מחבלים ירו על נווה צוף, חיילים ירו חזרה ופצעו קשה פעוט פלסטיני ואב

ירי המחבלים כוון לעבר היישוב נווה צוף • חיילים השיבו אש - ופצעו קשה פעוט בן שנתיים ואת אביו • האב פונה במצב קשה על ידי הסהר האדום לרשות, והפעוט הוטס במסוק לבית חולים שיבא • "צה"ל מצר על פגיעה בבלתי מעורבים ופועל למניעת אירועים מסוג זה. האירוע מתוחקר"
חיים טוויל
י"ג סיון התשפ"ג / 01.06.2023 23:30

פיגוע ירי בבנימין: מחבלים ירו הערב (חמישי) לעבר פילבוקס צבאי באזור הכפר נבי סאלח, סמוך לנווה צוף. לא היו נפגעים בין החיילים, אולם הירי שהשיבו החיילים פגע בשני פלסטינים – פעוט בן שנתיים וגבר כבן 40.

דובר צה”ל מסר, כי “מתחקור ראשוני של צה”ל עולה, כי שני מחבלים ביצעו ירי במשך מספר דקות לעבר היישוב נווה צוף, כוח צה״ל זיהה את הירי והשיב בירי. מסתמן שכתוצאה מהירי של הכוח נפגעו שני הפלסטינים. צה”ל מצר על פגיעה בבלתי מעורבים ופועל למניעת אירועים מסוג זה. האירוע מתוחקר”.

כחות הצלה שהוזעקו לזירה יחד עם כוח רפואה של צה”ל ונציגי אגף הביטחון של מועצת בנימין טיפלו בפעוט הפלסטיני שנפצע מהירי באורח אנוש וגבר כבן 40 שנפגע באורח קשה.

לאחר פעולות החייאה ממושכות וכאשר ליבו של הפעוט חזר לפעום, הוא פונה באמצעות מסוק לבית החולים שיבא בתל השומר במצב קשה ולא יציב כשהוא מונשם.

הגבר בן ה-40 פונה במצב קשה על ידי הסהר האדום לטיפול בבית חולים בשטחי הרשות הפלסטינית.

רבש”ץ הישוב נווה צוף, שמעון רביבו, אמר: “לצערנו אנו ממשיכים לחוות הסלמה אשר באה לידי ביטוי באירועי פח”ע שונים. אנו מצפים ממשרד הביטחון שכמו שאנו לא מפקירים את תושבי האזור, כך לא יפקירו אותנו. נמאס לנו להיות ‘רכיב ביטחוני’ ותו לו. אסור שהרשב”צים ימשיכו להיות שק החבטות של ישראל”.

חובש בכיר במד”א גדי אמיתון סיפר: “תושבים ביישוב שמעו את קולות הירי ודיווחו על האירוע ואני הוזנקתי למקום על ידי מוקד מד”א. הגענו לכיכר הכניסה המזרחית של הישוב וראינו את הגבר והתינוק שוכבים על המדרכה כשהם סובלים מפצעי ירי בגופם. מיד התחלנו בטיפול רפואי שכלל עצירות דימומים וחבישות.

הגבר פונה על ידי אמבולנס של הסהר האדום לשטחי הרשות. ואנחנו ביצענו פעולות החייאה בתינוק שהיה מחוסר הכרה. יחד עם כוח רפואה צבאי שהגיע למקום נלחמנו על חייו עד שליבו חזר לפעום. תיאמנו נקודת חבירה עם מסוק שנחת בסמוך והוא פינה את התינוק לבית החולים כשמצבו קשה ולא יציב”.

מביה״ח ספרא לילדים נמסר: אל המרכז לרפואה דחופה בשיבא הגיע הערב פעוט כבן 3 לאחר שנפגע ככל הנראה מירי באזור חלמיש. מצבו קשה והוא מורדם ומונשם.

צה”ל מתחקר את האירוע ופתח בסריקות בניסיון לאתר את המחבלים שביצעו את פיגוע הירי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אולי
    01/06/2023 23:52
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. עכשיו יטפלו בטרור…