מפעים: הרב אדלשטיין זצ”ל מוסר השיעור האחרון לפני פטירתו

בֶּן מֵאָה שָׁנָה בְּמֹתוֹ, לֹא כָהֲתָה עֵינוֹ וְלֹא נָס לֵחֹה: ביום שני, יממה בדיוק לפני פטירתו, מסר מרן הגרי"ג אדלשטיין זצ"ל בן ה-100 את השיעור האחרון בגמרא בעיון, ממיטת חוליו • בכך תמו 80 שנות מסירת שיעורים של ראש הישיבה • צפו: הפתק עליו כתב את השיעור של יום ג' בכוחותיו האחרונים
יוסף גרינבוים
י"א סיון התשפ"ג / 31.05.2023 01:33

מרן ראש הישיבה הגרי”ג אדלשטיין זצ”ל בן ה-100 מסר את השיעור האחרון בגמרא בעיון ממיטת חוליו במחלקת טיפול נמרץ במרכז הרפואי ‘מיני הישועה’ – יממה בדיוק לפני שנפטר.

ממכרת: כל מה שאתם צריכים לדעת על הנזק של סיגריות אלקטרוניות

בכך תמו 80 שנות מסירת שיעורים של ראש הישיבה.

בתמונה נראה נינו-חביבו, הרב מרדכי פלאי, כשהוא אוחז במיקרופון, בעוד ראש הישיבה אוחז בפתק עליו רשם את שיעורו ומקריא לתלמידיו.

בני ביתו גם הציגו היום את הפתק של מרן זצ”ל בו כתב את השיעור של יום שלישי בכוחותיו האחרונים, רגעים לפני שנפטר. “לא זכינו ועלה רבנו למרומים למסור את השיעור ליושבי מתיבתא דרקיעא”, אומרים בני ביתו.

לצפיה בגודל מלא – לחצו על התמונה

חתנו, הגאון רבי איתמר גרבוז, ראש ישיבת ‘ארחות תורה’ בבני ברק,  מסר היום (שלישי) שיעור בישיבה לפני מסע הלוויה.

בפתח השיעור אמר לתלמידי הישיבה: “קודם לא יכולתי להגיע, הגעתי מאוחר, אבל אי אפשר לבטל שיעור. השווער (-הגרי”ג זצ”ל) תמיד אומר שלא לבטל שיעור לימוד תורה של רבים”.

הוא סיפר: “בימים האחרונים היו לו כאבים גדולים מאוד, ממש ייסורים גדולים, שעות של כאבים בלב, אבל מיד כשנרגע, הוא התיישב להכין שיעור. ביום ראשון ושני מסר שיעור בבית החולים. היה במצב שהיה מחובר לכל מיני מכשירים, ואמר שיעור רבע שעה עשרים דקות. היום בבוקר גם התיישב והתחיל לכתוב ולהכין שיעור…  הקב”ה ירחם עלינו ויהיו רק בשורות טובות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות