“אלו החיים שלנו”: כך חגגו את שבועות תחת מתקפת מל”טים

בערב חג השבועות ספגה קייב מתקפה אווירית של מל"טים וטילי שיוט: זה לא מנע מ-200 יהודים לחגוג בסעודת חג חלבית ולשמוע עשרת הדברות
חרדים 10
ח' סיון התשפ"ג / 28.05.2023 14:59

על רקע מתקפות המל”טים על ערי אוקראינה הלילה: שליח חב”ד בקייב, הרב מרדכי לבנהרץ, הזמין לקראת חג השבועות  את יהודי העיר לתפילות, שמיעת קריאת התורה ועשרת הדברות, והשתתפות בסעודות החג והשבת. ארגון JRNU, דאג לספק לקהילה לקראת החג שפע של מוצרי חלב וגלידות.

בשיחה עם COL, הוא מספר איך עברו שני ימי החג, תחת מתקפה של עשרות מל”טים ששיגר צבא רוסיה על הבירה האוקראינית.

“למעלה מ-200 יהודים שמעו את עשרת הדברות ונהנו מסעודה חלבית, כאילו אין בעיר מלחמה. ברור לי שזה ישפיע ויקרב אותם. גם בליל החג הראשון הייתה מתקפה משולבת של טילים ומל”טים. הלילה עברנו לילה קשה, המתקפה החלה משעה 12 בלילה ועד שש בבוקר ברציפות, פיצוצים, אזעקות ושריקות מעוף באוויר של טילים.

“למרות הכל, באנו בבוקר לבית הכנסת, והנה הפלא ופלא: היה מניין… רעייתי השליחה מוסרת שיעור מידי יום ראשון בבוקר והנשים הגיעו כרגיל. לא קל, אך השגרה ממשיכה, והכי חשוב, החיים היהודיים פורחים!”

 איך מתפקדים ומנהלים חיי קהילה כשטילים ומל”טים עפים  מעל לראש?

“אלו החיים שלנו, ואנו מאמינים שהרבי נותן לנו את הכח ושומר עלינו, משתדלים לעשות את המיטב, רואים ניסים ונפלאות. ההגנה האווירית עושה עבודה טובה ברוך ה’, והנזקים ביחס לעוצמת המתקפה קטנים. זה יכל להיות חלילה קשה הרבה יותר. עדיין, יש מתח ולחץ, לילות ללא שינה, זה לא פשוט. הבוקר עם כל מי שדיברתי, הוא היה נשמע כמי שעבר לילה ללא שינה. מתמודדים”.

איך יהודי הקהילה מגיבים למצב?

“מעניין לראות כיצד הרבה יהודים מגיעים בחגים ובשבתות לבית הכנסת, יותר ממה שהגיעו לפני המלחמה. מרביתם הם ‘חדשים’, לאחר שמרבית חברי הקהילה הוותיקים עברו בנתיים למקומות אחרים כשפרצה המלחמה. זה מפעים לראות כל כך הרבה יהודים שמצטרפים לקהילה, דווקא בעיתות מלחמה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות