האלמנה ספדה בבכי עם פעוט על הגב: כעת אני לבד, לבד עם הילדים

חרדים 10
|
י"א סיון התשפ"ג / 31.05.2023 16:25
הקדוש מאיר תמרי הי”ד בן ה-32, שנרצח אתמול בפיגוע הירי ליד חרמש, הובא למנוחות בבית העלמין שקד בשומרון • חברים, בני משפחה, רבנים, שרים וח”כים הגיעו ללוותו בדרכו האחרונה • אלמנתו ספדה: “מבטיחה לך שהם יגדלו וידעו עליך הכל. מקווה שאצליח להעביר את הערכים שלך”

הקדוש מאיר תמרי הי”ד בן ה-32, אב לשני ילדים בני 3 ושנה, שנרצח אתמול (שלישי) בפיגוע הירי ליד היישוב חרמש הובא למנוחות בבית העלמין שקד בשומרון, במעמד חברים ובני משפחה, רבנים, שרים וחברי כנסת.

בהלוויתו ספדו הרב שמואל אליהו רב העיר צפת, ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, רב צפון השומרון הרב ראובן עוזיאל, שרת ההתיישבות אורית סטרוק, דודו של מאיר הרב שניאור הלמן, ואלמנתו טל.

ממכרת: כל מה שאתם צריכים לדעת על הנזק של סיגריות אלקטרוניות

אלמנתו טל ספדה לו: “היינו אמורים היום לחגוג לך יום הולדת ולעשות יום כיף עם הילדים. היום היית אמור להיות בן 32. במקום לברך אותך ליום ההולדת אנחנו פה מספידים אותך, וזאת מציאות שהיא לא הגיונית.

“לא הגיוני שהמתוקים שלנו לא יזכו לראות את האור שלך, לחוות אותך עוד. לגדול איתך, להיות איתך, ללמוד את הטוב שלך ואת היושר שלך והנתינה שלך והעזרה לזולת. את הלב הטהור שלך. היינו אמורים להזדקן יחד ולעשות עוד ילדים יחד ולגדל אותם יחד. היינו אמורים לעשות כל כך הרבה דברים ועכשיו אני לבד. אני לבד איתם. נשאר לי רק לקוות שאיכשהו אנחיל להם את הערכים שלך. מקווה שהם יגדלו וידעו איזה אבא היה להם וכמה היית טוב. וכמה שהיית בן זוג טוב בשבילי וכמה היית נוכח וכמה האור שלך פשוט האיר את החיים שלי, כל חלק בחיים שלי היה מוצלח בזכותך.

“לא קיבלתי איתך מספיק זמן, זה פשוט לא מספיק. זה לא מספיק. אני רוצה לקום איתך בבוקר וללכת לישון איתך בלילה עד סוף החיים ושתחזור הביתה מעבודה ושישר תחבק אותנו וכולנו נתחבק יחד כמשפחה”.

השרה אורית סטרוק ספדה: “המחבלים יודעים כמה כואב לנו לאבד אותך, כמה דמעות נשפוך. הם ירו בך כדי להכאיב לכולנו כדי שהדמעות והכאב והפחד יבריחו אותנו מכאן. המחבלים הארורים האלה לא מבינים כמה הם טועים. נמשיך לבנות בארץ האהובה הזאת ביתר שאת. כבר בימים הקרובים אנחנו נאשר כאן בצפון השומרון בתים נוספים שיוסיפו אור מול החושך של הטרור”.

ראש מועצת שומרון יוסי דגן ספד: “מאיר אחינו הקודש. מאיר אחינו האהוב. אנחנו עומדים כאן בטלטלה עמוקה, בזעם גדול ובתסכול שאין כמותו. נפלת חלל במערכה הכבדה על ארץ ישראל בתקופה של הפקרות ביטחונית וחולשות פנימיות.

מאיר היקר חיית באושר עצום עם טל בחרמש בצפון השומרון, בחוד החנית של ההתיישבות בארץ ישראל. אבא מסור לילדך המתוקים עלמא ויהב, צמחתם ופרחתם כאן באדמת הקודש של צפון השומרון. נכנסתם לביתכם רק לפני חודשיים, והתעקשת לרכוש ולא לשכור. לא זמני, אלא קבוע. שכנעת אחרים לעשות כמותך. אהבת את ארץ ישראל בכל נפשך – חלוץ, אידיאליסט אמיתי.

היית אדם שקט, תמיד מאיר פנים, איש וחבר, “הנדי מן” שעוזר לכולם, עם חכמת חיים. היית חלק מרכזי בנוף של חרמש, מרדים את ילדיך בשבילים של גן השעשועים. מורשת בית הוריך היקרים, שגרים עשרות שנים בצפת, אביך הרב משה רב צבאי ותיק ואמך אריאלה אשת חינוך דגולה, מורשת של אהבה לכל אחד ואהבת הארץ. רק ביום כיפור האחרון הגעת לבית הכנסת של חרמש עם הקיטל שלך מלא באור והוד. למשפחה שלך היה חשוב הבוקר שידברו על אהבת ישראל – כזה היית.

אנחנו עומדים מול אויבים שפלים, לצערנו עם חולשות מבפנים. אנחנו נשבעים ומתחייבים לך להמשיך בדרכך, לעמוד איתן מתוך אמונה בקב”ה, אהבת ישראל, אהבת ארץ ישראל. נאסוף יחד את הכוחות, נתחזק עוד יותר באמונה, נבנה את חרמש ואת כל ארץ ישראל. אנו נשבעים לך מאיר אחינו הקדוש, גם אם נצטרך לאכול את הסלעים וללעוס חצץ, אנו נאחז באדמת השומרון שלנו. אנו נסע כאן, נלך כאן, נצחק כאן ונבנה את השומרון וארץ ישראל עוד יותר.

ההתיישבות בשומרון כולה שולחת ברכת חזק ואמץ לחיילי צה”ל, ההתיישבות אוהבת אתכם מודה לכם ומחזקת אתכם במלחמה העיקשת על ביטחון ישראל. הרבי מליובאוויטש אמר שלא רק המסירה של ארץ ישראל, אלא רק הדיבור על מסירה מביא את הטרור. כאן בצפון השומרון כבר 17 שנים וחצי אחרי עקירת ארבעת היישובים חומש, שא-נור, גנים וקדים – רוב הטרור בשנתיים האחרונות יוצא מכאן. היכן שאין התיישבות יש טרור – ואנחנו נוסיף התיישבות. למען הקב”ה עם ישראל והענקת ביטחון לכל מדינת ישראל. לעולם לא נישבר.

אנו עומדים כאן כולנו וזועקים לראש הממשלה, שר הביטחון וכל השרים שלנו, אנו התרענו וזעקנו – הרצח הזה היה יכול להימנע. הסתכלו לנו בעיניים – למה לא סגרתם את כל המחסומים הביטחוניים? למה לא יצאתם למבצע ביטחוני? למה לא אספתם את הנשק? אנו תובעים מכם תשובות. דם יהודי לא יכול להיות הפקר לא בשומרון ולא בתל אביב – תנו תשובות.

טל היקרה והאהובה, אנחנו תמיד לצדך באהבה גדולה – אתם חלק מאיתנו לנצח”.

הרב שמואל אליהו, רבה של צפת – שם מתגוררים הוריו של מאיר, הנמנים על קהילת חב”ד בעיר – ספד: “דמים בדמים נגעו – הדמים של משפחת הורגן נגעו בדמים של משפחת תמרי, דמים שנשפכו לשווא. באנו לשומרון בדבר ה’, ואלוקים לא חוזר בו. עם ישראל בצמיחה ‘צדיק כתמר יפרח’. צריך להגיד לערביי הסביבה, הרמתם יד על מאיר – הרמתם יד על מי שאמר והיה העולם, הרמתם יד על בנו האהוב של הקב”ה. אנחנו עם ישראל, משפחת המוות, האלמנה – ואומר לך בדמייך חיי. כולנו כואבים וכולנו אתכם והו’ איתנו – אל תיראו”.

צילום: Shir Torem/FLASH90