מרידור תקף את סמוטריץ’: “משווה בין כולל לבצלאל? דיבור גס, בריוני”

הבכיר לשעבר מהליכוד תקף את שר האוצר על ההשוואה שעשה בין מימון סטודנטים ב'בצלאל' לאברכים: "יש פה דיבור גס רוח, בריוני, נגד מוסד אקדמי בעל שם ויוקרה בינלאומית" • "בבצלאל יש לו סטודנטיות נשים וגם סטודנטים ערבים – דבר שאין אותו בישיבות"
אריה ריבקינד
ח' סיון התשפ"ג / 27.05.2023 22:32

דן מרידור, שר האוצר לשעבר ומי שמכהן היום כיו״ר הוועד המנהל של האקדמיה לאומנות ועיצוב בצלאל, זועם על דברי שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ בראיון ל’ישראל היום’, בו תהה מדוע יש לממן סטודנט במוסד ולא לתמוך באברכי הכוללים.

מרידור תקף: “יש פה דיבור גס רוח, בריוני, נגד מוסד אקדמי בעל שם ויוקרה בינלאומית שמתוכו יצאו אלפי בוגרים. ההשוואה הזאת מופרכת לחלוטין, כל האמירה הזאת היא פופוליסטית. זו בושה שכך מדבר שר בישראל. אם הוא לא ידוע את האמת – זה נורא ואיום. הוא יודע אותה ועדיין אומר אותם – זה שקר”.

השר בצלאל סמוטריץ’ אמר בראיון ל’ישראל היום’: “סטודנט בבצלאל עולה למדינת ישראל 38 אלף שקל בשנה. זה הסבסוד שלנו. יש סטודנטים למגדר, לאומנות, אנחנו משקיעים בהם. מדינה נורמלית משקיעה במדעי הרוח, באומנות בתרבות. אני לא מזלזל במדעי הרוח או בבצלאל, אבל במה הוא תורם לפיריון בזה שהוא זורק צבע על קירות וקורא לזה אומנות. למה אנחנו מממנים את זה? כי כך עושה מדינה נורמלית. אם אני מממן 50 מיליון שקל להבימה, וקרנות קולנוע בתשעים ומשהו מיליון, אז אני יכול לממן גם ערכים אחרים. את הישיבות אני מממן הרבה פחות”.

מרידור הוסיף: “מדובר בהשוואה מופרת לחלוטין, סטודנט בארץ בכל מוסד אקדמי כמו אוניברסיטה משלם שכר לימוד כדי ללמוד, הוא לא מקבל חינם. סטודנט לתואר ראשון בבצלאל משלם למעלה מ- 40 אלף שקלים (10 אלף שקלים לשנה) ולתואר שני שכר הלימוד גבוה יותר. בנוסף, רובם גם שירתו בצבא ותרמו עוד קודם כניסתם ללימודים. הוא מקבל סבסוד מהמדינה כמו כל סטודנט שלומד תלמוד באוניברסיטה”.

שר האוצר לשעבר הפגין בורות מדהימה כאשר קבע: “בישיבות לא משלמים שום דבר, הם רק מקבלים כסף מהמדינה” – בעוד התלמידים משלמים יותר מ-1000 שקלים לחודש.

מרידור המשיך: “בצלאל תורם תרומה בלב ירושלים, יש לו סטודנטיות נשים וגם סטודנטים ערבים – דבר שאין אותו בישיבות. במדינה רגילה שר החינוך וראש הממשלה היו צריכים להסתייג מזה מיד אבל הראשון שצריך לעשות את זה השר סמוטריץ בעצמו אני מקווה שהוא מחלק תקציבים זה סמוטריץ אחר – אם זה מה שהוא חושב על אומנות ואי ואבוי לנו. זה מסביר על האיש”.

הבכיר לשעבר מהליכוד, שנראה כי מתנער מחשיבות לימוד התורה בעם ישראל, אמר עוד: “מוטב לו שיחזור בו ויבין שמדינת ישראל ללא הטכנולוגיה, הלימוד והרוח היא לא מדינת ישראל. הארץ לא הייתה נראית כמו שהיא אם לא האקדמיה לאומנות בצלאל. הדיבור הבוטה כנגד אומנות והזלזול הזה לקוח מתוך משטרים שמזלזלים באומנות ויצאו במאבקים נגד האומנות המודרנית”.

גם במוסד האקדמי ‘בצלאל’ לא אהבו את דברי שר האוצר.  בהודעה שפרסמו כתבו: “למה לתקצב סטודנט בבצלאל? התשובה פשוטה – סטודנט בבצלאל משלם שכר לימוד ועובד על מנת לממן את מחייתו בתקופת לימודיו. ככל הסטודנטים במוסדות הציבוריים בישראל, לימודיו מתוקצבים גם על ידי המדינה. הודות לתקצוב זה מוכשרים הסטודנטים והסטודנטיות בבצלאל להיות אזרחים יצרנים, פעילים ומעורבים התורמים לחברה, לתרבות ולכלכלה בישראל”.

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    היחידים שנותנים לו תשומת לב
    28/05/2023 01:48
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. בישיבות משלמים, למה לתת במה לשקרן נמוך כ”כ, ורדוד שמדבר בכעס ובלי תרבות

  2. רשע מרושע
    28/05/2023 12:03
    אבנר
  3. אבי המהפכה של אהרון ברק שר”י

  4. מרידור הארור נראה כמו
    28/05/2023 17:45
    טוויטו ס.ט גאה ולוחם
  5. תרנגולת שחוטה. סמולני מהליכוד שיןרק לבאר ממנה צמח. עוד 1

  6. צודק אי אפשר להשוות כולל זה קודש בצלאל זה חול ומיותר
    28/05/2023 18:36
    פרוינד
  7. המבדיל בין קודש לחול