אחרי 88 נרצחים: השר בן גביר ימנה פרוייקטור לטיפול בפשיעה הערבית

השר בן גביר כבר ראיין בשבועות האחרונים ניצבים בדימוס ואנשי מקצוע שהוא מתייעץ איתם, מאז כניסתו לתפקיד, והוא יכריז על מועמד בשבועיים הקרובים • "בכוונתי לשים את המאבק בפשיעה ובמקרי הרצח בחברה הערבית בראש סדר העדיפויות"
חיים טוויל
ט"ז סיון התשפ"ג / 05.06.2023 14:25

בתום הערכת מצב שקיים השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בימים האחרונים, יחד עם מפכ”ל המשטרה יעקב שבתאי ומפקדי המחוזות במשטרה, החליט השר כי ימונה פרויקטור מיוחד שיטפל בפשיעה ובמקרי הרצח במגזר הערבי.

מינוי פרוייקטור עלה כבר בהערכות מצב שקיימו השר והמפכ”ל בשבועות האחרונים – וכעת יחלו תהליכים לאיתור ומינוי מועמד, כשהכוונה להשלים את המהלך בתוך שבועיים.

לפי ‘כאן חדשות’, בן גביר כבר ראיין בשבועות האחרונים ניצבים בדימוס ואנשי מקצוע שהוא מתייעץ איתם, מאז כניסתו לתפקיד, והוא יכריז על מועמד בשבועיים הקרובים.

בסביבת השר בן גביר אומרים, כי הוא רואה חשיבות גדולה למנות פרוייקטור אשר יעמוד בקשר רציף עם השר והמפכ”ל ויהיה אחראי להכנה וביצוע של תוכניות אופרטיביות להפחתת הפשיעה במגזר הערבי.

בן גביר אמר בתום הערכת מצב: “בכוונתי לשים את המאבק בפשיעה ובמקרי הרצח בחברה הערבית בראש סדר העדיפויות של המשרד לביטחון לאומי. כמו כן בכוונתי להקצות משאבים אדירים לשם כך על ידי הבאת שוטרים לשטח, העלאת שכר שוטרים והקמת המשמר הלאומי”.

מספר הנרצחים בחברה הערבית מתחילת השנה עומד על 88, כשהלילה נרצחו בתוך שעות ספורות שני גברים: אחמד חאזם שריף, תושב קלנסווה בן 47, נורה למוות במכוניתו. באעבלין נורה למוות עומר עאוולי, בשנות ה-20 לחייו.

לפני שבוע הזמין ראש הממשלה בנימין נתניהו את חברי הסיעות הערביות למשרדו לדיון שיתקיים השבוע בנושא. נתניהו אמר במליאה: “שמעתי כאן את זעקות האמת של חברי הכנסת הערבים. אני לוקח אליי את האמירות שלכם על איסוף הנשק, ואני מתכוון כצעד ראשון להזמין את כל חברי הכנסת של הסיעות הערביות אליי למשרד. זה לא תרגיל. זה בא מעומק הלב ומעומק ההבנה שלי שאני ראש הממשלה של כל אזרחי ישראל. אני רוצה את עזרתכם ואני מצפה לפגישה הזו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות