זה השוטר המצרי שחדר מסיני ורצח שני לוחמים ולוחמת בגבול

ישראל החזירה את גופת השוטר המצרי שירה למוות בשלושה לוחמי צה"ל • השוטר שביצע את הפיגוע הוא מוחמד סלאח, בן 22 מאזור עין שמס • כתב בפייסבוק בשומר חומות: "עזה תחת מתקפה, אללה עומד לצד פלסטין" • השוטר, ששירת באזור סיני, היה לקראת סוף השירות הצבאי
חיים טוויל
ט"ז סיון התשפ"ג / 05.06.2023 12:43

כלי תקשורת במצרים פרסם היום (שני) כי השוטר שביצע את הפיגוע הרצחני בגבול מצרים, במהלכו נהרגו שלושה מלוחמי צה”ל הי”ד הוא  מוחמד סלאח איברהים, בן 22, תושב שכונת עין שמס בקהיר.

בפוסט שהעלה לפייסבוק בזמן מבצע ‘שומר חומות’ הוא כתב: “אללה עומד לצד פלסטין”, לצד התיוג “עזה תחת מתקפה”.

לפי הדיווח, מקורות שמכירים את המחבל אמרו כי הוא התגייס לצבא מצרים ביוני 2022 ושירת כשוטר בגבול עם ישראל.

לפי הדיווח, סלאח התלונן לאחרונה בפני חברו על השירות הצבאי ואף נעדר ממנו למשך 18 ימים, שבסופם שב לבסיס. עוד דווח כי סלאח סבל מקשיים נפשיים בעקבות מות חברו ליחידה והרגיש כי הנושא לא זכה להתעניינות רבה.

המקור אף העלה את האפשרות כי סלאח רצה לנקום את מות חברו.

מקור אחר ציין כי סלאח ניסה לקבל פטור רפואי מהשירות הצבאי וכי הוא סבל מבעיות גופניות.

לפי דיווח ברשת ‘אל ערביה’, המחבל  הוא ילד אמצעי במשפחה של 3 אחים ומשפחתו התגוררה יחד עם דודו, לאחר שאביו נהרג בתאונת דרכים בעבר. המחבל ואחיו הגדול מחמוד פרנסו את המשפחה שסבלה מקשיים כלכליים.

חקירת הפיגוע נמשכת גם היום – בשני הצדדים, הישראלי והמצרי. לפי דיווח ב’כאן חדשות’, גורמים בישראל מתרשמים, כי המצרים משתפים פעולה באופן מלא בחקירה והופתעו שדווקא איש ביטחון שהוצב בסיני היה שזה שביצע את הפיגוע.

בתוך כך, מצרים ביקשו את השבת גופת המחבל, וישראל החזירה אותה הבוקר.  החזרת הגופה מגיעה בהתאם לנסיונות של נתניהו למנוע התדרדרות ביחסים הדיפלומטיים עם המצרים.

בניגוד לגופות מחבלים פלסטינים, בייחוד של ארגוני טרור, לגופה הזאת אין ערך שיכול לסייע בהשבת שבויים או הרוגים.

אמש פרסם העיתונאי הלל ביטון רוזן בערוץ 14, כי ממצאי התחקיר הראשוני בצה”ל על הפיגוע הרצחני בגבול מצרים פסלו את הטענה על כשל טכני שהיה באמצעי התצפית וההגנה בגבול. הוא הוסיף כי מסתמן שחוסר מקצועיות וכשל של הפיקוד הזוטר והבכיר הם שגרמו למחדל הקשה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות