“מתי תלמדו?”: ההצעה של עמית סגל לאוהדי בית”ר שפרצו למגרש

הפרשן הפוליטי השווה בין הפריצה של אוהדי בית"ר ירושלים למגרש בגמר גביע המדינה, למפגינים נגד הרפורמה שחוסמים כבישים: "חבל שלא צעקו במקום 'יאללה בית"ר' את 'דמוקרטיה או מרד'" • עקץ את ערוץ 13: "היו קובעים על סמך רחפן ש-170,000 אוהדים השתתפו"
אבי כץ
ד' סיון התשפ"ג / 24.05.2023 15:34

אלפי אוהדי בית”ר ירושלים, שפרצו אל המגרש לאחר ניצחון קבוצתם בגמר הגביע המדינה אמש  – הם ספגו גינויים מכל עבר.

עמית סגל, הפרשן הפוליטי של חדשות 12, עורר סערה ברשתות החברתיות, לאחר שהשווה את האוהדים למפגינים נגד הרפורמה המשפטית – שחוסמים כבישים: “ראשי האופוזיציה היו קושרים להם כתרים”.

סגל פתח את הציוץ: “בושה וחרפה מצד אוהדי בית”ר ירושלים שבאקט אלים ותוקפני עקפו שוטרים, פרצו למגרש, גנבו את דגל הקרן, הפריעו למהלך העניינים התקין ומנעו את קיום טקס הענקת הגביע. כך לא ייעשה במקומותינו”.

הוא הוסיף והסביר: “מה שהיה מצופה מהם באמת במקום זאת היה לרדת לנתיבי איילון, לסמן ‘היי’ קטן לניצב עמי אשד שהיה מאפשר להם את זה בכיף ולא רק בגמר גביע אלא בכל פעם שמתפרסם משהו לא לרוחם.

“במקרה כזה”, לגלג סגל, “ראשי האופוזיציה היו קושרים להם כתרים כ’אזרחים הכי טובים במדינה הזו’, משטרת תל אביב הייתה מאבטחת את הירידה לדשא באופן מסודר, בחדשות 13 היו קובעים על סמך רחפן ש-170,000 אוהדים השתתפו ובית הנשיא לא היה מזדעזע מהאוהדים אלא מזמן אותם לשיחות הידברות עם מכבי נתניה וההתאחדות לכדורגל.

“לחלופין, חבל שלא צעקו במקום ‘יאללה בית”ר’ את המילים “דמוקרטיה או מרד” מתי תלמדו?”, תהה הפרשן.

העיתונאי ברק רביד תהה: “אוהדי בית”ר פרצו למגרש בסיום גמר גביע המדינה במסגרת מימוש זכות ההפגנה שלהם?”.

עמית סגל ענה לו: “חסימת כביש היא עברה פלילית. על ארגון חסימות נשלחו אנשי ימין למאסר בעוון המרדה”.

רביד מנגד ענה: “וחשבת ששליחתם למאסר היתה הגיונית או מידתית באיזושהי צורה? ברור שלא. והרי אתה ודאי מסכים שלכל דבר יש הקשר. לא דין חסימת כביש בהפגנה פוליטית כדין פריצה למגרש כדורגל בסיום גמר גביע המדינה – גם אם בשני המקרים יש עבירה על החוק”.

אחד הגולשים השיב  לרביד: “אז כל עוד יש אידיאולוגיה מאחורי העבירה על החוק זה סבבה?”

בהמשך, הסביר סגל בציוץ נוסף את דבריו: “הסיפור, בקיצור, אינו ההתפרצות למגרש שהרסה לאוהדי בית”ר הרבים ערב משמח. זה ראוי לכל גינוי, או בעצם לא לכל גינוי: כלי תקשורת, קובעי דעת קהל ופוליטיקאים שנירמלו ופיארו חודשים החרבת כל סממן ממלכתי, התפרצות לכל טקס זיכרון או עצמאות והפיכתו של איילון למדרחוב – מוטב שיידומו כעת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות