חרדים התלוננו: נהג ערבי תקף וכלא באוטובוס • המשטרה סגרה התיק

נוסעים חרדים התלוננו כי נהג אוטובוס ערבי של חברת קווים תקף וכלא אותם באוטובוס, תוך שהוא מקלל בבוטות - ואיים אליהם במוט ברזל • תלונה שהוגשה למשטרה נגד הנהג נסגרה מבלי שהנהג נחקר • עו"ד חיים בלייכר: "נתקלים בפניות רבות של אלימות לאומנית כלפי בעלי חזות מסורתית"
חיים טוויל
ד' סיון התשפ"ג / 24.05.2023 18:26

עו”ד חיים בלייכר מחוננו פנה במכתב למשטרה בדרישה לפתוח מחדש תיק חקירה כנגד נהג אוטובוס ערבי של חברת קווים, אשר נחשד כי תקף לפני מספר חודשים נוסעים חרדים בקו לעיר מודיעין עילית.

לפי  התלונה, הנהג אף כלא אותם באוטובוס תוך שהוא מקלל אותם בבוטות, ומאיים להכותם במוט ברזל. התלונה במשטרה כנגד הנהג הוגשה בידי אחד הנוסעים, אך המשטרה סגרה את התיק מבלי שחקרה את הנהג.

במכתבו מתאר עו”ד בלייכר את התקיפה האלימה: “מרשי חזר מאירוע משפחתי יחד עם אשתו לביתם במודיעין עילית, באוטובוס האחרון שיוצא ב-1 בלילה. מרשי המתין בתחנה, אך לתדהמתו הנהג ראה אותו, לא עצר והאיץ תוך כדי הוא מחייך לכיוונו. מרשי ואשתו רצו לתחנה הבאה, שם ניסה נוסע אחר להשתהות בפתח על מנת שיספיקו לעלות.

“דקה קצרה לאחר שעלו, הנהג עצר בפתאומיות דימם את המנוע וכיבה את האורות. הנהג קם ממושבו כשהוא אוחז בידו במוט צהוב גדול והניף אותו על מרשי ואשתו באיום. למרבה המזל עגלת תינוק חסמה את המעבר אליהם והוא לא פגע בהם. לאחר מכן צילם הנהג את מרשי ואמר שיעלה את הצילום לרשת הטיקטוק על מנת שיתנכלו אליו.

“בתוך כך ארבע נשים שהיו באוטובוס ונתקפו בפאניקה ביקשו מהנהג לרדת מן האוטובוס, אך הוא סירב ואמר כי הוא אינו פותח את הדלת. הנוסעים הזמינו משטרה, ובינתיים הנשים והנוסעים בכו ואמרו פרקי תהילים, בעוד הנהג ממשיך לצלם, לצרוח ולקלל, תוך שהוא מבזה ומשפיל אותם באמירות.

“הנהג אמר שינקום בהם ואיים על מרשי ברצח. המשטרה שהגיעה למקום הורתה לנוסעים להמשיך לביתם רגלית – מרחק של חצי שעה אותו נאלצו ללכת נשים בהריון”, תיאר בלייכר.

בלייכר מציין במכתבו את התנהלות המשטרה ביחס לתלונתו של הנוסע אותו הוא מייצג: “מרשי הלך להגיש תלונה אך שם לתדהמתו התייחסו אליו כאשם, חקרו אותו באזהרה על כך שעצר את האוטובוס כשניסה להספיק לעלות וכי הפריע לעובד ציבור. לאחר זמן מה קיבל עדכון במנ”ע כי התיק נסגר – כלומר, הנהג כלל לא נחקר”.

בלייכר פונה בסיום מכתבו למשטרה בדרישה לפתוח מחדש את תיק החקירה ולהעמיד לדין את הנהג האלים, תוך שהוא מצביע על כך שמדובר בתופעה נרחבת: “מדובר באירוע חמור ביותר, אשר זכה לטיפול בלתי הולם בלשון המעטה. נהג אוטובוס אשר בידיו מופקדים חייהם של עשרות רבות של נוסעים, מתברר כנהג מסוכן השטוף שנאה, ויש צורך להעמידו לדין ולהשעותו מהמשך עבודתו זו. זאת מלבד עצם העבירות כלפי מרשי ושאר הנוסעים, אשר הינן פליליות לכל דבר – ניסיון תקיפה, איומים, תיעוד אדם לשם ביזויו, וכליאה באוטובוס.

“לא ייתכן שהתנהגות חמורה שכזו תזכה ליחס סלחני והעלמת עין מצד הרשויות. לא למותר לציין כי אירועים מעין אלו מתרבים בת קופה האחרונה, במיוחד מצד נהגים בני מיעוטים כלפי אוכלוסייה חרדית. אבקש לערור על סגירת התיק, לפתוח מחדש את התיק כנגד הנהג, לחקור אותו ולהעמידו לדין על מעשיו החמורים”, נכתב.

עו”ד בלייכר: “התופעה של טרור איסלאמיסטי שמתפשט בכל פינה ותחום בארץ מדאיגה מאוד. אנו נתקלים בפניות רבות של אלימות לאומנית של נהגי אוטובוס כלפי אזרחיים בעלי חזות יהודית מסורתית. אסור לעצום עיניים ולהתעלם מהתופעה. נהג שפועל בצורה כזאת מהווה איום בטחוני במעלה ראשונה באוחזו בהגה האוטובוס. אנו מצפים שרשויות החוק יתעשתו ויפעלו כדי למצות את הדין עם החשוד”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות