עורך דינו של הח”כ מהליכוד מתפטר מהייצוג שלו בתביעה – וזו הסיבה

חרדים 10
|
ט"ז סיון התשפ"ג / 05.06.2023 10:21
עורך הדין עודד סבוראי, פרקליטו של משה סעדה, טוען כי מצפונו לא מאפשר לו להמשיך לייצג אותו – זאת על רקע תמיכתו ברפורמה המשפטית: “מסמל למאבק צודק, הפכת לסמל לחורבן הבית”

בגלל  הרפורמה המשפטית: עורך דינו של חבר הכנסת משה סעדה מהליכוד מבקש שלא להמשיך לייצג אותו בתביעת ההתעמרות שהגיש. כך דווח היום (שני) אמוץ שפירא ברשת ב.

לפי הדיווח, עורך הדין עודד סבוראי אמר כי מצפונו לא מאפשר לו להמשיך לייצג את סעדה. סבוראי כותב, כי מלכתחילה הייתה תביעתו של חבר הכנסת בעלת היבט ציבורי מובהק, אך עתה לנוכח התנהלותו כנציג ציבור – שלהשקפתו היא הרסנית ומאיימת להוביל את מדינת ישראל לאובדן צביונה כדמוקרטיה ליברלית – הוא חש שמצפונו לא מאפשר לו להמשיך לייצגו.

סבוראי הודיע לסעדה כבר לפני יותר משלושה חודשים כי הוא מתפטר מייצוגו. במכתב אישי כתב לו אז כי במשך שנים ייצג אותו במאבקו הצודק ואף הזדהה איתו, אך “מסמל למאבק צודק, הפכת לסמל לחורבן הבית. מלוחם למען תיקון עיוות, הפכת לשותף לריסוק המערכת המשפטית ולהפיכתה של מדינת ישראל מדמוקרטיה ליברלית לדיקטטורה חשוכה”.

חבר הכנסת הגיב לבקשה, כי התנהלותו של עורך הדין סבוראי לא מוסרית, לא מקצועית ומנוגדת לכללי האתיקה של לשכת עורכי הדין – והוא מבקש מבית הדין לדחות את בקשתו.

התביעה של סעדה הוגשה בנובמבר 2021 נגד משרד המשפטים, פרקליט המדינה באותה תקופה שי ניצן ומנהלת מח”ש. זאת על רקע המאבק לפיטוריו של סעדה שהיה אז סגן מנהל מח”ש.

הוא טען בתביעתו כי מדובר במסע התעמרות בשומר סף ובמקביל לכך סורסה מח”ש והוחלשה.