רמי לוי מסתבך בגלל ‘ישראייר? זו התביעה הייצוגית שהוגשה נגדו

תביעה ייצוגית הוגשה כנגד 'ישראייר' - חברת התעופה שבבעלות רמי לוי, בגין כך שהחברה לא מספקת לינה ללקוחותיה, אשר הטיסה שלהם בוטלה או עוכבה • עו"ד אדם לוין ממשרד עורכי הדין רפפורט, לוין וביטון: "אישור בקשת תובעתנו הייצוגית תרתיע אותה מפגיעה נוספת ודומה בנוסעיה"
יוני גרין
ד' סיון התשפ"ג / 24.05.2023 12:55

משרד עורכי הדין רפפורט, לוין וביטון, המתמחה בתחום התובענות הייצוגיות, הגיש לפני ימים אחדים  לבית המשפט המחוזי בתל אביב, בקשה להכרה בתובענה ייצוגית נגד חברת ‘ישראייר תעופה ותיירות בע”מ’,  הנמצאת בבעלותו של איש העסקים רמי לוי, בגין הנהגת מדיניות הפוכה לחוק שירותי התעופה, לכאורה.

על פי המפורט בכתב התביעה, החברה לא נשאה בהוצאות עלות המלון במקרים של עיכוב בטיסות ו/או ביטולן, וזאת בניגוד למתחייב מהוראות חוק שירותי תעופה  – פיצוי וסיוע בשל ביטול טיסה או שינוי בתנאיה – המכונה גם “חוק טיבי”.

על פי הוראות חוק שירותי תעופה, נוסע שטיסתו מעוכבת בפרק זמן של מעל 5 שעות, והוא מועבר לטיסה אחרת, או נוסע שטיסתו בוטלה, זכאי לקבל מ’ישראייר’ או מכל חברת תעופה שהיא שירותי לינה. כלומר, חברת התעופה אמורה לשאת בעלות המלון הנדרשת עבור אותו נוסע או נוסעת, שחל עיכוב בטיסתם או שטיסתם התבטלה.

על פי המצוין במסגרת התובענה הייצוגית, “למרות שמדובר בהוראות חוק פשוטות, אשר נדונו בשורה ארוכה של פסקי דין, חלקם בעניינה של המשיבה עצמה (-ישראייר תעופה ותיירות בע”מ), המשיבה החליטה להנהיג מדיניות הפוכה, הקובעת – שחור על גבי לבן – כי במקרים שבהם לקוחותיה נדרשים לשהות נוספת בעקבות שינוי בטיסות שרכשו”, “ישראייר” לא תישא בעלות זו, “אלא היא תשולם על ידי הנוסע”.

משרד עורכי הדין רפפורט, לוי וביטון מביאים בתביעתם דוגמה של נוסע, שהזמין חופשה לו ולבת זוגו בדובאי בשלהי חודש פברואר 2022, הכוללת טיסה ומלון לשני לילות, באמצעות ‘ישראייר’. התאריכים המתוכננים לחופשה היו בין ה-4 למרץ 2022 ועד ה-6 למרץ 2022.

על פי כתב התובענה הייצוגית, המלון דרש מהמבקש תשלום מלא עבור הלילה הנוסף, בסך של 1,125 דירהם – המטבע המקומי, הנהוג לשימוש בדובאי – והוא נענה ב’ישראייר’ שהשהייה היא על חשבונו.

על פי כתב התובענה, חן, נציגת ‘ישראייר’, ענתה לנוסע, “שלום רב, אנו לא מספקים לילות נוספים, השהייה היא על חשבונכם, השינוי בוצע על הטיסות בלבד”.

עוד על פי כתב התובענה, למרות פניותיו החוזרות של הנוסע לחברה, לא התקבלה הודעה נוספת מאת ‘ישראייר’ בנושא, והמבקש נאלץ לשאת בעלות המלון מכיסו הפרטי.

עורכי הדין רפפורט, לוין וביטון. צילום: מיקה סלומון

נוכח הפגיעה הייצוגית, הכספית וההצהרתית סכום התובענה הייצוגית הנדרש על ידי משרד עורכי הדין רפפורט, לוין וביטון עומד על מעל 2.5 מיליון שקלים.

עו”ד אדם לוין ממשרד עורכי הדין רפפורט, לוין וביטון: “החוק קובע מפורשות כי נוסעים, שטיסתם מעוכבת או מבוטלת, בתנאים הקבועים בחוק, לא נדרשים לשאת בעלויות העיכוב או הביטול, לרבות עלויות לינה, שנכפו עליהם. אנו סמוכים ובטוחים כי בקשת אישור תובעתנו הייצוגית תוביל לקיום הדין ולשמירה על זכויות נוסעיה של ‘ישראייר’, ותרתיע אותה מפגיעה נוספת ודומה בנוסעיה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חברות תעופה ישראליות
    26/05/2023 12:30
    משה בן זימרה
  1. פשוט תלמדו לא לטוס איתם
    גם אם כרטיסי טיסה בחברות אחרות יקרים יותר
    לא שווה המון ביטולים דחיות ועיכובים ועכשיו גם עברה על החוק לכאורה