“כמה גדול כוחו של היחד”: הנשיא הצדיע למטפלות ו’מעונות היום’

יו״ר פורום המסגרות לגיל הרך ומנכ״ל רשת 'נאות מרגלית' ליאור גבאי, באירוע הוקרה בבית הנשיא: "ההשקעה בגיל הרך במדינת ישראל נמצאת בתחתית הסולם, מול מדינות ה-OECD, והדבר בא לידי ביטוי בקושי אמיתי לקיים את מערכות החינוך"
אבי כץ
ד' סיון התשפ"ג / 24.05.2023 16:13

נשיא המדינה יצחק הרצוג ופורום המסגרות לגיל הרך ערכו  כנס הוקרה למחנכות-מטפלות וצוותי מעונות היום במשכן הנשיא בירושלים.

באירוע השתתפו מאות מחנכות מטפלות מכל רחבי הארץ.

נשיא המדינה יצחק הרצוג אמר באירוע החגיגי: “אני מברך מכל הלב על הקמתו של פורום הגיל הרך. פורום שמבקש, ואני בטוח שגם יצליח, לאגד תחת קורת גג אחת את הארגונים המובילים בטיפול בגיל הרך בישראל. אין ספק, שההווה והעתיד של כולנו תלוי בכך; ושילדים רכים שזוכים לטיפול מסור, אוהב ומקצועי, וגדלים עטופים בחום, בטוב, במקצועיות ובאחריות; והורים המתפנים למשימות היום שלהם בידיעה שהאוצרות שלהם מופקדים בידיים טובות, תחת מבט דואג, ורואה, ואוהב – כל אלה מרכיבים יחד חברה מתוקנת בריאה ושמחה יותר.

״ההתאגדות החשובה הזאת היא אינה מובנת מאליה, ובימים כאלה, של פירוד ומחלוקות, אתם מזכירים לנו כמה גדול כוחו של היחד, וכמה הוא נחוץ. תודה לכולכם על התזכורת הזאת ועל העמל היומיומי, האוהב, המסור, תודה לארגונים שנמצאים כאן ומאגדים הכל תחת קורת גג אחת ותודה בעיקר לילדות ולילדים!״

נשיאת תנועת אמונה יפעת סלע: “כרבע מיליון הורים צעירים בישראל נותנים מידי יום אמונם ב-20,000 המטפלות מחנכות של מעונות הסמל ויוצאים לעמלם כשהם יודעים שבמעון ילדם יקבל חינוך וחיבוק, תזונה והגנה. תרומתו של מערך החינוך בגיל הרך להתפתחותם העתידית של הפעוטות הנו בעל השלכות ארוכות טווח על איתנותה וחוסנה של החברה הישראלית ומכאן החובה והזכות של כולנו להודות ולהוקיר את הנשים הנפלאות.

“כנשיאת תנועת אמונה אני נרגשת וגאה להיות חוליה בשרשרת של נשים שהנחשונית וראשונה שבהן היתה הרבנית שרה הרצוג, סבתו של נשיאינו אשר השכילה לבנות קואליציית עשיה והשפעה רחבה בין ארגונים שפעלו יחד לקידום מעמד האישה בישראל ושמו דגש על קידום מעמד האישה הדתייה״.

יו״ר נעמת חגית פאר: “ממשלות ישראל לדורותיהן לא השכילו להבין את חשיבות החינוך בגיל הרך ושכחו את התינוקות בבית. על כן, אני כל-כך שמחה ונרגשת מכך שנשיא המדינה מצא לנכון להכיר בחשיבות התחום, ובעיקר להוקיר את הנשים הנהדרות העומדות בחזית. רק מי שאוהבת בכל מאודה את המגע היומיומי עם ילדינו הרכים, ורואה בעיסוקה שליחות תוכל להתמיד במקצוע לאורך זמן.

“מדובר בעבודה פיסית, רגשית ושוחקת בתנאי עבודה ושכר בלתי הולמים. מעונות היום מצויים במשבר עמוק המעמיד את המשך קיומם בסכנה. לשמחתי, לפני מספר ימים נחתם הסכם עם האוצר שניתן לומר כי הוא בכיוון הנכון, אולם הדרך ארוכה היא ורבה בטרם נוכל לברך על המוגמר. אתן, המחנכות הנהדרות שלנו, אלו שנושאות בנטל למרות כל הקשיים, מהוות העוגן של ילדי הגיל הרך. בלעדיכן אין מעונות. בשם הילדים, ההורים שכל כך מעריכים אתכן, אני אומרת לכן תודה מכל הלב ושולחת חיבוק אוהב״.

יו״ר ויצו אניטה פרידמן: “היום אנו מוקירות את המחנכות-מטפלות, חזית העשייה החברתית בישראל שעושות מידי יום מלאכת קודש. אך גם חשוב לומר – ככל שאנחנו גאות במטפלות הנפלאות שלנו, כך אנו מוטרדות ממצבן וממצב הענף כולו. אנחנו מוקירות אותן היום, אבל מודאגות מהמחר: מול עינינו מתרחשת נטישה של המקצוע, שמולה אין מהלך נגדי מספק, של הזרמת דם חדש.

“לצד הכבוד וההוקרה, אנו קוראות לשינוי תפיסתי-מערכתי ביחס לחינוך לגיל הרך הישראל. מפה חייבת לצאת קריאה, לקידום מעמדן של המטפלות, לשידרוג שכרן, תנאי עבודתן והכלים המקצועיים שניתנים להן, ובמקביל – להקצאת משאבים לשידרוג פיסי של המעונות, להרחבת מערך המעונות המפוקחים, ולמעורבות של המדינה בקידום ענף זה.

“מהלכי הממשלה האחרונים, ששמים את המעונות לגיל הרך על סדר היום הלאומי – הם בהחלט הזדמנות לשינוי, וסימן חיובי לקראת הבאות. אך עלינו לוודא שבהזדמנות זו – גם השינוי המתבקש במעמד המטפלות – יקום ויהיה״.

יו״ר פורום המסגרות לגיל הרך ומנכ״ל רשת נאות מרגלית ליאור גבאי:  “ההשקעה בגיל הרך במדינת ישראל נמצאת בתחתית הסולם, מול מדינות ה-OECD, והדבר בא לידי ביטוי בקושי אמיתי לקיים את מערכות החינוך, לגייס צוות איכותי ולתת כלים לצוות הקיים, להמשיך לפעול באהבה ובמסירות למען עתיד הגיל הרך.

“כיו”ר פורום מסגרות החינוך לגיל הרך אני מודאג לנוכח העדר השקעה מהותית בגיל הרך והזנחת התחום במשך שנות דור ועל כן, אני קורא לממשלת ישראל להוביל השקעה נכונה ומהירה בגיל הרך״.

מנכ״לית פורום מסגרות החינוך לגיל הרך דנית ברביבאי: ״ארגוני הפורום חרתו על דגלם את שדרוג וקידום איכות החינוך והטיפול במסגרות החינוך לגיל הרך בישראל באמצעות הובלת תהליכי שינוי חברתיים ורואה במחנכות מטפלות את הלב הפועם של דור העתיד ושל עתיד החברה הישראלית. הדרך לשדרוג איכות החינוך והטיפול עודנה ארוכה ועל כן נמשיך לפעול כולנו בכוחות משותפים לשיפור איכות החינוך והטיפול תוך דאגה לשכרן ולמעמדן של נשות צוותי החינוך במסגרות, קידום פתרון לנושא תקינת כוח אדם ולבניית מערכת גיל הרך איתנה ויציבה שתהווה מסד איתן למערכת החינוך בישראל״.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות