טרגדיה: בן 10 שבועות שנדבק בשעלת ולא חוסן נפטר בירושלים

התפרצות שעלת במחוז ירושלים: מתוך 215 מקרים של שעלת ברחבי ישראל - 183 באזור ירושלים • אמו של התינוק לא התחסנה בהיריון • "רובם הגדול של החולים במחוז ירושלים מרוכזים בשכונות חרדיות, בבית שמש, וביתר עילית - בהם אוכלוסייה שמאופיינת בדחיינות וכיסוי חיסונים נמוך"
תמי גיל
ט"ז סיון התשפ"ג / 05.06.2023 15:25

תינוק בן עשרה שבועות מירושלים, נפטר לפני כשלושה שבועות משעלת, לאחר שלא חוסן.

לפי הודעת משרד הבריאות, התינוק פיתח תסמינים למחלה בגיל חמישה שבועות ואושפז בגיל שבעה שבועות.

מחקירה אפידמיולוגית עלה, כי אמו של התינוק לא התחסנה בהיריון.

נבדקו כלל המגעים של התינוק וניתן טיפול מונע. המקרה דווח ללשכת הבריאות המחוזית.

בהודעת משרד הבריאות על המקרה, שהופצה לקופות החולים נכתב, כי החל מחודש פברואר “דווחו מקרים של תחלואת שעלת בקרב תינוקות ופעוטות, המספר נמצא בעליה כעת אנו נמצאים בהתפרצות שעלת במחוז ירושלים”.

לפי הודעת המשרד, נכון לסוף חודש מאי דווחו  בארץ 215 מקרי שעלת בארץ – מתוכם 183 במחוז ירושלים – ובוצעו עשרות אשפוזים.

“רובם הגדול של החולים במחוז ירושלים, מרוכזים בשכונות חרדיות בירושלים, בית שמש, ביתר עילית, בהם אוכלוסייה חרדית שמאופיינת בדחיינות וכיסוי חיסונים נמוך”.

מתוך 183 החולים בשעלת במחוז, 82 הם תינוקות בגיל פחות משנה, 82% מהם בגיל פחות מחצי שנה. רוב החולים הם תינוקות שלא רשומים בסניפי טיפות חלב ולא חוסנו נגד המחלה.

במשרד הבריאות מדגישים, כי החיסון של ‘מחומשת’, שניתן לתינוקות החל מגיל שישה שבועות, נותן הגנה נגד מספר מחלות, כולל שעלת ופוליו. “כמו כן, חשוב שאחיות יהיו ערניות לנושא ויפנו לרופא משפחה/רופא ילדים בכל מקרה שעולה חשד לתחלואה של שעלת”, התריעו במשרד.

משרד הבריאות ממליץ גם לנשים בהריון בשליש שלישי לקבל חיסון שעלת ולהגן על ילדיהם.

משרד הבריאות מדגיש את חשיבות מתן חיסוני השגרה כנגד מחלות זיהומיות, שחלקן עלולות לגרום לסיבוכים קשים ולמוות. “הקפדה על חיסוני השגרה חשובה לטובת מניעת התפרצויות של תחלואה בקרב הילדים וסביבתם”, נאמר בהודעת משרד הבריאות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות