החידוש שהנהיג הגר”מ שטרנבוך בישיבתו בחג השבועות השנה

הגר"מ שטרנבוך, ראב"ד 'העדה' שהה בישיבתו בבית שמש בחג השבועות - סיפר לתלמידיו מה ששמע מפי הגאון רבי אלחנן וסרמן הי"ד לפני כתשעים שנה • צפו
יוסף גרינבוים
ח' סיון התשפ"ג / 28.05.2023 14:26

כמידי שנה בעשור האחרון: הגר”מ שטרנבוך, ראב”ד ‘העדה’, שהה  בחג השבועות במחיצת תלמידיו בני ישיבתו והמונים מתושבי רמת בית שמש, ובליל שבועות ישב במשך שלש שעות עם תלמידיו ששוחחו עמו בלימוד.

חידוש מיוחד הנהיג הגר”מ השנה, כאשר קיצר באמירת ‘תיקון ליל שבועות’, כדי להספיק כמה שיותר זמן ללמוד עם תלמידיו בהיכל הישיבה, וכדי להפנות מזמנו להשיב לשואלים מבני הישיבה בסדר הלימוד המרומם – ‘סדר ליל שבועות’.

בבוקר חג השבועות, בזמן הוצאת ספר תורה מההיכל, העתיר זמן ממושך על מי ששלחו את שמותיהם לברכה וישועה.

במהלך ימי החג והשבת נשא הגר”מ מספר שיעורים ושיחות חיזוק בפני תלמידיו – בליל החג, ובליל שבת ובמוצאי שבת.

ברגע מרטיט, באמצע שיחה מיוחדת שנשא בנעילת החג, נזכר ראש הישיבה במה שזכה לשמוע לפני כתשעים שנה מפיו של הגאון הקדוש רבי אלחנן וסרמן זצ”ל הי”ד: “שמעתי מפיו של הגאון הקדוש ר’ אלחנן ווסרמן זצ”ל שהיו גדולים שבנערותם היו רחוקים מאוד מהתורה, אבל אחר כך התחזקו חיזוק אחר חיזוק, ולמדו יומם ולילה, והתקרבו מאוד לקב”ה, עד שהתעלו מאוד מאוד בתורה”.

עוד אמר לתלמידיו: “בחור לפני שבועות ובחור לאחר שבועות הוא בחור אחר לגמרי, אסור להחמיץ עכשיו את ההזדמנות, כל אחד יקבל על עצמו –  אני אקבל משהו יותר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות