קידוש ה’: ילד בן 7 סירב להסיר את הכיפה בתחרות ג’ודו בברזיל

שמואל שטייגלר בן ה-7 מקוריטיבה שבברזיל, שמשפחתו התקרבה ליהדות לפני שנתיים, התבקש להסיר את הכיפה בתחרות ג'ודו • הוא סרב בתוקף וכשנפלה הכיפה הוא עצר להרימה, למרות שהפסיד נקודות • האירוע הפך לשיחת היום בקהילה היהודית וזכה לתהודה בכלי התקשורת המקומיים
נתן פרל
י"ב סיון התשפ"ג / 01.06.2023 16:38

שמואל שטייגלר בן ה-7 המתגורר בקוריטיבה, עיירה קטנה בברזיל, בלט עם הכיפה והציצית שלו במהלך תחרות ג’ודו מקומית.

במספר תחרויות שהתקיימו בשבת הוא לא הופיע – וביום ראשון התייצב לדו-קרב עם יריב בן גילו. הוא התבקש להסיר את הכיפה לפני ההתמודדות – אך סרב.

אלא שבכל פעם שהיא נפלה הוא הפסיד נקודה בהתמודדות.

שמואל הבין את חשיבות ההערכה העצמית והגאווה בזהות היהודית שלו, ללא קשר לזהות הצופים. נחישותו זכתה להערצה רבה בכלי תקשורת מקומיים.

כאשר נשאל שמואל לתגובתו על כך שהתבקש במהלך התחרות להסיר את כיפתו, ענה בנחרצות: “לא היה לי ספק. המחשבה הראשונה שלי הייתה, לא! אני לא אסיר את הכיפה שלי”.

הרב יוסף ותהילה דוברבסקי, מנהלי בית חב”ד קוריטיבה, שיבחו את הילד הצעיר על כך שבחר שלא להסתיר את זהותו היהודית.

לפני שנתיים, משפחת שטייגלר חוותה מהפך משמעותי בחיבור שלה ליהדות. “מאז הם הפכו מעורבים באופן פעיל בפעילות בית חב”ד שלנו, החלו לשמור כשרות ושבת”, סיפרה השליחה לאתר COL. “שמואל הצטרף בהתלהבות לשיעורים שלנו ופיתח נחישות יוצאת דופן בתחושה יהודית עמוקה”.

האירוע הפך לשיחת היום בקהילה היהודית, ובכלי התקשורת המקומיים ציינו אותו כסמל של סובלנות ושינוי חיובי.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ניצחון עצום
    01/06/2023 21:22
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. הוא לא הפסיד נקודות בהתמודדות, הוא דווקא הרויח

    תחרות ג’ודו זה דבר קטן, הוא ניצח בהתמודדות האמיתית, גיבור אמיתי!!

  2. מזה משנה
    13/06/2023 03:49
    מה קידוש השם בזה בדיוק?
  3. אני חרדי חוזר בתשובה וג’ודאי לשעבר הרבה שנים. אין שום קשר בין שני הדברים. זה כמו להיכנס לים בכיפה וציצית(דרך אגב הילד עם ציצית בקרב)…יש פה יותר תמימות של ילד שבסופו של דבר אם ימשיך ככה הוא יבין שאי אפשר תעשות את שני הדברים והוא יצטרך לבחור. מקווה שיבחר ביהדות באופן מלא.