הרוסים הפציצו סכר ענק ליד חרסון • שליח חב”ד: מחלצים יהודים

שני הצדדים מאשימים אחד את השני בפיצוץ - המסכן עשרות אלפי אזרחים • שר החוץ האוקראיני: "זהו פשע מלחמה" • הרב יוסי וולף, שליח חב"ד ורב העיר חרסון: "מאות אלפי בתים הולכים להינזק. עובדים במרץ להגיע ליהודים המתגוררים על גדת הנהר ולחלץ אותם לחלק הגבוה של העיר"
נתן פרל
י"ז סיון התשפ"ג / 06.06.2023 10:32

סכר נובה קחובקה שעל נהר הדנייפר באזור חרסון שבדרום אוקראינה פוצץ לפנות בוקר (שלישי) – ובעקבות כך קיים חשש להצפה של עשרות כפרים ויישובים, בהם 22 אלף תושבים.

ממכרת: כל מה שאתם צריכים לדעת על הנזק של סיגריות אלקטרוניות

מדובר בסכר תחנת הכוח ההידרואלקטרית קחובקה שבמחוז חרסון. התושבים שסובלים באופן מיידי מעליית מפלס הנהר הם דווקא תושבי הכפרים באזור הכבוש על ידי הרוסים.

מושל מחוז חרסון הורה על פינוי יישובים בגדה המערבית של נהר הדנייפר. בהודעה מטעמו הזהיר כי המים עלולים להגיע לגובה מסוכן בתוך חמש שעות.

שני הצדדים מאשימים זה את זה בפיצוץ שגרם נזק לסכר. על פי נתוני השלטונות הרוסים של נובה קאחובקה, מאז הפגיעה בסכר עלה מפלס המים באזור עלה בעשרה מטרים.

על פי העיתונאי יאיר נבות, מומחה למלחמת אוקראינה-רוסיה, המניע הרוסי להפצצת הסכר הוא לסכל כל ניסיון אוקראיני, אם תוכנן כזה, לצלוח את הדנייפר, ולהפוך את התנועה באיזור לבלתי אפשרית.

נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי הודיע על כינוס ישיבת חירום ביטחונית, כדי לדון בפיצוץ הסכר וההשלכות האפשריות שלו.

שר החוץ האוקראיני דמיטרו קולבה אמר: “רוסיה הרסה את סכר קחובקה, גורמת ככל הנראה לאסון הטכנולוגי הגדול ביותר באירופה מזה עשורים ומעמידה אלפי אזרחים בסכנה. זהו פשע מלחמה. הדרך היחידה לעצור את רוסיה, המדינה הטרוריסטית הגדולה של המאה ה-21 היא לסלק אותה מאוקראינה”.

‘פדרציית הקהילות היהודיות באוקראינה’ עוקבת מקרוב אחר ההתרחשויות המסוכנות בדרום אוקראינה ונערכת לסיוע רחב היקף.

הפדרציה עומדת בקשר ישיר עם השלטונות ועם הקהילות היהודיות בחרסון ובמורד הנהר – באזור שאמור להישטף בשל פיצוץ הסכר.

הרב יוסי וולף שליח חב”ד ורב העיר חרסון אומר: “גורמי ההצלה בעיר אומרים ששיא ההצפה תהיה היום באזור השעה 12. מאות אלפי בתים הולכים להינזק טוטאלית. כל החלק הקרוב לנהר הולך להיות מוצף”.

לדבריו, “אנו עובדים במלוא המרץ ודואגים בסיוע הפדרציה להגיע לכל אותם יהודים מתגוררים על גדת הנהר ולחלץ אותם לחלק הגבוה של העיר כדי שלא יהיו בסכנת חיים. אנו בודקים גם היכן מתגוררים יהודים בודדים בכפקים הקטנים באזור כדי לחלץ גם אותם”.

ברשת ב’ אמר הרב וולף: “כל מה שנמצא באזור הנהר עד 5 מטרים מעליו הולך להיות מתחת למים. אזורים שלמים יוצפו לגמרי, כרגע מפנים תושבים שנמצאים בקרבת הנהר. מאות אלפים הולכים לאבד את כל מה שהיה להם בחיים”.

מהפדרציה נמסר: “עובדינו ומתנדבינו הרבים מוכנים לעשות הכל כדי לתת יד ככל שיידרש ואנו נערכים לסיוע בחילוצים של אוכלוסיה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות