הממשלה תאשר החלטה היסטורית: הציונות תהיה ערך מנחה ומכריע 

הממשלה תעלה בישיבתה הקרובה הצעת החלטה: "ערכי הציונות  יהיו ערכים מנחים ומכריעים בעיצוב מדיניות המנהל הציבורי" • השר וסרלאוף: "ההחלטה תאפשר לנו לתת עדיפות למשרתים בכלל וללוחמים בפרט ולחזק את ההתיישבות בנגב ובגליל"
אריה ריבקינד
ח' סיון התשפ"ג / 27.05.2023 23:28

בהתאם להסכמים הקואליציוניים שנחתמו בין הליכוד לעוצמה יהודית בראשות השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, נכללה בסדר היום של ישיבת הממשלה מחר (ראשון) הצעת החלטה, לפיה יינתן משקל מכריע לערכי הציונות בתהליכי קבלת ההחלטות וגיבוש המדיניות בכלל משרדי הממשלה וזרועותיה.

את קידום ההחלטה בממשלה מוביל שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי יצחק וסרלאוף.

נוסח ההחלטה קובע: “ערכי הציונות, כפי שהם באים לידי ביטוי בחוק יסוד: ישראל מדינת הלאום של העם היהודי, יהיו ערכים מנחים ומכריעים בעיצוב מדיניות המנהל הציבורי, מדיניות הפנים והחוץ, החקיקה והפעולות של הממשלה וכלל יחידותיה ומוסדותיה, הן בשלב עיצוב המדיניות הציבורית והן בשלב ההטמעה והביצוע של המדיניות הציבורית וזאת מבלי לגרוע מהעקרונות המעוגנים בחוקי היסוד”.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: “היום צריך לומר במפורש דברים שפעם היו מובנים מאליהם, הציונות היא ליבת הערכים של המדינה היהודית. לכבוד שנתה ה-75 של מדינת ישראל אנחנו מחזירים את ערכי הציונות למקומם הראוי כערכים שינחו את כלל פעולות הממשלה. נבחרנו על ידי הציבור בדיוק לשם מטרה זו – להניף שוב את דגל ישראל בראש התורן, ללא בילבול וללא מורא”.

שר הנגב הגליל והחוסן הלאומי יצחק וסרלאוף: “מדובר בהחלטה היסטורית שיוזמת מפלגת עוצמה יהודית שמשמעותה ‘ציונות לפני הכל’. נמשיך להניף את דגל הציונות למען ההתיישבות וכוחות הביטחון בכל משרדי הממשלה, כדי לבסס ולחזק את זיקת העם היהודי לארץ הזאת. ההחלטה תאפשר לנו לתת עדיפות ללוחמים בפרט ולמשרתים בכלל ולחזק את ההתיישבות בנגב ובגליל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות