים. מיותר לציין שאין להם מקום בשידורי התחנה, ואנחנו מגנים אותם בכל לשון. גם לחופש הביטוי יש קווים אדומים. מנכ״ל הרדיו החליט להשעות את השדרן לאלתר ולהרחיקו מהמיקרופון עד לשיחת בירור, שלאחריה יתקבלו החלטות לגבי ההמשך”.

בכתב התביעה נכתב: “הנתבעת פרסמה עליו דברי בלע בלתי נתפסים תוך חנופה לרגולטורים מולם הייתה מחויבת להגן על המיזם ועל חופש הדיבור… הנתבעת הוציאה דיבתו של מר זהבי, בכך שפרסמה כי זהבי יורחק מתפקידו עד אשר יתנצל בפני המאזינים הרבים שברגשותיהם הוא פגע, ובכך צרבה בחותם את הנושא כאילו זהבי ביצע פגיעה נוראית”.

לפי התביעה, מדובר בהפרת חוזה אשר נחתם ב-1997 להפקת מיזם משותף בשם “זהבי עצבני”.

זהבי טוען כי מנהלי תחנת הרדיו “חרצו דין ופסקו מטעם עצמם, כי בדבריו של זהבי הייתה פגיעה ב-‘קודשי ישראל’ ואין לו מקום למעשה כשדר בתחנה. מדובר בהפרת חוזה מהותית והתנערות מכל חובה חוקית ומוסרית הקבועה בחוזה, בצד רמיסת שמו של זהבי, השמדתו של המוצר המשותף שלהם והכול לקול צהלת הקהל של יריביו ואויביו האידאולוגיים”.

מתחנת הרדיו 103FM נמסר: “טרם קיבלנו את כתב התביעה, נגיב בבית המשפט”.

תגיות

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות