כך פועל סגן שר החקלאות משה אבוטבול לתעסוקת חרדים במשרד

בפעילות של סגן שר החקלאות, ח"כ משה אבוטבול, יוקם לראשונה מנגנון של שיתוף פעולה בן חברות וארגוני השמה חרדים למשרד החקלאות • "ישנם מכרזים המיועדים לציבור החרדי, למחלקות ואגפים שונים בשלל תפקידים"
אריה ריבקינד
י"ז סיון התשפ"ג / 06.06.2023 14:26

תעסוקת חרדים בשירות המדינה: בפעילות של סגן שר החקלאות, ח”כ משה אבוטבול, יוקם לראשונה מנגנון של שיתוף פעולה בן חברות וארגוני השמה חרדים למשרד החקלאות.

ממכרת: כל מה שאתם צריכים לדעת על הנזק של סיגריות אלקטרוניות

היוזמה צמחה לאחר שבמהלך פגישות שקיים לאחרונה סגן השר עם מנהלי מחלקת משאבי אנוש, הוא עודכן על ידם כי ישנם דרישות לאיוש משרות פנויות במשרד החקלאות, וכי ישנם מכרזים המיועדים לציבור החרדי, למחלקות ואגפים שונים בשלל תפקידים. זאת על מנת שהמשרד יעמוד בהתאמה לתקינה הנדרשת על ידי המדינה והחוק בהשמת חרדים במקומות העבודה, עד להשלמת מצבת עובדים מכלל גווני האוכלוסייה החרדית, וכן אנשים עם מוגבלויות רפואיות.

בעקבות העידכון  זומנו ראשי ארגונים להשמת עבודה למגזר החרדי, לפגישת עבודה משותפת על מנת  ליצור שיתופי פעולה תמידיים וכדי להיעזר בהם, לשלוח את בוגרי המסגרות האקדמיות, וכן שאר דורשי עבודה במגזר החרדי, להתמודד כחוק על המשרות המיועדות לציבור החרדי, וכן לעובדים בעלי מוגבלויות.

בפגישה שהתקיימה בן ראשי הארגונים, וצוות מחלקת משאבי אנוש במשרד, בלשכת סגן השר משה אבוטבול, אמרו ראשי ארגוני ההשמה, כי ברשותם מאגרים גדולים של בני הציבור החרדי, המשוועים לעבודות במגזר הציבורי ושירות המדינה, וכי יש להם את הכישורים הנדרשים, אך משרות כאלה מעולם לא הובאו והגיעו לידיעתם, והם ישמחו לשתף פעולה ולפרסם מיכרזים של משרד החקלאות, שיגיעו למחפשי העבודה בקרב המגזר החרדי.

סגן השר סיכם את הפגישה: “כזכור לכולם, הסיעות החרדיות ובראשם יו”ר התנועה הרב אריה דרעי, פעלו לתקן את כללי האפליה המתקנת והעדפה גם לציבור החרדי, בשירות הציבורי במדינה.

“העובדים של הציבור החרדי מגיעים עם מוסר עבודה גבוה, ומשמשים הון אנושי בכל מקומות העבודה בהם הם נמצאים. דברים דומים אני שומע כבר עשרות שנים בתפקידי השונים בעשיה הציבורית, וגם כראש עיר קלטתי מאות עובדים חרוצים, על פי מכרזים כחוק בשלל אגפי עיריית בית שמש. והם מוסיפים כבוד והדר לרשות המקומית בחריצותם ובאיכות עבודתם.

“לכן אני שמח שאנו כאן במשרד החקלאות ופיתוח הכפר, נתחיל בקרוב בתהליך שיפתח את שערי משרד החקלאות ופיתוח הכפר גם לציבור החרדי, שעומד בדרישות הסף לשיבוץ המתאימים, והזוכים במכרז בעבודות האגפים וכן במחוזות המשרד”.

סגן השר הודה לראשי הארגונים על ההירתמות והמידע שמסרו למשרד, ועל הרצון לשיתוף פעולה לסיוע עם לשכתו ובגיבוי של השר אבי דיכטר, יחד עם המנכ”ל אורן לביא –  להגביר את המודעות לקיומם של משרות יעודיות אלו בקרב הציבור החרדי, שיוכל להגיש מעומדות ולהתמודד בתפקידים המתפרסמים מעת לעת במשרד.

סגן השר הוסיף כי יפעל “בימים הקרובים להקמת מנגנון שיחבר בין לשכתי, לארגוני וחברות ההשמה היעודיות לציבור החרדי, ולשילוב בעלי מוגבליות במשרד. על ידי כך נדאג שכל משרה יעודית לציבור החרדי במשרד, ובכלל לציבור הרחב, תועבר לידי חברות ההשמה היעודיות שיפרסמו זאת גם לציבור החרדי.

“ראשי ארגונים וחברות שמפנים חרדים למקומות עבודה, ורוצים גם הם להצטרף ליוזמת סגן השר מתבקשים לשלוח פרטים על ארגון שברשותם עם פרטים על הארגון רצוי פרוספקט וטלפון של איש הקשר לווצאפ: 026408130. ולאחר קבלת הנתונים הם יחוברו למנגנון המידע שנפעיל בלשכתי בנושא. בו יעדכנו על כל מכרז שיתפרסם במשרד החקלאות, או במשרדי ממשלה אחרים, שכל פונה מתאים יוכל בסופו של תהליך, להיקלט לעבודות בשירות המדינה ובמשרדי הממשלה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כל הכבוד לשמש
    06/06/2023 18:37
    אשריך
  1. ישר כח השר אבוטבול !!!