הגר”ד קוק מטבריה באמירה נדירה: ‘החרמת אנג’ל – חרם דרבינו גרשון!’

יוסף גרינבוים
|
י"ב סיון התשפ"ג / 01.06.2023 19:30
הגר”ד קוק התבטא בחריפות לאחר פטירת מרן הגרי”ג אדלשטיין זצ”ל, נגד מאפיית אנג’ל: “אילו אותם חברי הנהלת המאפייה היו מבקשים סליחה בזמן, הרי שלפנים משורת הדין היה נסלח להם. אך עכשיו, שהמשיכו לעמוד במריים, זה חרם שיימשך עד ביאת גואל צדק”

בעלון השבועי היוצא-לאור על ידי מכון ‘שפתי כהן’ להפצת תורתו של הגר”ד קוק, פורסמו השבוע דברים חריפים שנאמרו מפי המקובל מטבריה – רגעים לאחר היוודע על הסתלקותו של מרן ראש הישיבה הגרי”ג אדלשטיין זצ”ל.

וכך הובא בעלון: “עם השמע הבשורה המרה על הסתלקותו של מרן ראש הישיבה, קרע הגר”ד קוק קריעה בבגדו כדין רבו מובהק, והמשיך לספר עובדות נוראות על חומרות ודקדוקי הלכה של מרן הגרי”ג זצ”ל שהסתירם מן הציבור, באופן שאף אחד לא ידעם, זולת מבני משפחתו הקרובים ביותר.

“לאחר מכן הוסיף הגר”ד קוק ואמר על הפגיעה בכבוד התורה שנעשתה על ידי מרשיעי ברית לפניי כחודשיים, הרי ששומה עלינו להמשיך ולמחות על ‘כבודה של תורה’, ואילו אותם חברי הנהלת המאפייה היו מבקשים סליחה בזמן, הרי שלפנים משורת הדין היה נסלח להם –  אך עכשיו, שהמשיכו לעמוד במריים, זה חרם שיימשך עד ביאת גואל צדק ויקרא ‘חרם דרבינו גרשון'”.

בקריעה כדין רבו מובהק, מייד כששמע את הבשורה המרה. צילום: נתנאל כהן

העלון ‘שפתי כהן’, המביא מידי שבוע פנינים מתורת הגר”ד קוק על פרשת השבוע, נערך על ידי אחד מתלמידיו הקרובים, הרב משה חיים שניידר, ונכתב במיוחד עבור ציבור בני הישיבות בתוספת נושא אקטואלי מפי הגר”ד, שנאמר במהלך השבוע שחלף.

בשבוע זה, כאמור, הובא בעלון דברים חריפים על התייחסותו של הגר”ד קוק להסתלקותו של מרן ראש הישיבה זצ”ל והחרם על רשת אנג’ל.