התקפלו: בעלי ‘אנג’ל’ ועמר בר לב התנצלו בפני משפחת אדלשטיין

לאחר יותר מחודש של חרם חרדי: ירון אנגל, הבעלים של "אנג'ל"  ויו"ר הדירקטריון עמר בר לב - הגישו לבניו של מרן הגרי"ג אדלשטיין זצ"ל התנצלות כתובה • "בניגוד למה שמכרו לציבור, הכוח האדיר של הצרכן החרדי גרם נזק אדיר" • פרשן חרדי: "עכשיו צריך לגמור את החרם במיידית"
יוני גרין
ט"ו סיון התשפ"ג / 04.06.2023 17:26

ההתקפלות: ירון אנגל, הבעלים של חברת “אנג’ל”  ויו”ר דירקטריון החברה עמר בר לב הגיעו היום (ראשון) לניחום אבלים אצל בני משפחתו של מרן הגרי”ג אדלשטיין זצ”ל.

זאת, לאחר יותר מחודש של חרם חרדי על מוצרי החברה, בתגובה לנוכחותו של עמר  בר לב בהפגנת ‘אחים לנשק’ ליד ישיבת פוניבז’ ומול הרחוב בו התגורר מרן ראש הישיבה.

השניים והגישו לבניו של מרן הגרי”ג זצ”ל התנצלות כתובה על התנהלותם בעת האחרונה מול הציבור החרדי.

מי שתיווך בן הצדדים ותיאם את הביקור של עמר בר לב ובעלי החברה בבית שברחוב ראב”ד בבני ברק וההתנצלות מול בני המשפחה – היה הנשיא יצחק הרצוג.

עמר בר לב כתב במכתבו: “לפני כמה שבועות התקיימה הפגנה פוליטית בקרבת מקום מגוריו של הרב. בדיעבד נוכחתי שפרסומים שונים, שגויים, טענו שההפגנה הייתה מול ביתו של הרב ופגעה בכבוד התורה. לא זו הייתה כוונתה. התכוונתי להביע עמדה אישית ובוודאי שלא לפגיעה או התרסה נגד גדול הדור. לו הייתי מודע לסיטואציה, בוודאי שהייתי נמנע מכך”.

ירון אנג’ל כתב במכתבו: “יו”ר הדירקטוריון השתתף כאדם פרטי ולא במסגרת תפקידו בחברה בהפגנה בבני ברק. היינו אמורים להבהיר זאת מיד לאחר קיומה של ההפגנה ולהביע צער בשמנו. בזמן אמת חשבנו שתגובה כזו תכניס את החברה לעניינים פוליטיים מהם אנו נמנעים להיות מעורבים. לא הייתה ולא נעשתה אמירה פוגענית או מעשה זה או אחר מטעמה של החברה. אנו מתנערים מהדברים שיוחסו לנו, אנו מתנצלים ששתקנו עד כה. המטרה הייתה הפוכה ולא נועדה להיות ‘שתיקה כהודאה'”.

ח”כ משה גפני הגיב: “הפרשה העגומה המכונה פרשת אנג’ל – הוכיחה קבל עם ועולם, שהציבור החרדי נזהר בכבוד מנהיגיו, שומר על כבודם, על כבוד הציבור ועל כבוד התורה, והוא עושה זאת בשקט ובאופן הטבעי ביותר. על התנצלות ראשי אנג’ל נאמר ‘טוב מאוחר מלא כלום’.

“כולנו ידענו את ההשלכות של ההתנהגות הזאת כלפי החברה, ואנו אומרים כעת ‘מודה ועוזב ירוחם'”.

סגן השר אורי מקלב: “למרות שלא הגיע קריאה רשמית לחרם, הציבור החרדי עמד איתן לאחר שחש פגיעה בכבודו של מרן ראש הישיבה זצוק”ל. אף על פי כן הגיעו ראשי חברת אנג’ל והתנצלו בצורה כנה – זהו צעד מתבקש שצריך לכבדו ולקבלו וכך חונכנו למידות טובות! בימים בהם הקיטוב בארץ מעמיק וההסתה רבה על כולנו להרבות שלום ולמנוע פגיעה באחר”.

הפרשן יעקב ריבלין הגיב בחשבון הטוויטר שלו: “אל תגידו יום יבוא הביאו את היום. מלחמה שקטה ועיקשת של ציבור גדול, גברה על מומחים איסטרטגים ויועצי תדמית שמכרו את הלוקש של אין הפסדים והמניה דווקא עולה.

“ההתנצלות של אנג׳ל כעת היא חד משמעית וקשה הרבה יותר מאשר משפט אחד קצר שהיה גומר את האירוע יום למחרת. הגאווה של ירון אנג׳ל עלתה לו בכסף רב והליכה לקנוסה.

“ועכשיו צריך לגמור את החרם במיידית. שידעו שאנחנו יודעים לא רק לכעוס אלא גם לרצות. בערב אקפוץ לאנגל גבעת שאול לקנות מבחר מאפים”.

מארגון בצלמו נמסר: “מודה ועוזב ירוחם. קוראים לציבור החרדי לחזור ולצרוך את מאפיית אנגל ולא להמשיך בחרם שיכול חלילה לגרום לפגיעה בפרנסה של מאות עובדים.

“אנחנו שמחים ומברכים שמאפיית אנגל התנצלה. אמנם זה היה צריך לקרוא מזמן אבל טוב מאוחר מלעולם לא. נמשיך לדאוג לזכויות הציבור החרדי ומנהיגי הדור”.

איש התקשורת אבי רבינא, שהיה מהמובילים של החרם חגג בחשבון הטוויטר שלו: “עמר בר לב והנהלת אנג’ל הבינו כנראה שכל יום שעובר, הכוח האדיר של הצרכן החרדי שמדיר את רגליו מאנג’ל, זהו נזק אדיר לחברה, ובאו להתנצל על הפגיעה בכבוד התורה בניחום האבלים אצל בני הרב אדלשטיין זצ”ל.

“בניגוד למה שמכרו לציבור, מאות מוסדות שניתקו את הקשר עם החברה, זכיינים שהפנו עורף, ורבבות שהפסיקו לצרוך מאפים ולחמים של החברה, זה נזק אדיר לטווח הארוך. מעניין אם הציבור יקבל את ההתנצלות.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    במכתב של עומר בר לב כתוב טו ניסן
    04/06/2023 17:45
    חצקל
  1. במכתב של עומר בר לב כתוב טו ניסן

  2. פרשנות לגבי המכתב
    04/06/2023 17:54
    יצחק ל
  3. ‏חברים יקרים סליחה על הדימוי אבל אם עכשיו כולם יסלחו לאנג’ל זה יהיה בדיוק כמו הסיפור של הימין והשמאל הישראלי, הימין נותן לכולם לדרוך עליו ומהר שוכח, מאפיית אנג’ל וראשיה לא ראו שום צורך במשך חודש לקום ולהתנצל על מה שקרה ועכשיו הם יבואו ויגידו סורי ואנחנו נמשיך הלאה, לא עוד.