ענקית המזון יוניליוור הודיעה היום (ראשון) על העלאת מחירים עבור מוצריה ב”שוק המוסדי”, הכולל בין השאר את המסעדות והמלונות החל מ-1 ביולי.
בחברה מתחייבים כי ההתייקרות לא תגיע לרשתות השיווק והשוק הקמעונאי.
מדובר בעלייה בשיעור ממוצע של 7.5%.
המוצרים שיתייקרו הם מוצרי מזון, הכוללים רטבים ותבלינים, אשר מיועדים כאמור למסעדות, בתי מלון ועוד. עלייה זו בנוסף לעליות אחרות כמו מוצרי חלב, עשויה להעלות את מחירי המוצרים במסעדות, בבתי הקפה וכדומה.
יוניליוור היא היצרנית של דגני הבוקר תלמה ובהם כריות וקורנפלקס, של שוקולד קליק ושל מוצרי ניקיון וכביסה כגון בדין, דאב, פינוק ועוד.
נזכיר, כי לפני כחצי שנה העלתה יוניליוור מחירים וספגה ביקורת חריפה מהציבור – ואף הוחרמה על ידי רשתות השיווק.
באותו מהלך הפסידה יוניליוור עשרות מיליונים. בעקבות החרמת רשתות השיווק, היה מחסור בחלק ממוצריהם של יוניליוור ברשתות למשך חודשים ארוכים.
דרישתה של ענקית המזון ממשיכה גל התייקרויות שהחל בתחילת החודש עם ההכרזה על העלאת מחירי מוצרי החלב בפיקוח, וכך גם הלחמים.
בין החברות והספקיות שייקרו מאז את מוצריהן: תנובה, אסם, שטראוס, דיפלומט, טרה, ויליפוד ורקיט בנקיזר.
רק לפני שבוע דווח בחדשות 12, כי מותג הגלידות בן אנד ג’ריס, שיוניליוור היא בעליו, מבקש להעלות מחירים בשיעור של עד 15%.
הקיץ הקרוב הולך להיות לוהט במיוחד מבחינת עליות המחירים בישראל.
ב’ישראל היום’ ערכו בדיקה מקיפה מה הולך להתייקר או כבר התייקר, וממנה עלה כי כ-15 חברות מזון וטואלטיקה גדולות בישראל כבר הודיעו במהלך החודש שהן מעלות את המחירים של המוצרים שלהן. מדובר בשיעור העלאות משמעותי שנע בין 4% ל־25%.
נוסף על כך, הפיחות של השקל לעומת הדולר מייקר בצורה משמעותית במיוחד את החופשות ומחירי הטיסות שנוסקים, כאשר בעקבות כך, באופן טבעי, גם מוצרי היבוא מתייקרים וימשיכו להתייקר בקרוב.
גם בדיור, על אף העלאות הריבית, מחירי השכירות יעלו בקצב מסחרר בקיץ הקרוב, שכן מדובר בתקופה בה יש הכי הרבה ביקוש לדירות.