שר החוץ זלזל “לא קראה”, והרגיז: “לדבר ככה על סגנית הנשיא? למה?”

השר התייחס לביקורת המרומזת של קמלה האריס על הרפורמה - ואמר: "לא תדע אפילו סעיף אחד מהרפורמה שמפריע לה" • "גם השופטים בארה"ב אין להם זכות וטו על מי יחליף אותם'' • גורמים בארה"ב זעמו: "לדבר ככה על סגנית הנשיא? במה זה מועיל?"
אריה ריבקינד
י"ח סיון התשפ"ג / 07.06.2023 10:45

סגנית נשיא ארצות הברית, קמלה האריס, נשאה הלילה (רביעי) דברים באירוע לציון 75 שנים לעצמאות ישראל שערכה שגרירות ישראל בוושינגטון – והתייחסה גם לרפורמה המשפטית.

ממכרת: כל מה שאתם צריכים לדעת על הנזק של סיגריות אלקטרוניות

“ארה”ב תמשיך לפעול למען הערכים שבבסיס היחסים בינה לבין ישראל ובראשם חיזוק הדמוקרטיה, מערכת משפט עצמאית ואיזונים ובלמים”, אמרה האריס.

היא התייחסה גם למצב בין ישראל לפלסטינים והצהירה: “אנחנו נמשיך לפעול על מנת שישראלים ופלסטינים יוכלו לחיות בשלום ובביטחון. לדעתנו, הדרך הטובה ביותר להשיג את המצב הזה היא באמצעות פתרון שתי המדינות”.

לצד זאת, הדגישה סגנית הנשיא: “לארה”ב ולממשל בראשות הנשיא ג’ו ביידן יש מחוייבות בלתי ניתנת לשינוי לביטחונה של ישראל”.

לאורך האירוע ישב בקהל אחד ממובילי הרפורמה המשפטית – יו”ר ועדת החוקה, ח”כ שמחה רוטמן.

שר החוץ אלי כהן הגיב ברשת ב’ באופן מזלזל על דברי סגנית נשיא ארה”ב: “אם תשאל את קמלה האריס מה מפריע לה ברפורמה – היא לא תדע לומר אפילו סעיף אחד שמפריע לה. אני מעריך שהיא לא קראה את החוק. במקומות שביקרתי בהם שאלתי ‘מה בדיוק מפריע לכם?’ ואף אחד לא יודע לשים בדיוק את האצבע על מה מפריע.

“גם לשופטים בארצות הברית אין זכות וטו על מי יחליף אותם. אמון הציבור במערכת המשפט הידרדר, והרפורמה תחזיר את האמון ותיצור הטרוגניות במערכת המשפט”.

לאחר שהמראיין הסביר שבמקרה הזה מדובר בסגנית נשיא ארה”ב, כהן קצת שינה כיוון: “קודם כול בעיניי זה לא דבר ביקורת”, אבל גם הוסיף בהמשך: “אני לא יודע אם היא קראה את החוק או לא, אבל ההערכה שלי – שלא”.

לפי דיווח בחדשות 12, גורמים בארה”ב הביעו זעם על התבטאות שר החוץ: “לדבר ככה על סגנית הנשיא, ועוד תומכת ישראל כל כך נלהבת, במה זה מועיל?”

שגריר ארה”ב בישראל טום ניידס אמר: “העובדה שסגנית הנשיא הגיעה לחגוג את יום העצמאות ה-75 של ישראל מדברת בעד עצמה על הקשר בין המדינות”.

הוא הוסיף: “יש לי הערכה לשר החוץ כהן אבל סגנית הנשיא אמרה דברים שהממשל אומר בכל הזדמנות לגבי הערכים המשותפים בין המדינות”.

אחרי הסערה שעוררו דבריו, שר החוץ אלי כהן בהבהרה:

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות