אחרי איומים על הקואליציה: עימות באופוזיציה מי תהיה הנציגה בוועדה

במסר שהועבר לקואליציה נאמר כי בלי כינוס הוועדה לבחירת שופטים בקרוב - השיחות בבית הנשיא לא יימשכו • יאיר לפיד הגיב על החלטתה של אפרת רייטן להתמודד לתפקיד נציגת האופוזיציה בוועדה: "להתייצב מאחורי קארין אלהרר כנציגה. האופוזיציה לא יכולה שוב להרוס לעצמה"
אריה ריבקינד
ט' סיון התשפ"ג / 29.05.2023 10:44

איומים ועימותים: באופוזיציה מציגים לקואליציה דרישה לקביעת לוח זמנים מוגדר מראש בו תופעל הוועדה לבחירת שופטים. כך פורסם הבוקר (שני) ברשת ב’.

על פי הדיווח, במסר שהועבר לקואליציה נאמר כי הם אינם מסתפקים רק בבחירת נציגי הכנסת, שאמורה להתבצע ב-14 ביוני, אלא גם דורשים את הפעלת הוועדה בתוך שבועיים.

באופוזיציה מאיימים, כי אם דרישתם לא תתקבל, השיחות סביב פשרה ברפורמה המשפטית בבית הנשיא – ייפסקו.

את המסר העבירו אנשי יש עתיד, כאשר גם במחנה הממלכתי נוטים לעמדה זו.

אמש פורסם בחדשות 12 כי הקואליציה כבר הסכימה לפשרות ותפעל למנות רק נציג אחד מטעמה ולא שניים לוועדה לבחירת שופטים.

הכנסת תצטרך לבחור בקרוב את שני נציגיה לוועדה למינוי שופטים ולפי הנוהג – נבחר נציג אחד מהקואליציה ואחר מהאופוזיציה. מדובר בנוהג לא מחייב, והרוב של הקואליציה מאפשר לה לבחור שני נציגים מטעמה.

אלא שהאופוזיציה דרשה לבחור נציג מטעמה לוועדה, כתנאי להמשך שיחות ההידברות.

ביש עתיד איימו כי אם קארין אלהרר מיש עתיד לא תיבחר לכהן בוועדה, הם יבינו ששיחות ההידברות בבית הנשיא אינן רציניות ויפרשו מהן. בנוסף, הם דרשו לכנס את הוועדה לבחירת שופטים מיד אחרי בחירת נציגי הכנסת.

לדרישת האופוזיציה, יש לבחור את נשיא בית המשפט העליון הבא ולמנות עשרות שופטים שימלאו את עשרות תקני השיפוט החסרים.

אלא שהבוקר החלו קרבות פנימיים באופוזיציה על המועמדות לנציגות האופוזיציה בוועדה.

בסיעת העבודה החליטו להעמיד כמועמדת את ח”כ אפרת רייטן, שהיא עורכת דין ומשמשת כיום כנציגה בוועדה. במחנה הממלכתי המועמדת לוועדה לבחירת שופטים היא פנינה תמנו שטה, שעשויה לזכות אף לתמיכה של חלק מחברי הקואליציה.

בתגובה לכך, מחה לפיד בפוסט שהעלה ברשתות החברתיות: “האופוזיציה לא יכולה שוב להרוס לעצמה. קורא לחברי באופוזיציה לא לפצל את הקולות ולהתייצב מאחורי קארין אלהרר כנציגה שלנו בוועדה לבחירת שופטים. לא יעלה על הדעת שניתן ללוין ורוטמן מתנה כזו ונפצל את ההצבעה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות