יתד נאמן נגד המועמד של הציונות הדתית לרב הראשי: “נאלץ לפעול’

בגלל הבחירה של הציונות הדתית ברב מאיר כהנא כמועמד לתפקיד הרב הראשי האשכנזי - דגל התורה "מתעתדת לפעול בכל דרך להביא לבחירתו של מועמד שפסקיו והליכותיו יהיו תואמים לרוח חכמים ומסורת ההלכה"
אריה ריבקינד
י"ז סיון התשפ"ג / 06.06.2023 11:17

‘יתד נאמן’, ביטאון מפלגת ‘דגל התורה’, מדווח הבוקר הבוקר (שלישי) כי המפלגה מתנגדת לבחירתו של הרב מאיר כהנא, מועמד הציונות הדתית לתפקיד הרב הראשי.

ממכרת: כל מה שאתם צריכים לדעת על הנזק של סיגריות אלקטרוניות

הרב כהנא נבחר ביום ראשון על ידי ועדת רבנים נרחבת.

ב’יתד נאמן’ רמזו, כי פסיקותיו והנהגותיו של הרב כהנא לא עולים בקנה אחד עם ההשקפה החרדי. “היהדות הנאמנה תאלץ לפעול בכל דרך לטובת מועמד המחוייב לפסיקה ברוח מסורת רבותינו”, נאמר בידיעה.

בנוסף צוין, כי המפלגה תגבש את כל בעלי זכות בחירה “הנאמנים להלכה ולפסיקה ברוח שדעת חכמים נוחה הימנה לתמיכה במועמד ראוי”.

בביטאון דגל יצאו גם נגד ה’דיל’ של ש”ס והציונות הדתית: “מתוך מחוייבות להמון העם שבשדות ולמרבית הציבור בארץ הקודש המבקש יהדות ושירותי דת כפי מסורת הדורות, הבהירה ‘דגל התורה’ כי היא לא תשתף פעולה עם הבנות והסכמות שהתקבלו בין גורמים פוליטים ומפלגות שונות”.

עוד הבהירו ביתד: “אם אכן יתקיימו הבחירות במועדן ואם ההחלטה של הציונות הדתית תישאר בתוקף, מתוך דאגה לכלל הציבור, תמצה ‘דגל התורה’ את זכותה והסכמותיה בעת הקמת הממשלה עם כל המפלגות הנוגעות בדבר, כי בענייני הרבנות לא יבוצעו הסכמים מבלי מעורבות והסכמה של ‘דגל התורה’.

“לכן, למען שמירת ‘הסטטוס קוו’ בענייני הרבנות, היא מתעתדת לפעול בכל דרך להביא לבחירתו של מועמד שפסקיו והליכותיו יהיו תואמים לרוח חכמים ומסורת ההלכה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות