תכנן לפוצץ מטען באוטובוס בחדרה: ערבי ישראלי נעצר בידי השב”כ

שב"כ עצר את מחמד נדיר מחאג'נה, בן 20, תושב אום אל-פחם שגויס לזרוע הצבאית של חמאס ברצועת עזה - ותכנן לבצע פיגוע מטען בקו אוטובוס 921 באזור חדרה
חיים טוויל
ד' סיון התשפ"ג / 24.05.2023 11:25

בפעילות של שירות הביטחון הכללי והמשטרה נעצר לפני מספר שבועות תושב אום אל-פחם, בחשד כי בכוונתו לבצע פיגוע תופת באמצעות מטען – לאחר שגויס לארגון הטרור חמאס.

החשוד – מחמד נדיר מחאג’נה, אזרח ישראלי תושב אום אל-פחם בן 20, נעצר כשברשותו מדיה ששימשה לקשר מול החמאס ברצועת עזה.

בחקירה בשב”כ עלה, כי גויס לפני מספר חודשים לזרוע הצבאית של החמאס, לצורך ביצוע פיגוע תופת באמצעות מטען בשטח מדינת ישראל.

מהחקירה עולה, כי לאור לחצים כלכליים ונפשיים בהם היה מצוי, החל להתקרב לאידיאולוגיית האחים המוסלמים, ובהמשך החליט כי ברצונו לבצע ג’יהאד.

הוא  אסף מידע אודות מיקומים אפשריים לביצוע פיגוע בישראל, בדגש על אתרים ביטחוניים ומקומות הומי אדם – ושלח את המידע שאסף לחמאס ברצועת עזה.

בסופו של דבר, על פי הנחיות שקיבל מחמאס, בכוונתו היה לממש פיגוע תופת בקו אוטובוס 921 באזור חדרה, והוא אף ביצע מספר פעולות לטובת מימוש הפיגוע טרם נעצר.

לפני כשבועיים הוגש כתב אישום נגד מחמד מחאג’נה, המייחס לו עבירות ביטחון חמורות.

נזכיר כי בחודש ינואר השנה נעצרו שני אזרחים ישראלים תושבי מעאויה שגוייסו אף הם על-ידי החמאס ברצועה לצורך ביצוע פיגוע מטען בשטחי ישראל. מהעולה בחקירות מוערך כי השניים הופעלו על-ידי אותה התשתית.

גורם בשב”כ אמר: “חקירת הפרשייה חושפת פעם נוספת את מאמציו של החמאס לקדם פעילות טרור בשטחי ישראל, תוך ניסיון להרחיק את מעורבותו באופן פומבי, במקביל למצג שווא כי ברצונו לקדם מהלכי הסדרה ברצועה. זאת, תוך ניצול ציני של אוכלוסיית אזרחים ישראלים וגיוסם לטובת פעילות טרור”.

בשב”כ אמרו כי האחריות על פעילויות מעין אלו מוטלת על הנהגת החמאס ברצועה, בראשה יחיא סנואר, ראש החמאס ברצועת עזה. ”שירות הביטחון הכללי, יחד עם משטרת ישראל, ימשיכו לפעול לסיכול פעילות טרור מצד ארגוני הטרור, ולנקוט את כל האמצעים העומדים לרשותו על מנת להגן על ביטחון מדינת ישראל ואזרחיה ולמצות את הדין עם כל הגורמים המעורבים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות