“הרגע הכי מאושר”: שלום רוטבן שאותר בירדן לאחר שנתיים מדבר

שלום רוטבן, שסובל מפוסט טראומה קשה בעקבות פגיעת רקטה סמוך לביתו בנחלת הר חב"ד בקריית מלאכי, סיפר לחדשות 12: "הייתי כמה חודשים בלי ההורים, בלי המשפחה – מרגש לחזור הביתה" • אמו לנשיא הרצוג: "כבוד הנשיא היקר, באמת, אתה החזרת לי את הבן הביתה"
חרדים 10
ח' סיון התשפ"ג / 28.05.2023 20:39

שלום רוטבן, תושב קריית מלאכי בן 27 שנעדר מזה כשנתיים מביתו, מנסה לעכל את חזרתו הביתה.

רוטבן, שסובל מפוסט טראומה קשה לאחר שרקטה פגעה בבניין סמוך לביתו בנחלת הר חב”ד בקרית מלאכי במבצע ‘עמוד ענן’ בשנת 2012 וגרמה למותם של שלושה אנשים – אותר ברחובות עמאן שבירדן והועבר לבית חולים פסיכיאטרי, שם הצליחו לדובב אותו ערבים-ישראלים.

בריאיון ראשון לניצן שפירא בחדשות 12, סיפר: “אני שמח שאני עם המשפחה וההורים. זה היה רגע מרגש כשהייתי בבית החולים ומצאו את אימא שלי. זה הרגע הכי מאושר כשחזרתי הביתה בריא ושלם. מרגש להיות עם המשפחה, ליהנות עם ההורים, לחזור הביתה. זה הדבר הכי מרגש שיכול להיות. אני בפוסט טראומה, הייתי כמה חודשים בלי ההורים, בלי משפחה. מזל שבזכות האחים והאחיות מצאנו את המשפחה. חזרתי הביתה – זה הדבר הכי מאושר ומשמח שיכול להיות”.

מרים, אימו של שלום, אמרה: “קודם כל תודה לקב”ה שהבן שלי הגיע. אני דורשת שיכירו בפוסט טראומה שלו ושייתנו לי את הכלים הכי טובים בשביל לשנות את המצב הזה ולטפל בו – רכיבה על סוסים, ריפוי בעיסוק, חונך, שיחות וכל מיני דברים”.

נשיא המדינה יצחק הרצוג שוחח היום עם אמו ואחיו של שלום, שהושב  בסיוע הנשיא.

בשיחתם, התעניין הנשיא במצבו של שלום ובבריאותו, והדגיש בהתרגשות: ״העיקר ששלום שב הביתה״.

אחיו של שלום, יוסי הודה לנשיא: ״אני רוצה להודות לך מכל הלב”. הוא סיפר לנשיא  שכעת שלום מתאושש בביתו, והם בתחילתו של הליך טיפול נפשי.

מרים אמו של שלום שיתפה גם היא את הנשיא אודות הקשיים שעברו במהלך השנתיים האחרונות בהיעדרו של שלום ומההתרגשות כשגילתה שהוא נמצא בריא. מרים ביקשה להודות לנשיא: “כבוד הנשיא היקר, באמת, אתה החזרת לי את הבן הביתה”.

בתום השיחה אמר הנשיא: “אנחנו מאוד שמחנו לעזור, זו מצווה גדולה. אני מצטער שסבלתם כל- כך הרבה”.

רוטבן נמצא לפני 25 ימים בידי תושבים ירדנים, צועד על כביש ליד עמאן הבירה. הם לקחו אותו לבית חולים לחולי נפש, שם אח מוסמך מטייבה הבין שמדובר בישראלי, הצליח ליצור קשר עם משפחתו ועדכן אותם על מציאתו.

משפחתו ניסתה להשיבו ארצה ללא הצלחה, יחד עם צוות יכ”ל, ארגון התנדבותי המסייע באיתור נעדרים, שארגן משלחת של בני המשפחה ואנשים שיש להם ניסיון במשא ומתן ומכירים מקרים דומים, אולם עדיין התקשו לקבל את עזרת הרשויות. כנראה ששירות הביטחון הירדני התחיל להתעניין מאוד במקרה ושחרורו של רוטבן התעכב.

באמצע הלילה העבירו פנייה דחופה ביכ”ל לצוות הנשיא הרצוג על מנת שיתערב באופן אישי, לאור קשריו הטובים עם בית המלוכה הירדני ובמטרה להחזיר את הבחור לישראל לפני חג השבועות. צוותו של הנשיא פעל מול ארמון המלוכה הירדני, שנרתם מיד לסייע במקרה ההומניטרי, דבר שהוביל להאצת הטיפול ולחזרתו לחיק משפחתו הנרגשת.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות