זה בגלל הצעד של השר בן גביר? טלטלה נוספת בצמרת המשטרה 

ניצב נתן בונזה הודיע למפכ"ל קובי שבתאי על החלטתו לסיים את השירות במשטרה - שנה ושלושה חודשים בלבד אחרי שמונה לראש האגף למלחמה בפשיעה בחברה הערבית
חיים טוויל
י"ז סיון התשפ"ג / 06.06.2023 20:47

ניצב נתן בוזנה, ראש האגף לסיכול פשיעה בחברה הערבית, הודיע על התפטרותו, כאשר גל האלימות במגזר נמצא בשיא: 90 נרצחים מתחילת השנה.

אחת ההערכות הן, כי החלטת הניצב  – שמונה לפני שנה ו-3 חודשים בלבד – לפרוש באה בעקבות הודעת השר בן גביר לפיה ימונה פריויקטור מיוחד שיטפל בפשיעה ובמקרי הרצח במגזר הערבי.

בחדשות 13 פורסם, כי בונזה אמר למקורביו לפני ההודעה על ההתפטרות: “הקימו אגף ללא שיניים וללא יכולת להשפיע. רציתי להפוך אותו ללהב 433 של החברה הערבית ולא נתנו לי. השר בן גביר לא ביקר אפילו פעם אחת באגף”.

עם זאת הגרסה הרשמית במשטרה היא שניצב בוזנה שוחח עם המפכ”ל קובי שבתאי ואמר כי בגיל 62 הוא מרגיש שהגיע לסיום דרכו במשטרה.

מהמשטרה נמסר: “מפכ”ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי כיבד את בקשתו של הקצין, איחל לו בהצלחה בהמשך הדרך והודה לו על תרומתו רבת השנים לביטחון מדינת ישראל. השניים סיכמו כי ניצב בוזנה יפרוש במהלך החודשים הקרובים”.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב על פרישת הניצב: “לצערי הניצב הפורש לא הצליח במשימתו – עוד הרבה לפני שנכנסתי לתפקיד – ואף רצה להתקדם, כאשר ההמלצות המקצועיות במיוחד נוכח המצב לא הצדיקו קידום שכזה”.

השר בן גביר רואה חשיבות גדולה למנות פרוייקטור אשר יהיה בקשר רציף עם השר והמפכ”ל ויהיה אחראי להכנה וביצוע של תוכניות אופרטיביות להפחתת הפשיעה במגזר הערבי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות