לוין: ‘בריונים שמשמיעים איומים מאפיוזיים’. סער: ‘לך תתאשפז’

אריה ריבקינד
|
י"א סיון התשפ"ג / 31.05.2023 14:54
שר המשפטים הבטיח במליאה להמשיך בחקיקת הרפורמה: “נתקן את המערכת המשפטית. לא מתרשמים מהאיומים המאפיוזיים שלכם” • האשים: “מערכת המשפט הפקירה את דמם של נרצחי פיגועים בגוש קטיף, חיללה את זכרם. אפשרה להוציא אותם מקבריהם. מישהו דאג להם?” • צפו

שר המשפטים יריב לוין נאם היום (רביעי) במליאת הכנסת, תקף בחריפות את האופוזיציה –  והבטיח כי הרפורמה המשפטית לא ירדה מעל הפרק.

ממכרת: כל מה שאתם צריכים לדעת על הנזק של סיגריות אלקטרוניות

לוין הטיח באופוזיציה: “הפסקנו להיות תמימים. אנחנו נתקן את המערכת המשפטית. אנחנו נעשה את מה שנכון כדי לשמור על מדינת ישראל כמדינה יהודית על ערכי הציונית, וכן על זכויות האדם ועל היחס השווה לכל אזרחית ולכל אזרח במדינת ישראל. אנחנו לא מתרשמים מהאיומים המאפיוזיים שאתם משמיעים כלפינו”.

לוין נשא דברים במהלך הדיון על ‘חוק השוויון’ שהגיש ח”כ גלעד קריב מהעבודה, אליה הוצמדה הצעה של ח”כ מאיר כהן – ואמר: “דמם של נרצחי פיגועים שנטמנו באדמת גוש קטיף זועק אלינו עד היום. אחרי שהמערכת הזאת, שאתם רוצים לתת בידיה עוד כלים ועוד סמכויות בלתי מוגבלות, הפקירה את דמם, הפקירה את כבודם, חיללה את זכרם, אפשרה להוציא אותם מקבריהם. מישהו דאג להם?”

הוא הוסיף: “לאף אחד מאיתנו אין בעיה עם חירות וכבוד האדם, לכולנו יש בעיה עם זה שלמערכת המשפט ובפרט לבית המשפט העליון נכנסו אג’נדות פוסט ציוניות שמשתמשות בעקרונות האלה כדי לעשות דברים אחרים לגמרי, כדי למחוק את הציונות.”

השר לוין הוסיף ותקף את האופוזיציה, על שהעלתה את הצעת החוק המשפטית: “אין בוקר שאנחנו לא מתעוררים לאיומים של סיעת יש עתיד שאומרת שאם הקואליציה תביא הצעת חוק שנוגעת למערכת המשפט וחוקי היסוד, אתם תפרשו מהשיחות בבית הנשיא כי זה חוסר תום לב כביכול. אז לנו אסור לעשות כלום אבל לכם מותר לקדם חוק יסוד שהוא בליבת הנושאים שבמחלוקת ובליבת מה שדנים בו בבית הנשיא?

לוין פנה לח”כ גדעון סער ובין השניים התפתח עימות חריף:  “כל רגע אתה יוצא בהכרזות שאם הקואליציה תקדם איזה חוק, תפרשו מהשיחות, אבל רצת למליאה לתמוך בהצעה הזאת. איזו צביעות, איזו בריונות ואיזה חוסר הגינות. אין אחד במדינה שלא רואה היום את האמת , מי באמת בא לשיחות בבית הנשיא עם רצון אמיתי, מי עצר ולא קידם חקיקה ומי מתנהג כאילו המדינה שלו? כאילו לא היו בחירות, כאילו אתם בעלי הבית ואתם בכלל ניצחתם”.

סער הגיב: “אתה רוצה להרוס את המדינה, לא ניתן לך. אתה מפוצץ את השיחות מהיום הראשון”. בהמשך העימות אמר לו: “לך תתאשפז”.

לוין גם תקף את יו”ר המחנה הממלכתי בני גנץ: “אתם לא תוכלו יותר לומר ולספר לאנשים שאתם רוצים להגיע להסכמות. תתביישו לכם. אתם אלה שאמרתם אין חקיקה, ואתם עושים הפוך. תתביישו לכם. ח”כ בני גנץ, אולי תרעיד את המדינה כמו שאתה מאיים בבריונות בלתי נגמרת? מה זאת הצביעות הזאת”.

שר המשפטים תקף גם את אנשי משרדו וטען כי הם לא מגנים את ההסתה נגד החרדים.

מוקדם יותר אמר  לוין במליאת הכנסת: “הרבה מהניסיונות להניע את הציבור הרחב להתנגד לצעדים שאני מנסה לקדם במערכת המשפט נעשים באמצעות טענות ואמירות שהדברים יובילו להשתלטות של החרדים על המדינה. להסתה נגד החרדים יש ביטויים מילוליים קשים מאוד, וזה לא זוכה לשום גינוי. לצערי, התופעה הזו לא מטרידה את גורמי אכיפת החוק במשרדי”.