נתניהו על המפגינים: בשם חופש הביטוי הם מכים ומגרשים שרים

ראש הממשלה נענה לזעקותיהם של הח"כים הערבים וזימן אותם לפגישה במשרדו - ואחר כך עבר למתקפה נגד האופוזיציה וההפגנות: "כל יום הם ממציאים תירוץ אחר" • לאופוזיציה: "אתם יכולים לצעוק, הצביעות שלכם זועקת לשמיים" • לפיד: "מה קרה לשמחה רוטמן? הוא הותקף בידי מדבקה"
חרדים 10
ט' סיון התשפ"ג / 29.05.2023 20:09

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא היום (שני) דברים בדיון 40 חתימות במליאת הכנסת בנושא “אוזלת ידה של הממשלה למול הכפלת מקרי הרצח”.

נתניהו התייחס תחילה למקרי הרצח במגזר הערבי ולאחר מכן התייחס לאלימות המפגינים נגד הרפורמה  והאיומים על  חברי כנסת מהקואליציה ושרים בממשלה. דבריו של נתניהו עוררו סערה, וחברי האופוזיציה קטעו את נאומו בקריאות.

על  האלימות בחברה הערבית אמר נתניהו: “אני מזמין את כל חברי הכנסת של הסיעות הערביות אליי למשרד. זה לא תרגיל, זה בא מעומק הלב. אנחנו נצטרך לפעול בהרבה חזיתות, אני אצטרך את שיתוף הפעולה שלכם ואני מצפה לפגישה הזו”.

נתניהו המשיך: “שמעתי כאן את זעקות האמת של ח”כ סלימאן ושל חברי הכנסת הערבים. שמעתי גם שדברים השתנו במהלך השנים. פעלתי בממשלות בראשותי להקים תשע תחנות משטרה – בערערה, בכפר קאסם, בג’סר, בטמרה, בכפר כנא בגליל המערבי, בטירה ובעוד חמש נקודות משטרה. זה לא היטה את המאזן. הבעיה שאתם מתארים היא אמיתית”.

בהמשך התייחס נתניהו לאלימות נגד חברי כנסת ולהפגנות: “הם (-המפגינים) אומרים – ‘מה זה משנה מה הוא עושה’. הם אומרים – ‘העיקר שלא יהיה רגע אחד של שקט’. כל יום הם ממציאים תירוץ אחר. חוק הגיוס, קרן הארנונה, ישיבת מעלה אליהו בתל אביב. רחמנא ליצלן, ישיבה דתית-לאומית בלב העיר העברית הראשונה.

“בשם חופש הביטוי הם מכים את השר דיכטר, מגרשים את ביסמוט ולא מאפשרים לרוטמן לנאום באוניברסיטת תל אביב”, הוסיף ראש הממשלה. “האם זה חוקי לקחת נציג ציבור, ולרדוף אחריו, לאיים עליו ולהגביל את חופש התנועה שלו במרחב הציבורי? זה דבר רציני מאוד”.

נתניהו המשיך: “מספר ח”כ שיקלי שתוקפים את אשתו, אומרים לה – ‘אנחנו מהעמק, את ממגדל העמק. מקומך לא כאן’. כל זה נעשה ‘בשם הפלורליזם, בשם הדמוקרטיה’, איזו גזענות ואיזו התנשאות. אמר היום אדלשטיין בישיבת הסיעה שהוא לא נתפס לחרדות ולפחדים, אבל הוא סבור שזה ייגמר ברע”.

ראש הממשלה פנה לאופוזיציה ותקף: “הבטחתם מיליארדים לעבאס, איך אמר בני גנץ לחרדים? אני נותן לכם דף ריק”.

נתניהו פנה לחברי הכנסת מהאופוזיציה שזעקו מולו: “אתם יכולים לצעוק, הצביעות שלכם זועקת לשמיים”.

ח”כ אחמד טיבי ניגש לדוכן הנואמים במליאה ופנה לנתניהו לאחר שהדיון הוסת מהאלימות בחברה הערבית: “ענית בצורה רצינית בהתחלה, שמעת את הזעקה שלנו – די עם ההתנהגות הזאת, עכשיו אנחנו מדברים על דם שנשפך ברחובות כל דקה”.

נתניהו הגיב לו: “כיוון שהייתה התנצחות מולי, יש התנצחות מולנו.  תוקפים אותנו על נושאים אחרים, אז אני מתייחס אליהם, אל תטיף לי מוסר”.

לפיד תקף את נתניהו מיד לאחר מכן: “תחת הממשלה שלך יש עלייה של פי שלושה נרצחים במגזר הערבי, ועלייה של 65% במגזר היהודי. כמה שלא תעמוד פה ותשקר, עדיין יש נתונים. הנתונים הם שבממשלה שלנו מספר הרציחות והפשיעה ירדו, ובממשלה שלכם הם עולים ועולים ועולים. כי אתה מינית אדם שגם אתה יודע שלא יכול להיות השר לביטחון לאומי, מסיבות פוליטיות. השר לביטחון לאומי וטיקטוק ופיתות.

“אני רוצה להצטרף למה שאמר ח”כ טיבי – יש גבול ללעג כשאנחנו מתכנסים לדון במותם של אזרחים ישראלים, שהממשלה שלך הייתה צריכה להגן עליהם ולא עושה את זה אפילו לרגע”.

הוא הוסיף: “אני מציע שבפעם הבאה בין קריאה לאחדות העם ואמירה שאתה ראש ממשלה של כולם לבין להתחיל להסית, קח לפחות דקה של הפסקה. איפה היית כששלחו כדור לבן של בנט וחיכו לסילמן ולאורבך מחוץ לבית? אתה מדבר על להסית? מה קרה לשמחה רוטמן, רק הדביקו מדבקות על הרכב. הוא הותקף בידי מדבקה” – ניסה לגמד את המתקפה האלימה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות