השרה מירי רגב הדליקה נר על קבר הצדיק: “חשוב להגיע לכאן” • צפו

שרת התחבורה, מירי רגב, ביקרה בבית הקברות היהודי העתיק בסאלה במרוקו: "חשוב מאוד שנבחרי ציבור יגיעו לכאן, לכבד את המורשת של הקהילות היהודיות"
נתן פרל
י"א סיון התשפ"ג / 31.05.2023 11:12

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים ח”כ מירי רגב, השוהה בימים אלה יחד עם בכירי משרד התחבורה בביקור ממלכתי במרוקו, ביקרה אתמול (שלישי)  בבית הקברות היהודי העתיק בסאלה שליד רבאט, בליווי ראש הקהילה היהודית במרוקו דוד טולדנו.

ממכרת: כל מה שאתם צריכים לדעת על הנזק של סיגריות אלקטרוניות

ראש הקהילה העניק לשרה הסבר מאלף ומרגש על ההיסטוריה של בית הקברות והצדיקים הטמונים בו.

בבית הקברות ישנן מצבות באדריכלות מוסלמית ייחודית וכיתובים יהודיים. הוא נבנה על ידי המוסלמים וקבורים בו יהודים עוד מהמאה ה-16.

במקום בנו ומימנו המוסלמים גם את בית כנסת על שם ‘אלנקווה’ והוא מתוחזק על ידם, בהוראה ישירה של המלך מוחמד השישי – עדות ישירה לכבוד של הממלכה לדת, המסורת והתרבות היהודית.

השרה הדליקה נר זכרון על קברו של הצדיק רבי רפאל אלנקווה זצ”ל שהיה הרב הראשי הראשון של מרוקו.

שרת התחבורה אמרה לאחר הביקור: “חשוב מאוד שנבחרי ציבור יגיעו לכאן לכבד את המורשת של הקהילות היהודיות. החיבור לדת ולמסורת היה תמיד חלק חשוב ממני, ואני גאה על כך.

“אני רוצה להודות אישית למלך מוחמד השישי על שמירת בית הקברות, ועל כך שכל שושלות המלכים לדורותיהם הקפידו לשמור את המורשת של המקומות הקדושים ליהודים וכיבדו לאורך השנים את המסורת והתרבות היהודית במרוקו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות