שר השיכון בישר בראשל”צ על האצת הפרויקטים: צפויים לאכלס כ-50 אלף תושבים 

שר הבינוי והשיכון הגיע לסיור עבודה מקצועי, יחד עם צוות לשכתו, בעיר ראשון-לציון -  בהזמנת ראש העיר רז קינסטליך • סייר בשכונה החדשה שקמה על שטח מחנה צריפין • שוחח, בין היתר, שוחח עם ראש העיר במטרה לבחון הקמת חוף נפרד בחלק מרצועת החוף החדשה בעיר
אבי כץ
ט"ז סיון התשפ"ג / 04.06.2023 22:05

שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף הגיע ביום חמישי לסיור עבודה מקצועי, יחד עם צוות לשכתו, בעיר ראשון-לציון –  בהזמנת ראש העיר רז קינסטליך.

לשר התלוו מנכ”ל משרד הבינוי והשיכון יהודה מורגנשטרן, מנכ”ל רמ”י ינקי קוינט ונציגי הרשות להתחדשות עירונית ודירה להשכיר.

השר פתח את ביקורו בישיבה בעיר, שם סייר יחד עם ראש העיר בין ספסלי הלומדים.

ראש העיר סיפר לשר במהלך הסיור כי העיר ראשון-לציון היא מהערים היחידות במרכז שלא הצטרפו למיזם של תחבורה ציבורית בשבת, למרות הלחצים הרבים שמופעלים עליו.

בשטח ששכן בעבר מחנה ‘צריפין’ קיבל שר הבינוי והשיכון סקירה מראש המנהלת שאחראית על הקמת ופיתוח השכונה – על התפתחות הבניה בשכונה החדשה שצפויה לאכלס כ-10,000 יחידות דיור, בהם גם דיור מוגן ומעונות סטודנטים.

חלק גדול מיחידות הדיור במקום שווקו במסגרת “דירה בהנחה” של משרד השיכון בהנחה של כמליון ש”ח, כאשר עד לסוף השנה הנוכחית צפוי אכלוס של כ-40 אחוז מהדירות וכ-80 אחוז בעוד כשנתיים.

השכונה החדשה צפויה לאכלס כ-50,000 תושבים, אוכלוסיה בסדר גודל של עיר במרכז ישראל.

ראש העיר הציג לשר הבינוי והשיכון את האתגרים שקיימים בשכונה בכל הנוגע להקמת מבני ציבור, בתי ספר ומבני דת. גולדקנופף דן עם ראש העיר וצוותו בנושא, הציג פתרונות יצירתיים ואמר כי יפעל למציאת פתרון יעיל.

לאחר פגישה בלשכת ראש העירייה, הגיע השר  לישיבת מליאת מועצת העיר לישיבת סיכום, שם הציג בפניו ראש העיר את הנתונים של העיר הרביעית בגודלה בישראל, תנופת הבנייה המתקיימת בה ואת הפרויקטים הרבים שמוקמים כעת בעיר, בהם מתחם מטווח 24, אזור התעשייה הצפוני ומתחם האלף שיכיל מליון וחצי מטרים של תעסוקה משולב במגורים של העובדים במקום, לצד פיתוח רצועת חוף חדשה.

השר שוחח עם ראש העיר במטרה לבחון הקמת חוף נפרד בחלק מהרצועה החדשה.

ראש העיר הציג את ההסכם היסטורי של שכונת ‘רמת אליהו’, פרויקט חברתי שנחתם עם רמ”י – שכולל הסכמים לטובת הדיירים ושיפור איכות חייהם של תושבי השכונה.

גולדקנופף אמר בישיבה, “שמחתי לפגוש כאן ראש העיר צעיר ונמרץ, שמנהל עיר מתוכננת להפליא עם מעקב צמוד, הלוואי שככה יתנהלו בכל הארץ, צריך לבחון את המודל של רמת אליהו ואולי לאמץ אותו בכל הארץ, נסייע לראשון לציון ככל שנוכל בפיתוח המתחמים החדשים ובהסרת חסמים על מנת לזרז את כניסת הדיירים במקום”.

מנכ”ל משרד השיכון יהודה מורגנשטרן הציג את הפרויקטים של דירה להשכיר במרכז העיר ואמר:  “העיר ראשון לציון יכולה להיות פיילוט לכל הארץ, שיתוף פעולה מלא של העירייה עם המשרד הוא מתכון בטוח להצלחה למען התושבים”.

מנכ”ל רמ”י ינקי קוינט אמר בישיבה: “רמ”י ועיריית ראשון לציון עובדים בשיתוף פעולה הדוק, זו אחת הערים בעלות הביקוש הגבוה ביותר בארץ, ראש העיר הציג בביקור את הפיתוח של העיר, אנחנו עובדים בצוותא בכדי לספק להם מענה בצורה מהירה וטובה לטובת תושבי העיר”.

ראש העיר הודה לשר ולצוותו על הביקור שללא ספק סייע לעיר. קינסטליך ציין את שיתוף הפעולה המבורך עם משרד הבינוי והשיכון ורשות מקרקעי ישראל שמסייעים כל העת לפיתוח ולבניה בעיר הרביעית בגודלה המתפתחת כל העת.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות