ראש ‘היישוב’ אסר בחינות בגרות במועד ב’ בשל ‘ביטול תורה’?

ראש ישיבת 'היישוב' אסר על תלמידים לגשת לבחינות בגרות במועד ב', משום "ביטול תורה" • התלמידים, שחשו נפגעים מההחלטה, פנו למשרד החינוך • גורם בישיבה לחרדים 10: מדובר רק בשני תלמידים, ההחלטה אינה תקפה ליתר • משרד החינוך: המפקח הבהיר למנהל את ההנחיות
ישראל יוספי
י"ז סיון התשפ"ג / 06.06.2023 12:40

ישיבת הרב עמיאל בתל-אביב היא ותיקת הישיבות התיכוניות החרדיות. הישיבה, המוכרת בפי-כל בשם ‘היישוב’ הוקמה על ידי הרב משה אביגדור עמיאל, רבה של העיר, לפני 85 שנים – והיא משקיעה בלימודי קודש קפדניים, לצד לימוד לתעודת בגרות.

הישיבה הוציאה מתוכה גדולי דור ואנשי מעשה רבים, אך בימים אלו מתמודדת ‘היישוב’ עם סערה פנימית המטלטלת את התלמידים – מה שעשוי להעלות חשש אצל  תלמידים חדשים המבקשים להירשם ללימודים בישיבה.

כל זאת לאחר שלדברי תלמידים בישיבה – ראש הישיבה, הגאון רבי  כתריאל קולודצקי, הודיע להם כי הוא אוסר עליהם לגשת לבחינות הבגרות במועדי ב’, זאת בטענה כי גישה לבחינות במועד ב’ מהווה “ביטול תורה”.

התלמידים, שחשו נפגעים מההחלטה, פנו לעזרת משרד החינוך – שבדק בשבוע האחרון את חוקיות המהלך, המהווה, לכאורה, פגיעה בזכויות התלמידים.

תלמידים עימם שוחח כתב חרדים 10, ואשר תכננו ללמוד בישיבה בשנים הבאות, אמרו כי בכוונתם לחפש ישיבה תיכונית אחרת, המעניקה לתלמידים הזדמנות הוגנת בבחינות, גם במקצועות החול.

עם זאת ביום שישי האחרון נאמר לתלמידים, כי ההחלטה תרוכך, וכי רק מציון מסוים יוכלו לגשת למועדי ב.

בשיחה שקיים כתב חרדים 10 עם גורם בישיבה, הוא טען כי מדובר רק בשני תלמידים, וכי ההחלטה אינה תקפה כלפי יתר התלמידים.

הנהלת הישיבה סירבה למסור התייחסות רשמית.

ממשרד החינוך נמסר לחרדים 10: “מבדיקת המשרד עולה כי מנהל בית הספר לא מנע מאף תלמיד שרצה להבחן במועד ב׳ את הזכות לכך”. במשרד הוסיפו: “ובכל מקרה, מפקח ביה”ס הבהיר למנהל את ההנחיות בנושא וימשיך לעקוב ולוודא שאכן כך הדבר”.

קרוב משפחה של אחד התלמידים אומר: “המנהל, שהוא איש מקצוע ולא מרבני הישיבה,  באמת נגד המהלך של ראש הישיבה.  שכן, מהלך כזה יזיק לממוצע הציונים בתיכון, והממוצע שלהם תמיד היה גבוה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מה עובר על הישיבה?
    06/06/2023 13:50
    יצחק
  1. נראה שבקצב הזה רישום כבר לא יהיה. למה לפגוע בתלמידים כך?