במבצע לילי וחשאי: ישיבת חומש התמקמה במשכנה הקבוע • צפו

לאורך הלילה מיקמו תלמידי ישיבת חומש את הישיבה במקומה הקבוע באדמות המדינה • בסיום העבודות לפנות בוקר הגיע ראש מועצת שומרון יוסי דגן וקבע מזוזה בכניסה לבית המדרש • "רגע היסטורי - צעדים ספורים מתיקון העוול הנורא של הגירוש בחומש"
חיים טוויל
ט' סיון התשפ"ג / 29.05.2023 09:20

היסטוריה בשומרון: לאחר שלפני כחודשיים עבר החוק לביטול חוק ההתנתקות בשומרון, התמקמה הלילה (שני) ישיבת חומש במשכן הקבע באדמות המדינה – כמה מאות מטרים מהמקום בו ישבה עד היום.

במבצע, שהתאפשר בעזרת תרומות מהארץ ומהעולם, השתתפו תלמידי ישיבת חומש ומתנדבים שהגיעו לסייע.

לפנות בוקר, עם סיום העבודות,  הגיע ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן למקום, קבע מזוזה בכניסה לבית המדרש של הישיבה ובירך:

“רגע היסטורי – צעדים ספורים מתיקון העוול הנורא של הגירוש בחומש, מאז הגירוש אנו פועלים ביום ובלילה כדי לתקן את העוול שהוא לא רק אישי כלפי המגורשים אלא כלפי עם ישראל כולו. לפני כחודשיים הכנסת הסירה באופן ממלכתי את אות הקין של הגירוש מספר החוקים של מדינת ישראל. וזהו צעד נוסף בדרך לתיקון המלא, עוד נגיע לגנים כדים ושא-נור, עם ישראל מרים היום את הראש”.

מנכ”ל ישיבת חומש שמואל וונדי הוסיף: “ברוך ה’ התקדמנו הלילה עוד צעד לקראת ההסדרה המלאה של ההתיישבות והישיבה בחומש. אנחנו מודים לכל התורמים והמתנדבים ולכל העוסקים במלאכה לאורך כל השנים, שסייעו להגיע לרגע הזה”.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמר: “הקמת הישיבה בחומש היא רגע היסטורי מרגש ומסמלת את המעבר מממשלת חורבן, לבניין ופיתוח של כל מדינת ישראל. בהזדמנות זו, מברך את חברת הכנסת לימור סון הר מלך, תושבת חומש לשעבר, שיזמה והעבירה את התיקון לביטול החוק הגזעני לגירוש יהודים מצפון השומרון, שמאפשר לחזור ולהפריח את המקומות האלו”.

שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, יצחק וסרלאוף: “ושבו בנים לגבולם. כל מי שההתיישבות בארץ ישראל חשובה לו, התרגש מהבשורה על הקמת מבנה הישיבה 18 שנה לאחר הגירוש מצפון השומרון. מהלך שהתאפשר בעקבות ביטול חוק ההתנתקות שיזמה וקידמה חברתי, ח”כ לימור סון הר מלך. נמשיך לפעול למען הסדרת ההתיישבות, חיזוקה והתפתחותה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות