עוכבו חשודים באיומים: המשטרה שוחחה עם בנו של ישי שליסל

למרות שמשפחתו של שליסל, שרצח את שירה בנקי ע"ה במצעד בעיר לפני 8 שנים, מתנגדת למעשיו - במשטרה רצו לוודא כי אין בכוונת הבן, הלומד בישיבה בעיר, להגיע לאזור המצעד • בן גביר: "לא רוצה שאדם עם חזות חרדית או דתית, אוטומטית מעוכב" • עו"ד: "חדלו את מסע הרדיפה"
חיים טוויל
י"ב סיון התשפ"ג / 01.06.2023 10:39

לקראת המצעד היום (חמישי) בירושלים: כחלק מההיערכות הגבירה המשטרה את פעילותה בניסיון לאתר איומים על הצועדים.

ממכרת: כל מה שאתם צריכים לדעת על הנזק של סיגריות אלקטרוניות

לפי דיווח בחדשות 12, המשטרה שוחחה עם בנו של ישי שליסל, שרצח את שירה בנקי ע”ה במצעד בעיר לפני 8 שנים.

על אף שמשפחתו של שליסל מתנגדת למעשיו – במשטרה רצו לוודא כי אין בכוונת הבן, הלומד בישיבה בעיר, להגיע לאזור המצעד.

המשטרה עצרה לחקירה חשוד בשנות ה-60 לחייו, תושב מועצת מטה יהודה, שכתב באחת הרשתות בתגובה לפרסום: “יאללה עוד בנקי”. החשוד הכחיש כי ניסה לאיים או לעודד פגיעה בצועדים והצהיר כי לא התכוון לכך כלל. הוא שוחרר בתום חקירתו, נשלח למעצר בית והורחק מהבירה למשך חמישה ימים.

הבוקר עוכב חשוד נוסף, תושב ירושלים כבן 40, לאחר שהתבטא בפני אדם אחר “באופן חריג ומחשיד”, לטענת המשטרה, ביחס למצעד. החשוד נלקח לחקירה.

אתמול עוכב לחקירה תושב רמלה לאחר שהמשטרה ניטרה, לטענתה, “התבטאויות חריגות בקבוצת טלגרם ביחס למצעד”. בסיום חקירתו הורחק מירושלים למשך מספר ימים.

ארגון חוננו פנה למשטרת ירושלים לקראת המצעד בדרישה כי תפסיק את עיכובי השווא בהם היא נוקטת בזמן המצעד כנגד אנשים בעלי חזות דתית. עו”ד אלעדי ויזל מחוננו דרש: “חדלו את מסע הרדיפה כנגד אזרחים תמימים”.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר קיים אתמול הערכת מצב על אבטחת המצעד – ואמר:  “צריך שתהיה אפשרות מקסימלית לחופש ביטוי, לזכות המחאה שהיא זכות יסוד וציפור נפשה של הדמוקרטיה, מותר להפגין במדינת ישראל על כל דבר. ודאי שהמדיניות שלי, במשמרת שלי, שאנשים יוכלו להפגין גם נגד מצעד הגאווה.

“אני לא רוצה שאדם עם חזות חרדית או דתית, אוטומטית מעוכב. לא לכך התכוון המשורר כשהוא מדבר על חופש ביטוי וחופש התנועה במדינת ישראל”.

כאלפיים שוטרים של מחוז ירושלים ולוחמי מג״ב גלויים וסמויים, בסיוע כוחות תגבור ומתנדבים, בפיקודו של מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג’מן, יפעלו לאורך ציר הצעדה, בשטחי הכינוס וברחובות הסמוכים לתווי המצעד, לשמירה על בטחון המשתתפים, שמירת הסדר הציבורי והכוונת התנועה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות