מסע הלווית הגרי”ג אדלשטיין זצ”ל: כל מה שקרה, צילומים ווידאו

מסע הלוויה של מרן ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין זצ"ל, ראש ישיבת פוניבז' ונשיא מועצת גדולי התורה של 'דגל התורה' יצא מהיכל ישיבת פוניבז' ב-15:30 - שם נישאו ההספדים • אתר חרדים 10 עם כל הפרטים על מסע הלוויה • עדכונים שוטפים
יוסף גרינבוים
י' סיון התשפ"ג / 30.05.2023 10:00

אבל בעולם התורה בארץ ובעולם: במרכז הרפואי ‘מעיני הישועה’ נפטר הבוקר (שלישי), בגיל 100, מרן ראש הישיבה הגאון רבי ירחמיאל גרשון אדלשטיין זצ”ל.

בליל  חג השבועות חלה הרעה במצב בריאותו של  מרן ראש הישיבה זצ”ל והוא פונה ל’מעייני הישועה’, שם אושפז במחלקת טיפול נמרץ.

בימים האחרונים  חלה הידרדרות במצבו ותפילות נערכו בכל היכלי הישיבות וברחבי העולם היהודי לרפואתו.

הבוקר חלה החמרה קשה במצבו הבריאותי והרופאים הוזעקו לבצע בו פעולות החייאה ממושכות, שלא צלחו, ומרן ראש הישיבה הסתלק.

מסע הלוויה הענק, בהשתתפות מאות אלפים, ייצא בשעה 15:30 מהיכל ישיבת פוניבז’, אל בית החיים פוניבז’ בבני ברק, שם ייטמן לצד רעייתו ע”ה.

במסע הלוויה  צפויים להספיד הגר”ד לנדו, הגרב”מ אזרחי והגרב”ד פוברסקי, בניו וחתניו.

בהיכל הישיבה הוצאו כל הספסלים ונרות הודלקו במקום.

לקראת מסע הלווייה – שמשודר בשידור חי באתר חרדים 10 – , צפויים עומסי תנועה חריגים וחסימת צירים מרכזיים בעיר בני ברק ובסביבתה. אלפי  שוטרים, מתנדבים ולוחמי מג”ב  ייטלו חלק בשמירת הסדר הציבורי והכוונת תנועה והכל על מנת לשמור על שלום הציבור.

עדכונים שוטפים:

20:09 –  כמאה נפגעים קל טופלו על ידי איחוד הצלה במבצע אבטחת שלומם של רבבות המשתתפים . מתוכם 17 נפגעים פונו לבתי החולים באמבולנסים של איחוד הצלה.

19:25 – כל הרחובות במסלול ההלוויה נפתחים בהדרגה בדקות אלו  לתנועה.

19:05 – מרן זצ”ל נטמן.

18:45 –  המיטה נכנסה כעת לשטח בית העלמין.  שטח בית העלמין נסגר לכניסת מלווים.

18:15 –  בגלל דוחק רב וצפיפות במהלך המיטה, שני אנשים התעלפו. המשטרה: “סכנת חיים. לא לדחוף, יש לחץ מסוכן בהוצאת המיטה… לא לטפס על גגות… גדרות”.

18:12 – החל מסע ההלוויה לעבר בית העלמין.  מאות לוחמים מאבטחים את מבנה הישיבה, ומונעים מהנוכחים בהיכל לצאת החוצה. .

17:38 –  השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיע לחפ”ק המשטרתי בבני ברק וקיבל סקירה על הערכות המשטרה להלויית הרב גרשון אדלשטיין זצ”ל, ממפקד המחוז ניצב עמיחי אשד ופיקוד המשטרה, ממפקד מחוז דן בכבאות והצלה לישראל טפסר רונן מכטייב ומקצין אגף המבצעים במד”א תת מגן רונן בשארי.

17:10 – המשטרה  נערכת להוצאת המיטה מהיכל ישיבת פוניבז’ דרך הרחובות וילקומירר, סעדיה גאון, דסלר וחזון איש – עד בית החיים.

17:05 – ראש הישיבה  הגרב”ד פוברסקי  בהספדו על מרן ראש הישיבה הגרי”ג אדלשטיין זצ”ל: “צר לי עליך אחי, נעמת לי מאוד. שבעים שנה שאנחנו ביחד, דורות דורות של תלמידי חכמים לימדנו”.

נשיא ישיבת פוניבז’, הגאון רבי אליעזר כהנמן, ספד בהלוויה: “אנחנו עכשיו עומדים להיפרד ממורנו ורבנו, לא רק אני, כל כלל ישראל נפרדים, הישיבה במיוחד. לא היה יום אחד מאז שנפתחה הישיבה שלא היה שם ר’ גרשון. או כתלמיד או כמלמד. כל חייו היו טהורים ודבוקים בישיבה ובתלמוד תורה, עד ממש הרגע האחרון.

“אתמול אמר שיעור בבית חולים. היום הוא התחיל לכתוב את המראי מקומות של השיעור שרצה להגיד היום ובאמצע הלימוד נדם לבו. הוא ימשיך להגיד את השיעור במתיבתא דרקיעא, הכל המשך אחד”.

רחובות בני ברק. צילום: אלחנן ברונר

16:52 – עד כה טופלו 37 נפגעים קל במבצע אבטחת שלומם של רבבות המשתתפים במסע הלווית מרן ראש הישיבה. נחמן טובול דובר איחוד הצלה און ליין: “מדובר בפצועים מחבלות קלות, פציעות, תאונות דרכים קלות, ועלפונות. חלקם אף הגיעו לקבלת סיוע במרפאות איחוד הצלה שהוקמו בבני ברק למתן מענה מהיר בזמן ההלוויה”.

16:50 –  המונים מציפים את רחובות בני ברק: צפו בפינת הרחובות חזון איש ודסלר. צילום: אלעזר פיינשטיין

16:45 – ראש ישיבת עטרת ישראל וחבר המועצת הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי מספיד במסע ההלוויה. הגרב”מ אזרחי ספד: “מרן רבינו כבר איננו, היה צדיק ומנהיג. הוא החזיק בשני תפקידים יקרים – תפקיד ראש הישיבה של הדור ותפקיד מנהיג הדור. אבל צריך לדעת שהוא לא ויתר על התפקיד ראש הישיבה של פה כהוא זה. בשלימות מופלאה המשיך תמיד להיות ראש ישיבה בכל המשתמע”.

ראש ישיבת סלבודקה הגר”ד לנדו ספד: “כל ימיו משחר נעוריו עמד בהתמדה מופלאה בלימוד התורה. הרבה תורה בישראל, בכמות ובאיכות. הנהגותיו הקרינה יראת שמים עמוקה. בעניין גמילות חסדים, הוא היה מעודד אנשים ומסייע בעצה ותושיה. הוא נשא על כתפו את עולם הישיבות, בהדרכה, בעצה טובה ובכל עזרה, ברוגע ושלווה”.

15:50 – סגן השר אורי מקלב בוכה לצד מיטת מרן ראש הישיבה בהיכל ישיבת פוניבז’.

י15:33 –  ידיעות בני ברק: מחלונות בנייני הפלג נזרקים לעבר המלווים והשוטרים חפצים, ביצים, שקיות מים… וכן מפרים את הסדר בצעקות.

15:01 – בבית החיים פוניבז’ בבני ברק סיימו לכרות את הקבר של מרן ראש הישיבה זצ”ל.

צילום קבוצת מדברים תקשורת

14:37 – ‏טסים היום? לאור שיבושים התנועה הצפויים במרכז בשל הלווייה, עשויים להיות עיכובים בלוח הטיסות. כמו כן כדאי להקדים את שעת ההגעה לשדה.

13:56 – נשיא המדינה יצחק הרצוג הביע תנחומים מאזרבייג׳ן: “למרות שאני נמצא בביקור רשמי באזרבייג׳ן יחד עם נשיא אזרבייג׳ן, אליהם אלייב, אני כמובן מביע תנחומים מעומק ליבי ומשתתף בצערם וכאבם של תלמידיו, אוהביו, מוקיריו ובני משפחתו של הרב גרשון אדלשטיין זצ״ל. זכיתי להכיר את הרב גרשון אדלשטיין ברבות השנים, היו לנו אפילו חיבורים משפחתיים אחורה, דרך סבי הרב יצחק אייזק הלוי הרצוג זצ״ל, הרב הראשי הראשון לישראל.

“הרב אדלשטיין הניח יסודות עמוקים מאד של תורה ואהבת ישראל, הוביל תנועה גדולה מאוד שעוסקת במעורבות ובהשפעה גדולה מאוד בחברה הישראלית וחינך הרבה תלמידים לאהבת התורה, אהבת העם, ואהבת הארץ. יהי זכרו ברוך.”

13:25 – המיטה מוכנסת להיכל ישיבת פוניבז’.  צפיפות גדולה במקום.

צילום: דוד קשת

13:21 – לאור הביקושים הרבים הנחה סגן השר אורי מקלב את רכבת ישראל להכפיל את מספר הקרונות בכל רכבת היוצאות לבני ברק עד למקסימום קיבולת. בשעה הקרובה יצאו ארבעה רכבות נוספות ישירות לבני ברק דרך תחנת סבידור.

במקביל החל מלפני שעה יתוגבר השירות הבעירוני בקווים; ירושלים, ביתר עלית, בית שמש ומודיעין עילית לכיון בני ברק באלפי אוטובוסים, בכדי להביא את ההמונים לבני ברק.

13:15 – עם צאת המיטה מבית החולים: המונים מלווים את המיטה לכיוון ישיבת פוניבז׳. סגן השר אורי מקלב מלווה במקום.

13:05 – האדמו”ר מגור הגיע יחד עם השר יצחק גולדקנופף לבית החולים מעייני הישועה, להיפרד ממרן ראש הישיבה זצ”ל.

צילום: דוד קשת

13:05 – מיטתו של הרב יוצאת כעת לישיבת פוניבז’

▪︎ לשכת יו”ר דגל התורה ח”כ משה גפני: ח”כ גפני סיים ישיבת היערכות עם פיקוד המשטרה בה סוכם כי מסע ההלוויה יצא בשעה 15:30 מהיכל ישיבת פוניבז’ בבני ברק, דרך רחובות רבי עקיבא וחזון איש בעיר.

גבעת הישיבה תהיה סגורה לקהל. התחבורה הציבורית ורכבת ישראל יתוגברו החל מהשעה 12 מכל רחבי הארץ. הציבור נקרא לצאת מוקדם ככל האפשר ולהתמקם באיזור רבי עקיבא וחזון איש בעיר.

• מסלול ההלוייה יעבור ברחובות רבי עקיבא, סוקולוב וחזון איש בדרכה לבית החיים פוניבז’. נשים יתרכזו ברחובות האדמו”ר מגור, הרב לנדאו והרב שך.

• מרן ראש הישיבה הגרב”ד פוברסקי הורה: כל בני התורה ובני הישיבות מכל הארץ מחויבים להשתתף באשכבתיה דרבי. תשב”ר מב”ב שיבואו עם הוריהם. בשאר הארץ שיאמרו תהילים בשעת הלויה.

לגבי תלמידי הישיבה הורה שכל בני הישיבה מחויבים בקריעה בחולצה בשעת הלוויה.

• בהוראת הגר”ד לנדו: כל אברכי הכוללים, בחורי הישיבות, ותלמידי הת״תים בהתאם לגילאים המתאימים, מכל הארץ, צריכים לעשות מאמץ להגיע ללוויה לחלוק כבוד למרן זצוק”ל וכן להשתדל לצאת ממקומותיהם מוקדם ככל האפשר.

• הבוקר מתקיימת  ישיבת הערכות של הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה בראשות סגן השר אורי מקלב, יחד עם פיקוד המשטרה להערכות התחבורה הציבורית חסימת הכבישים והצירים המובילים לבני ברק.

• בשעה האחרונה נולד בן לנינו של מרן הגרי”ג אדלשטיין זצ”ל.

• חתן אות הנשיא ויו״ר למענכם, הרב יוסי ערבליך שליווה את הרב זצ”ל בימים האחרונים, סיפר: ״זכיתי לעמוד לצד המשפחה ולהיות לעזר בנושאים רפואיים הנוגעים לרב. ראינו אצל הרב ניסים גלויים ודברים שהם מנוגדים לכל מה שהרפואה מכירה. אדם בגיל מופלג ובצלילות נדירה שעבר פעמיים קורונה והמשיך לנהל סדר יום ולמסור שיעורים. איבדנו דמות בעלת שיעור קומה רוחני ותורני״.

בארגון ‘איחוד הצלה’ נערכים ללוויית הענק הצפויה בעיר בני ברק. מאות מתנדבי רפואת חירום של איחוד הצלה מסניף בני ברק באמבולנסים ואופנועי החירום של הארגון, תוך סיוע של מאות מתנדבי איחוד הצלה מכל רחבי הארץ, יאבטחו רפואית את מסע ההלוויה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות