המחנה הממלכתי נגד לפיד: ‘גונב סוסים’, הציג מועמדת ללא תיאום

גורם במחנה הממלכתי תקף את האולטימטום שהציבו אנשי יש עתיד לקואליציה על הוועדה לבחירת שופטים: "מדובר בגול עצמי מפואר למאמצים שאנחנו משקיעים, ופרס לקואליציה"
חרדים 10
ט' סיון התשפ"ג / 29.05.2023 13:30

יו”ר האופוזיציה יאיר לפיד קרא היום (שני) לכל מפלגות האופוזיציה לתמוך בבחירות של נציגי הכנסת לוועדה לבחירת שופטים במועמדת של יש עתיד, ח”כ קארין אלהרר –  ולא להציב מועמדים אחרים מטעם האופוזיציה.

זאת לאחר שבסיעת העבודה החליטו להציג כמועמדת את ח”כ אפרת רייטן, עורכת דין המכהנת כיום כנציגה בוועדה. במחנה הממלכתי המועמדת לוועדה לבחירת שופטים היא פנינה תמנו שטה, שעשויה לזכות אף לתמיכה של חלק מחברי הקואליציה – אולם לפי שעה קיימת התלבטות במחנה הממלכתי אם להציב מועמדת מטעם המפלגה.

“האופוזיציה לא יכולה שוב להרוס לעצמה”, כתב לפיד בטוויטר. “קורא לחברי באופוזיציה לא לפצל את הקולות ולהתייצב מאחורי קארין אלהרר כנציגה שלנו בוועדה לבחירת שופטים. לא יעלה על הדעת שניתן ללוין ורוטמן מתנה כזו ונפצל את ההצבעה”.

גורם במחנה הממלכתי הגיב לדברים: “לפיד מנסה לרתום את העגלה לפני הסוסים, ומסכן את המהלך הגדול שעבדנו עליו בבית הנשיא. לפי הסיכום שהתגבש, הקואליציה תעמיד מועמד אחד בלבד ותקיים את הבחירות במועדן ב-14.6.

“יו”ר הכנסת טרם הכריז על מועד הבחירות והמועד האחרון להגשת מועמדות כפי שנדרש בכדי להבטיח את הסיכומים, אבל ללפיד היה חשוב ‘לגנוב סוסים’ ולהכריז על מועמדת מטעמו ללא תיאום עם שאר חברי האופוזיציה. כל זאת כשקיום הבחירות ב-14.6 טרם הובטח”.

הגורם תקף את  האולטימטום שהציבו אנשי יש עתיד לקואליציה לקביעת לוח זמנים מוגדר מראש ביחס להפעלת הוועדה לבחירת שופטים – אחרת השיחות בבית הנשיא לא יימשכו.

“זה גול עצמי מפואר למאמצים שאנו משקיעים במשך שבועות ופרס לקואליציה. ממליצים לו ולכולנו, לרכז את המאמצים בעת הזו בדבר החשוב – לדאוג שייקבע המועד, ולוודא שהקואליציה מעמידה מועמד אחד מטעמה כפי שסוכם, כך שנציגות האופוזיציה תובטח”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות