הרצוג על אלימות האוהדים: “למגר התופעה” • מנכל בית הנשיא: חיות

נשיא המדינה, שהוברח על ידי מאבטחיו ושוטרים בסיום גמר גביע המדינה אמש באצטדיון סמי עופר, קורא למגר את האלימות מהמגרשים: "אירועי הסיום של המשחק היו חמורים. זה מסוכן" • מנכ"ל בית הנשיא: "חיות! ערב עצוב, לסגור את הכדורגל"
יוני גרין
ד' סיון התשפ"ג / 24.05.2023 11:53

נשיא המדינה יצחק הרצוג הוברח אמש בידי מאבטחיו ושוטרים מהמגרש באצטדיון סמי עופר בחיפה, לאחר זכייתה של קבוצת הכדורגל בית”ר ירושלים בגביע המדינה, לאחר שאלפי אוהדים פרצו לכר הדשא – והובילו לכך שלא נערך טקס הנפת הגביע.

הבוקר (רביעי) מכנה הנשיא את האירועים כ”אלימים”, ואומר כי אותה אלימות “ליוותה את מגרשי הכדורגל לכל אורך העונה, ויש להתייחס אליה בחומרה רבה”.

בתגובה שפרסם הבוקר הנשיא נאמר: “באנו אתמול, לחגיגה של כדורגל, רצינו לראות כדורגל איכותי באחד מאירועי השיא של העונה. הכדורגל באמת היה מצויין, והראה כישרון ומחויבות ומשחק קבוצתי וספורטיביות. למרבה הצער, אירועי הסיום של המשחק היו חמורים, כי אוהדים פרצו למגרש ופוצצו את המעמד המשמח כך שלא היה ניתן להעניק את הגביע. חבל שאוהדים מחוייבים לקבוצתם, מלאי גאווה, שחיכו 14 שנים לקבל גביע, לא זכו לאקט הכל כך סימבולי והחשוב הזה”.

הנשיא הוסיף: “אני מברך על עמדתו התקיפה של שר התרבות והספורט מיקי זוהר ויו”ר ההתאחדות שינו זוארץ. אני סומך את ידי על החלטות ההתאחדות לכדורגל, ומאמין שצריך לייצר בדחיפות פלטפורמה להתכנסות ולקבלת החלטות תקיפות, יחד עם ההתאחדות, משרד התרבות והספורט, המנהלת, גורמי השיטור, האבטחה וכמובן המערכות המשפטיות הרלוונטיות – כדי למגר את התופעה הזו ככל שניתן, זה מסוכן ומאוד לא ספורטיבי”.

מנכ”ל בית הנשיא אייל שוויקי כתב ביקורת מעט חריפה יותר זמן קצר לאחר סיום המשחק, בציוץ בחשבון הטוויר שלו: “חיות! ערב עצוב, לסגור את הכדורגל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות